۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در پرویزخان کشف شد

قصرشیرین - ایرنا - سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان از کشف ۱۰هزار لیتر سوخت قاچاق در این مرز که توسط قاچاقچیان سوخت در زیر خاک دپو و جاساز شده بود، خبر داد.

«رضا قربانی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش و رصد پرسنل ماموران یگان حفاظت گمرک مرز پرویزخان این میزان سوخت در قالب ۵۰۰ گالن ۲۰ لیتری سوخت قاچاق در این مرز کشف شد و توقیف شد.

وی اظهار کرد: توسط سوداگران این میزان سوخت قاچاق را زیر خاک دپو و جاسازی شده بود و با هوشیاری همکاران ما در حراست و یگان حفاظت گمرک با همکاری پلیس اقتصادی سوخت های کشف شده تحویل نیروهای انتظامی شهرستان قصرشیرین داده شد.

سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان گفت: ماموران ما در یگان حفاظت گمرک پرویزخان به صورت شبانه روز پای کار هستند و هرگونه فعالیت سوداگران سوخت را در این مرز رصد می‌کنند.

قربانی تصریح کرد: بعد از اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت در این مرز سوداگران شبانه اقدام به دپوی سوخت در زیر خاک می‌کنند ولی رصدهای همکاران ما و پلیس اقتصادی مرز منجر به شناسایی و کشف سوخت‌های قاچاق می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح مقابله با قاچاق سوخت اخیرا در شهرستان قصرشیرین اجرا شد که در این طرح ۸۵ هزار و ۵۶۰ لیتر انواع سوخت قاچاق به ارزش ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کشف و ۴۰ نفر از قاچاقچیان و عاملان خرید و فروش دستگیر شدند که ۱۱ نفر از این افراد سرشبکه بودند.

بیش از ۴۲۴ هزار و ۵۴۵ لیتر انواع سوخت قاچاق از ابتدای امسال تاکنون با اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت و عرضه خارج از شبکه از قاچاقچیان سوخت در این شهرستان کشف و توقیف شده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲مرز انجام می‌شود.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha