۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85315507
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

«مینی‌وُرلد» ملایر میزبان مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان + فیلم

همدان- ایرنا- مجموعه تفریحی، توریستی و گردشگری مینی‌وُرلد یا (جهان کوچک) ملایر میزبان ۴۴ نفر از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان همدان و جمعی از راهنمایان گردشگری به منظور آشنایی با ظرفیت‌های تفریحی و توریستی و گردشگری این شهرستان بود.

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد در زمینی به وسعت ۴۸ هکتار در دست اجرا است که نصب ۱۳۸ اثر از آثار شاخص تاریخی، مذهبی و گردشگری ایران و کشورهای جهان در این مجموعه هدفگذاری شده و تاکنون ۹۰ اثر شاخص ایران و جهان در مینی‌وُرلد ساخته و نصب شده است.

تاکنون آثار شاخصی همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل وِرسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌وسه پل، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، آرامگاه بوعلی سینا، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس، گنبد کابوس، آبشار نیاگارا، باغ دولت‌آباد یزد(ساختمان و بادگیر)، دروازه قرآن شیراز، باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و المان‌های شهدای خلبان در این مجموعه نصب شده و یا در حال تکمیل است.

مجموعه تفریحی و توریستی "مینی‌وُرلد" (جهان کوچک) یک اَبَرپروژه گردشگری است که به گفته شهردار ملایر، بخش عظیمی از این مجموعه تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

«مینی‌وُرلد» ملایر میزبان مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان + فیلم

مینی‌وُرلد به عنوان یک پروژه برتر گردشگری در کشور شناخته شده و ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد، این مجموعه تفریحی و توریستی به گونه‌ای طراحی شده که سال‌های آینده امکانات و فضای بیشتری به این مجموعه اضافه شود.

رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان همدان در این بازدید در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هدف از این بازدید دیدار مدیران دفاتر خدمات مسافرتی از آثار تاریخی و دیدنی شهرستان ملایر بود.

«محمد فیضی» بیان کرد: ۴۴ نفر از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان همدان و راهنمایان گردشگری حضور دارند و اولین مکان تاریخی که مورد بازدید قرار گرفت، مجموعه مینی‌وُرلد بود.

وی ادامه داد: این مجموعه بی‌نظیر و یکی از آثار شاخص استان و کشور است و روزی در کل ایران نمونه خواهد شد که توسط مدیران شهری هر روز تکمیل‌تر می‌شود.

رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان یادآور شد: تاکید ما به مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان این است که از آثار تاریخی و توریستی بازدید کنند و توری برای شهرستان ملایر تدارک ببینند و به رویت تمام استان برسانند.

فیضی با اشاره به وجود آثار شاخص تفریحی و گردشگری ملایر اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه تفریحی و گردشگری مینی‌وُرلد یک مجموعه بی‌نظیر در کل ایران و خاورمیانه است و در دنیا نظیر این مجموعه کم داریم که می‌تواند در جذب گردشگر اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: در هر کدام از شهرهای این استان باید جاذبه‌های گردشگری را خودمان ایجاد کنیم که برای گردشگران جذاب باشد و بتواند به جای معبر گردشگری، مقصد گردشگری باشد.

رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان توسعه زیرساخت‌های گردشگری را یکی از اولویت‌های مهم در این شهرستان برشمرد و گفت: ملایر ظرفیت خوبی برای گردشگری دارد، اما باید در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، خدمات رفاهی و مکان‌های اقامتی مناسب و رستوران‌های خوب بیشتر کار کند.

فیضی با اشاره به اینکه ملایر یکی از قطب‌های گردشگری استان است و ظرفیت‌های خوبی در این حوزه وجود دارد، افزود: سالانه گردشگران زیادی از جاذبه‌های تفریحی و توریستی و گردشگری ملایر بازدید می‌کنند که ماندگار نیستند و مسئولان امر باید زیرساخت‌های لازم را برای ماندگاری گردشگران و مسافران فراهم کنند.

«مینی‌وُرلد» ملایر میزبان مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان + فیلم

وی خواستار تعامل هر چه بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری این استان و شهرستان با دیگر استان‌ها و شهرهای بزرگ و موفق در حوزه گردشگری شد و بیان کرد: ملایر باید به طور مستمر میزبان تورهای گردشگری از کل کشور باشد و ظرفیت‌های تفریحی، توریستی و گردشگری آن معرفی شود و جاذب گردشگر باشد.

به گزارش ایرنا؛ تور یک‌روزه بازدید ۴۴ نفر از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و بیش از ۴۰ نفر از راهنمایان تور گردشگری از جاذبه‌های تفریحی، توریخی و تاریخی ملایر برگزار شد و از مکان‌های تاریخی و تفریحی ملایر همچون مجموعه گردشگری مینی‌وُرلد، ارگ باستانی نوشیجان و دستکند سامن، به منظور آشنایی را ظرفیت‌های گردشگری ملایر و تعامل هر چه بیشتر بین دفاتر خدمات مسافرتی این شهرستان و استان همدان بازدید کردند.

تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد بیش از ۲۰۰ اثر آن در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha