انجام روش درمانی رفع انسداد خروجی معده برای نخستین بار در اردبیل

اردبیل - ایرنا - برای نخستین بار در استان اردبیل، روش درمانی سخت بر روی یک بیمار دچار انسداد خروجی معده پس از اقدام به دیلاتاسیون و جای گذاری استنت فلزی در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل با موفقیت انجام شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، بین فرد بیمار بعد از این اجرای این روش درمانی و پس از مدت‌ها قادر به خوردن و آشامیدن شد.

دکتر بهنام ساجدی ، فوق تخصص گوارش و کبد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل درباره این عمل گفت: در موارد انسداد خروجی معده ناشی از بدخیمی یا زخم‌های خوش‌خیم یا سوختگی ناشی از مواد سوزاننده یا علل دیگر، ابتدا از درمان دارویی برای بیمار استفاده می‌شود که پیش از این در صورت عدم جواب به دارو، بیمار به جراحی ارجاع داده می‌شد، ولی در حال حاضر برای نخستین بار در استان اردبیل، از روش درمانی اندوسکوپیک به عنوان یک روش درمانی و حمایتی در این بیماران، قبل از جراحی استفاده شد.

وی افزود: امروزه امکان انجام بالن دیلاتاسیون و همچنین گذاشتن استنت فلزی در بیمارستان امام خمینی‌ (ره) اردبیل وجود دارد و می‌تواند از بسیاری از این اعمال جراحی جلوگیری کرده و منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران و کاهش رنج ناشی از سرطان یا علل دیگر در آنها شود.

دکتر ساجدی با اشاره به انجام این روش درمانی در یک بیمار با انسداد خروجی معده بیان کرد: در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل، در بیماری که دارای انسداد خروجی معده به علت تهاجم تومور و غیرقابل جراحی بود و بیمار توانایی خوردن نداشت، برای اولین بار در استان ابتدا با دیلاتاسیون بالن و سپس جای گذاری استنت معده، بیمار قادر به خوردن و آشامیدن شد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به انجام اقدامات بسیار پیشرفته در سایر مسائل گوارش در آینده نزدیک اضافه کرد: خادمان سلامت استان در تلاش هستند تا مردم در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار بگیرند و با انجام اقدامات درمانی نوین و علمی، از اعزام بیماران به مراکز درمانی خارج استان جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha