۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85316929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سران احزاب پاکستان: قدرت‌های غربی از همدستی با اسرائیل دست بردارند

اسلام‌آباد - ایرنا - سران احزاب سیاسی و گروه‌های مذهبی پاکستان با تاکید بر مشروعیت نبرد رزمندگان مقاومت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست، کارشکنی قدرت‌های غربی و برخی از حاکمان منطقه در مسیر برقراری آتش بس در غزه را محکوم و خواستار پایان همدستی غرب در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، نشست اضطراری رهبران شورای همبستگی ملی پاکستان که ائتلافی از احزاب سیاسی و مذهبی است، امروز در شهر اسلام‌آباد به ریاست صاحبزاده ابوالخیر زبیر برگزار شد و شرکت‌کنندگان بر حمایت مستمر مردم و نیروهای سیاسی پاکستان از فلسطین و عملیات طوفان الاقصی علیه دشمن صهیونیستی تاکید کردند.

آنان با انتقاد از نقش کم رنگ سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و به ویژه حاکمان کشورهای مسلمان منطقه و همسایگان فلسطین در کمک به مردم مظلوم غزه، گفتند: حاکمانی که مرتکب عادی سازی روابط با اسرائیل شده‌اند باید توافق برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را لغو کنند.

سران احزاب پاکستان تاکید کردند که عملیات طوفان الاقصی یک پاسخ مشروع و منطقی فلسطینی‌ها به ۷۵ سال ظلم، اشغالگری، سرکوب و طرح‌های تروریستی رژیم نامشروع صهیونیستی است لذا قتل عام هزاران زن و مرد از جمله کودکان فلسطینی به بهانه پاسخ به عملیات حماس هرگز قابل قبول نیست و جامعه جهانی باید رژیم نامشروع صهیونیستی را پاسخگو سازد.

آنان افزودند که پاکستان با وجود فشارهای خارجی همچنان متعهد به دفاع از آرمان‌های ملت فلسطین است و بنابر اندیشه‌های بنیانگذار فقید پاکستان (محمدعلی جناح) ما هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت.

سران احزاب پاکستان: قدرت‌های غرب از همدستی با اسرائیل دست بردارند

رهبران شورای همبستگی ملی پاکستان اعلام کردند که به زودی همایش ملی برای تدوین یک راهبرد مشترک برای دفاع از فلسطین و روشنگری علیه جنایات اسرائیل در اسلام‌آباد برگزار شده و همزمان گردهمایی‌هایی نیز در سطح مراکز ایالات برگزار خواهد شد. مسوولان شورای همبستگی ملی پاکستان همچنین با سفیران کشورهای اسلامی در اسلام‌آباد دیدار خواهند کرد.

آنان خواستار پایان یافتن حمایت آمریکا و متحدانش از جنایات رژیم صهیونیستی شده و تاکید کردند: امروز همدستی غربی‌ها با اسرائیل بر هیچ کس پوشیده نیست و حامیان این رژیم باید بدانند که منافع آنان در منطقه در امان نخواهد ماند.

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان بر لزوم بایکوت دیپلماتیک و اقتصادی اسرائیل تاکید کرد و افزود: تشکیل دو کشور هرگز راهکار مساله فلسطین نیست، صهیونیست‌ها اشغالگر بوده و آنان سرزمین‌های فلسطینی را غصب کرده اند لذا تنها راهکار تشکیل یک کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف است.

براساس این گزارش، وزارت امور خارجه پاکستان امروز با ابراز تاسف از ناکامی شورای امنیت برای برقراری آتش بس در غزه پس از رای وتو آمریکا، هشدار داد که مسوولیت سنگینی متوجه کسانی است که مسبب طولانی شدن بمباران و لشکرکشی رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه هستند.

در این بیانیه با اشاره تلویحی به کارشکنی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، تاکید شد که مسوولیت سنگینی بر عهده همه کسانی است که در طولانی شدن بمباران بی وقفه علیه مردم غزه نقش دارند.

پاکستان اعلام کرد که بار دیگر خواهان آتش بس فوری و بدون قید و شرط برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی است. اسرائیل باید به حملات وحشیانه و محاصره غیرانسانی خود علیه غزه پایان دهد. از شورای امنیت سازمان ملل نیز مطالبه می‌شود که برای توقف این جنگ غیرانسانی هم اکنون اقدام کرده و از مردم غزه در برابر نسل کشی قریب الوقوع محافظت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha