اجرای کارزار کاشت نهال به یاد شهدای غزه در بلوچستان پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- همزمان با روز جهانی حقوق بشر کارزار کاشت نهال به یاد شهدای غزه به ابتکار خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در «کویته» و شهرهای مختلف ایالت بلوچستان پاکستان اجرا شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مجمع خبرنگاران حوزه محیط زیست بلوچستان و خانه فرهنگ ایران با هدف تجدید میثاق با شهدای خبرنگار که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در حین انجام وظایف جان خود را از دست دادند، همزمان در کویته و دیگر شهرهای ایالت بلوچستان نهال غرس کردند.

در مراسم مرکزی کاشت نهال سید ابوالحسن میری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در کویته، ظاهر خان نصیر رئیس مجمع خبرنگاران محیط زیست بلوچستان و عبدالشکور خان روزنامه نگاران ارشد سخنرانی کردند.

میری با محکومیت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: بیش از ۱۷ هزار نفر که بیشتر آنها کودک و زن هستند و بیش از هفتاد خبرنگار به شهادت رسیده اند اما جهان به سکوت خود در قبال وحشیگری‌های اسرائیل ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: مطالبه مشترک ملت‌های آزادیخواه در همه نقاط جهان این است که کشورها به جای چشم پوشی از ظلم، جنایات اسرائیل علیه فلسطین را متوقف کنند.

مسوول خانه فرهنگ ایران افزود: نیروهای اسلامی نیز باید به میدان آمده و همسو و یک‌صدا نقش خود را برای حمایت از فلسطینیان ایفا کنند. در این راه اصحاب رسانه نیز با سلاح قوی خود یعنی قلم و دوربین، باید به روشنگری علیه جنایات صهیونیست‌ها و همدستی غرب در قتل عام مردم بیگناه غزه بپردازند.

چهره‌های رسانه‌ای حاضر در این مراسم با ابراز خرسندی از همسویی ایران و پاکستان در پرداختن به بحران‌های جهان اسلام بر لزوم تشکیل جبهه مشترک کشورهای منطقه و هم پیمان برای دفاع از مردم فلسطین تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha