۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85317741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حقوق بشری که خون بی گناهان در غزه را نادیده گرفت

تهران - ایرنا - امسال در حالی ۱۰ دسامبر (روز جهانی حقوق بشر) را پشت سر می گذاریم که حقوق هزاران نفر از مردم بی گناه فلسطین در نوار غزه نادیده گرفته شد و جهان شاهد فجیع ترین جنایات و کشتارهای هولناک در این منطقه بود.

به گزارش ایرنا، امروز جهان هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر را جشن می گیرد؛ اعلامیه ای که در سال ۱۹۴۸ توسط مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید، همان سالی که در آن حقوق مردم فلسطین رسماً با اعلامیه ای نادیده گرفته شد و در آن یک رژیم نامشروع در قلب جهان عرب، اعلام موجودیت کرد.

امروز در حالی از حقوق بشر صحبت می شود که جهان شاهد فجیع ترین جنایات، کشتارهای هولناک و نسل کشی علیه فلسطینیان در غزه است.

اکنون مردم جهان از ادعاهای غرب درباره دموکراسی، انسانیت و حقوق بشر شرم دارند زیرا دموکراسی غربی، جای جلاد و قربانی را عوض و قتل عام های انجام شده از سوی جنایتکاران و سوء استفاده آنها و کارهای ضدبشری غاصبان را توجیه کرده است.

دموکراسی‌ غربی، مقاومت را «تروریسم» می‌داند و از «وتو» برای ادامه جنایات کور اشغالگران و هولوکاست سوء استفاده می‌کند. دموکراسی غربی تفاوتی بین نوزاد، زن، سالمند یا تیم‌های پزشکی با نظامیان قائل نمی‌شود و هدف قرار گرفتن پناهگاه، بیمارستان یا مدرسه را توجیه می کند.

حقوق بشر غربی، اهداف خود را مشروع می داند و برای تحقق آن، بمب ها و موشک هایش را بدون کوچکترین نگرانی از مسئولیت در قبال قطعنامه های سازمان ملل یا دادگاه بین المللی کیفری بر سر بی گناهان می ریزد.

حقوق بشر غربی نسبت به افکار خشمگین جامعه جهانی و میلیون ها نفر در پایتخت های بزرگ جهان که برای محکوم کردن نسل کشی مردم غزه به خیابان ها می آیند، بی توجه است.

۱۰ دسامبر ۲۰۲۳ مصادف است با شصت و پنجمین روز حمله رژیم صهیونیستی به مردم سرافراز غزه که آوارگی و کوچ اجباری را نمی پذیرند و تسلیم نقشه های این رژیم که سرزمین و منابع زمینی و دریایی آنها را هدف قرار داده، نمی شود و برای از بین بردن نقشه های دشمنان خود، جان و مال خود را فدا و در این راه، دهها هزار شهید را تقدیم می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha