طرح تسهیل و افزایش پذیرش وکلا باید اجرا شود

خرم آباد - ایرنا - رییس کل دادگستری لرستان گفت: طرح تسهیل و افزایش پذیرش وکلا باید اجرا شود و نمی توانیم در مقابل این قانون موضع بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری روز دوشنبه در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان اظهار کرد: اگر نقد و گفت‌وگویی در خصوص این طرح وجود دارد، باید منصفانه مطرح تا ایرادات مشخص می‌شود.

وی افزود: این قانون اهدافی داشته و اگر در مقام اجرا با ایرادات و اشکالاتی مواجه بوده باید دادگستری و جامعه وکلا کمک کنند تا این ایرادات و اشکالات اجرایی رفع شود ، ضمن نقد و گفتمان در یک گذر منطقی زمان بتوانیم قانونگذاران را قانع و نواقص موجود را مرتفع کنیم.

رییس کل دادگستری لرستان همچنین با بیان اینکه وکیل عضوی از جامعه عدالت است، تاکید کرد: وکالت از دیگر مشاغل متفاوت است و باید برای کمک به اجرای عدالت خود را از هوا و هوس خالی کند ، چراکه سوگندی که می‌خورد برای رسیدن به عدالت و تمام کارهایش باید مطابق قانون باشد.

حجت الاسلام شهواری اضافه کرد: وکیل نباید پرونده هر شخصی را بدون مطالعه قبول کند و برای پذیرش وکالت باید ابتدا موکل خود را محاکمه و مدارکش را بخواهد.

رئیس شورای قضایی لرستان تصریح کرد: یک وکیل خوب باید نتایج نامطلوب دعوا را به موکل خود منعکس و احتمال شکست را بدهد و موکل خود را نسبت به پیشبرد پرونده مطمئن کند اما در مورد نتیجه تضمین ندهد.

طرح تسهیل و افزایش پذیرش وکلا باید اجرا شود


وی با بیان اینکه رعایت امانت و حفظ اسرار موکل در وکالت مهم است، تصریح کرد: وکیل مانند قاضی در حالیکه مجری قانون است، باید حافظ اسرار موکل خود باشد و در رابطه با موکل، دادگاه و اجتماع جانب انصاف را نگهدارد.

نماینده عالی دستگاه قضا در لرستان افزود: پرونده‌های معاضدتی زکات علم وکلا است و باید سعی کنند دقتی که در دیگر پرونده‌ها دارند را در این پرونده‌ها هم داشته باشند.

حجت الاسلام شهواری عنوان کرد: سعی شده ارتباط خوبی با همه مجموعه‌های کانون کارشناسان و وکلا و دیگر مجموعه‌ها داشته باشیم تا عدالت را آنگونه که شایسته است، پیاده کنیم.

وی بیان کرد: دادگاه‌های تخصصی در دادسراها، دادگاه‌های بدوی و دادگاه‌های تجدیدنظر تشکیل شده و چنانچه ضرورت تشخیص داده شود در موضوع خاصی نیاز به تشکیل مجتمع‌های قضایی تخصصی است، پیگیری لازم صورت خواهد گرفت..

رییس کل دادگستری لرستان ادامه داد: گزارشی در زمینه نواقص و کمبود دفاتر پیشخوان قضایی دریافت نشده اما دسترسی مردم به دادگستری باید تسهیل و در صورت امکان تجهیزات و فناوری نوین برای انجام کارها به خدمت گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha