اندونزی: جهان باید بدون تعلل برای اعلام آتش‌بس در غزه فشار بیاورد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه اندونزی رفتار کشورهای غربی درباره حقوق بشر را متناقض خواند و گفت: جهان نباید برای فشار آوردن برای آتش‌بس در غزه تعلل کند و متزلزل باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از آنتارا، رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی گفت: کشورهای سراسر جهان باید به تلاش‌های سرسختانه برای پایان دادن به جنگ بین حماس فلسطین و نیروهای اشغالگر اسرائیل در نوار غزه ادامه دهند.

مرسودی این سخنان را در جریان نشست وزیران عالی رتبه درباره وضعیت حقوق بشر در فلسطین که روز سه شنبه (۱۲ دسامبر، ۲۱ آذر) در ژنو، سوئیس برگزار شد، مطرح کرد. اظهارات او واکنشی به ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه ای برای برقراری آتش بس در غزه، بود.

او امروز چهارشنبه نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین بر «تسلیم نشدن» تاکید کرد و افزود: باید به تلاش‌ها و مبارزه برای ایجاد صلح و فشار آوردن برای برقراری آتش بس ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه اندونزی علاوه بر فشار برای آتش بس فوری و پایدار، از جهان نیز دعوت کرد در برابر استانداردهای دوگانه ای که کشورهای غربی در رابطه با موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی نشان می دهند، موضع قاطعانه ای داشته باشد.

مرسودی گفت: دیده می شود برخی از کشورهای غربی که از اسرائیل حمایت می‌کنند، تمایل دارند به صراحت از حقوق بشر حمایت کنند اما به طور همزمان، از نقض آشکار حقوق بشر توسط اسرائیل در نوار محاصره شده غزه چشم‌پوشی می‌کنند.

او تاکید کرد: اندونزی تناقضات در اجرای حقوق بشر را نمی‌پذیرد. نقض فاحش حقوق بشر توسط اسرائیل به بهانه دفاع از خود قابل توجیه نیست از این رو، ما باید اقدامات این رژیم اشغالگر را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اندونزی حمایت خود را از اجرای سازوکارهای پاسخگویی، از جمله مکانیزمی که توسط کمیسیون مستقل تحقیق بین المللی که توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای مستندسازی موارد نقض حقوق و جمع آوری شواهد مربوطه ایجاد شد، اعلام کرده است.

وزیر امور خارجه اندونزی گفت: من همچنین از طرف‌های درگیر به طور جدی درخواست کردم دسترسی کامل این کمیسیون مستقل به اطلاعات را فراهم کنند تا این محققان بتواند وظایف خود را همانطور که انتظار می‌رود انجام دهند.

مرسودی تاکید کرد: اندونزی نیز در نشست رسیدگی به رای مشورتی دیوان بین المللی دادگستری درباره موضوع فلسطین شرکت خواهد کرد این حضور به عنوان مدرکی برای نشان دادن تعهد واقعی ما عمل می کند و اندونزی از این فرصت نهایت استفاده را خواهد کرد.

وزرای امور خارجه ایران، عربستان، تونس، فلسطین و بحرین و همچنین معاون وزیر امور خارجه ترکیه نیز به نشست عالی وزیران درباره وضعیت حقوق بشر در فلسطین پیوستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha