«طرح جامع شهری اصفهان با نگرش نوین» رونمایی شد

اصفهان_ایرنا_«طرح جامع شهری اصفهان با نگرش نوین» روز چهارشنبه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، با توجه به گذشت بیش از سه دهه از آخرین شرح خدمات مصوب و ابلاغ شده رسمی توسط معاونت شهرسازی و معماری اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان برای تهیه طرح‌های توسعه و عمران(جامع) شهر و بروز مسائل جدید در نظام شهرنشینی و شهرسازی کشور و شکل گیری رویکردهای جدید در متون و حوزه‌های تخصصی برنامه‌ریزی توسعه شهری؛ بازنگری در روش و محتوای طرح‌های جامع شهری به ضرورتی محتوم برای نیل به طرح‌های اثربخش‌تر در هدایت و تنظیم فرآیند توسعه فضایی - کالبدی شهرها تبدیل شده است.

به گفته معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، گزارش بازنگری در نگرش و روش تهیه طرح‌های جامع شهری در انطباق با الزامات و ملاحظات نوین برنامه‌ریزی شهری به منظور تغییر از طرح‌های توسعه کالبدی به طرح‌های یکپارچه توسعه فضایی و تهیه طرح‌های پاسخگو از لحاظ مساله‌محوری، ظرفیت‌محوری و زمینه‌گرایی همراه با مشارکت ذینفعان و عاملان کلیدی تدوین و به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران پیشنهاد شده است.

محمد بناییان افزود: شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، پیشنهاد بازنگری در روش و نگرش تهیه طرح‌های جامع شهری را تصویب و مقرر کرد که این گزارش و چارچوب شرح خدمات آن به مراجع ذیربط ابلاغ شود و مبنای تهیه طرح جامع برای تمام شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر کشور قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان تصریح کرد: چارچوب راهنما و شرح خدمات بازنگری در نگرش و روش تهیه طرح‌های جامع شهری بعنوان یک راهنمای عملیاتی برای عاملان تغییر در طرح جامع شهر از جمله ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، سازمان برنامه و بودجه و مهندسان مشاور تهیه شده است.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی، طرح‌های موضعی و موضوعی نیز در همین چارچوب و بعنوان اسناد تکمیلی طرح جامع محسوب شده است و طبق شیوه‌نامه و فرایندهای مصوب معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی تهیه خواهد شد.

بناییان گفت: برنامه جامع کلانشهر اصفهان با رویکرد نوین بعنوان نخستن پایلوت کشور از سال ۱۳۹۷ در دست تهیه بوده و مرحله نخست آن تهیه و مورد تأیید شورای راهبری قرار گرفته است و تهیه مرحله دوم آن امسال در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار دارد و پس از انجام مراحل ارزیابی مشاوران، انعقاد قرارداد آن با مشاور منتخب انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، امروز طرح جامع شهری با نگرش نوین در حاشیه سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری با محوریت«هوش مصنوعی و عمران شهری» در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، در سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری استان که بصورت دو روزه در اصفهان آغاز بکار کرد، کاربرد هوش مصنوعی در توسعه پایدار شهری توسط سه کارشناس از کشورهای چین و انگلستان و ۲ پژوهشگر ایرانی در مرکز تحقیقات فناوری‌های خلاق و مجازی و مرکز تحقیقات و فن آوری شبکه‌های بی‌سیم در سالن اداره کل راه و شهرسازی ارائه می‌شود.

همچنین نشست هم‌اندیشی برای تهیه طرح جامع شهری اصفهان توسط کارشناسان و پژوهشگران داخلی و خارجی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و نیز موسسه آموزش عالی دانش‌پژوهان فردا پنجشنبه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha