برنامه‌های حرم امام رضا(ع) به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) اعلام شد

مشهد- ایرنا- معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ویژه برنامه‌های سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حرم امام رضا(ع) را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین شریعتی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این ویژه برنامه‌ها با محوریت رواق امام خمینی(ره) از شامگاه روز جمعه ۲۴ آذر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت شریف امین‌الله آغاز می‌شود و با شعرخوانی یکی از شاعران آیینی، مرثیه سرایی، عزاداری و همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه می یابد.

وی ادامه داد: مراسم شب شهادت حضرت فاطمه(س) نیز شنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله آغاز می‌شود. سخنرانی حجت‌الاسلام حاج علی اکبری، شعرخوانی آیینی، مرثیه سرایی مداحان و مرثیه‌خوانان اهل بیت(ع) و قرائت دعای "عالیه‌المضامین" از دیگر برنامه‌های شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم ثامن الحجج(ع) است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: ویژه برنامه‌های روز شهادت ام‌الائمه(س) صبح روز ۲۶ آذر نیز با مرثیه‌سرایی و عزاداری همراه خواهد بود. همچنین در این روز آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به ایراد سخنرانی با موضوع سیره حضرت زهرا(س) می‌پردازد.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: مراسم روز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با قرائت زیارتنامه این بانوی بزرگوار با نوای مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) ادامه پیدا می‌کند و پایان بخش این مراسم نیز سخنرانی آیت‌الله "محسن کازرونی" عضو مجلس خبرگان رهبری است.

وی ادامه داد: شامگاه یکشنبه ۲۶ آذر بعد از نماز مغرب و عشاء هم با قرائت زیارت امین الله و شعرخوانی آئینی مراسم سوگواری آغاز می‌شود و سخنرانی حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha