همدان صاحب موزه تاریخ پزشکی می‌شود

همدان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: موزه تاریخ پزشکی در این استان دایر و نُسخ طبی قدیمی‌ترین پزشکان استان، اولین تجهیزات پزشکی موجود در همدان، اولین اتومبیل خدمات‌دهنده پزشکی و حمل بیمار در این موزه به نمایش گذاشته می شود.

محمدمهدی مجذوبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساختمان بدیع الحکما اثر فاخر و ارزشمندی در میراث‌فرهنگی استان همدان به شمار می رود.

وی افزود: استان همدان از ظرفیت‌های ویژه‌ای در علم پزشکی برخوردار است که می‌تواند در این موزه به‌عنوان تاریخ علم پزشکی و جلوه‌ای آموزنده برای آیندگان مورد استفاده قرار گیرد.

همدان نیازمند یک هزار تخت بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: شاخص تخت به جمعیت در استان همدان ۱.۴۴ ارزیابی شده و این عدد در کشور ۱.۸۶ به ثبت رسیده است.

مجذوبی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تخت در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود دارد و این استان برای رسیدن به میانگین کشوری به یک هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه برای اولین‌بار در دولت سیزدهم رادیوتراپی در بخش دولتی راه اندازی شد افزود: با افتتاح این مرکز بخشی از مشکلات این بیماران حل شد.

اختصاص چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مرکز جامع سرطان

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهارکرد: مرکز جامع سرطان با ۲۱۷ تخت بیمارستانی به یک طرح فاخر تبدیل شده که امید می رود این طرح که با رویکرد ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی دایر شده تا پایان دولت سیزدهم بهره برداری شود.

مجذوبی افزود: مرکز جامع سرطان به‌عنوان مجهزترین مرکز درمان سرطان در غرب کشور به دستگاه رادیوتراپی مجهز شد که با دریافت هزینه با تعرفه دولتی، هزینه درمانی بیماران سرطانی تا حد قابل‌توجهی کاهش یافت.

وی یادآوری کرد: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر سال گذشته رییس جمهور به همدان برای تکمیل مرکز جامع سرطان شهر همدان پیش بینی شد.

سرمایه گذاری در حوزه بهداشت هزینه درمان را کاهش می دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: نتایج فعالیت های صورت گرفته در حوزه بهداشت با وجود اهمیت برای مردم ملموس نیست در حالیکه سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت باعث صرفه‌جویی در حوزه درمان می شود.

مجذوبی درباره ضرورت توجه به قانون جوانی جمعیت نیز گفت: با توجه‌ به نرخ پایین ازدواج و افزایش طلاق و سقط‌جنین لازم است که توجه ویژه‌ای به این موضوع شود در غیر این صورت ممکن است که به سرنوشت برخی کشورهای غربی دچار شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha