۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85322387
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ملایر معطر به عِطر لاله‌های فاطمی+فیلم

۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبر: 85322387
ملایر معطر به عِطر لاله‌های فاطمی+فیلم

همدان- ایرنا- ملایر امروز با عطر و بوی حضور لاله‌های فاطمی حال و هوایی دیگری داشت، شهدای بی‌نام و نشانی که گمنامی را از مادرشان فاطمه زهرا(س) به ارث برده‌اند و امروز میهمان سرزمین یک‌هزار و ۱۰۰ شهید گلگون کفن و پرستوی عاشق بودند.

به گزارش ایرنا، سرمای سرد روزهای پایانی پاییز هم مانع استقبال و میهمان‌نوازی گرم و عاشقانه ملایری ها از شهدای بی‌نام و نشان و غریب نشد.

میعادگاهشان مثل همیشه میدان امام حسین(ع) بود، مادران، خواهران و همسران شهیدی که همنوای پسران فاطمه زهرا(س) شدند و پدران و برادران شیرمردانی که روزی در جبهه‌های جنگ همرزمان این پرستوهای عاشق بودند و امروز لاله‌های فاطمی را در دیار مردم شهیدپرور ملایر همراهی کردند.

فرزندان فاطمی که اسپند دود و سبدسبد گل نثار خون پاک شهدای گمنام کردند که وجودشان را ذره ذره عطرآگین کرد با وجود پاک و زلالتان، اینان دل باختگان حقیقی‌اند، اینان مردانی هستند که به همین راحتی راهی شوند تا به فکرهای زیر پا مانده نخ نما و به‌جا مانده از دنیای مادی ما، شیوه راه رفتن بیاموزند.

و امروز در سالروز شهادت جانسوز بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه(س) آمدند تا یادمان باشد اگر شهید نباشد، خورشید طلوع نمی‌کند، زمستان سرد و سوزان دیگر پایان نمی‌یابد، چشمه‌های اشک می‌خشکد و دیگر قلبی نمی‌شکند! و امید صبح انتظار بهار در سراب یاس، گم می‌شود...

ملایر معطر به عِطر لاله‌های فاطمی

اگر شهید نباشد! شیطان، کره زمین را احاطه می‌کند و چه خوش‌گفتار بود آقایمان امام جعفر صادق(ع) که فرمودند: اگر شهادت نبود، دین کهنه و مندرس می‌شد و هیچکس دیگر غیرت نداشت.

جوانان غیور و دختران فاطمی ملایر چه عاشقانه به استقبال شهدای گمنام رفتند و صدای رسای نسل امروزی که فریاد زدند: ای بچه‌های مقاومت، ای غیرت‌های خاک، غربت‌های زخمی زهرا(س)، خوش آمدید، باز حضورتان فضای شهر و دیارمان را عطرآگین کرد و حالا دیگر تو لبریزی از حس آشنایی و من تهی از حس غربت با تو، پرستوی مهاجر، حالا دیگر انتظار مادر پیرت به سر رسیده، خوش آمدی ای گل زهرا(س)، به شهر ما خوش آمدی.

ملایر امروز قطعه‌ای از بهشت خدا شده، چگونه می‌توان بدون وضو در این محفل و ماوا قدم گذاشت و بی‌خواسته و تمنا از کنار لاله‌های عاشقانه عبور کرد، پرستوهای بازگشته از جزیره مجنون، والفجر، شلمچه و فکه و فاو...

امروز شور دیگری برپا بود و فرش‌هایی از مشقِ عشق در کوچه‌پس کوچه‌های دیار یک‌ هزار و ۱۰۰ شهید گلکون کفن پهن کردند و از دل و جان به استقبال لاله‌های فاطمی رفتند.

استقبال از یادواره شهدای فرمانداری ملایر در هیات مکتب الشهدا آغاز شد، محفلی حسینی که میعادگاه وصال عاشقان ملایری با ۲ شهید گمنام بود که فرسنگ‌ها از غربت به دیار یار رسیده بودند.

ملایر معطر به عِطر لاله‌های فاطمی

و از ساعت‌های اولیه صبح که مردم ولایت‌مدار ملایر در میدان امام حسین(ع) منتطر قدوم مبارک لاله‌های فاطمی بودند، اشک مجال‌شان نمی‌داد و برای رسیدن به لاله گلگون کفن لحظه‌شماری می‌کردند، مادرانی که برای پسر فاطمی زیر لب زمزمه می‌کردند.

در مسیر عبور کاروان شهدا از حرف دل مردم پرسیدم، از چشم انتظاری‌شان، از عظمت و بزرگی شهدایی که امروز وطن به نام و یاد آنها دوباره اقتدار خود را به رخ جهانیان کشید، از فرزندان امروز که دست به سینه شهدا ایستاده بودند تا عهد و پیمانی دوباره با امام راحل و رهبری و شهدای والامقام ببندند که هرگز راهشان را گم نخواهند کرد.

از زنان و مردانی که ورود دوباره لاله‌های فاطمی آنها را دوباره به دوران هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و روزهای بسیج عمومی مردم برد که جانانه با لبیک گفتن به امام خود، پشت یکدیگر ایستادند تا با نثار خون عزیزانشان، جمهوری اسلامی ایران را امروز در اوج اقتدار نگه دارند.

اینها قصه مردمانی است که هرگز فراموش نمی‌شود، قصه زن و مردی که همچنان منتظر شهید گمنام‌شان هستند و چشم به راه دوخته‌اند تا روزی پیکر مطهرش را به آغوش بکشند.

میعادگاه بعدی لاله‌های فاطمی کهن شهر سامن، روستای گرجایی، جوزان، رضوانکده، همایش دختران فاطمی در دبیرستان دخترانه شاهد، یادواره شهدای زن ملایر، حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س)، مراسم خادمیاران رضوی، یادگاران دفاع مقدس و پایان بخش این مراسم معنوی نیز در مسجد جامع در مراسم باشکوه وداع با شهدای گمنام است.

ملایر معطر به عِطر لاله‌های فاطمی

در جای جای این شهر مردم منتظر رسیدن پیکر مطهر شهید گمنام بودند، حجله‌هایی برای پسران فاطمی که مزین به تمثال امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهید والامقام سردار سلیمانی و عکس فرزندان شهیدشان بود که برای این آب و خاک افتخار آفریده بودند.

از صبح امروز مردم شهیدپرور و انقلابی ملایر در کنار امام جمعه و فرماندار ویژه ملایر، نمایندگان ملایر در مجلس شورای اسلامی، مدیران، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان، نسل امروز و دهه هشتادی و نودی کاروان لاله‌های فاطمی، سفیران ظهور بودند.

این مهمانان بهشتی امروز آمدند تا دوباره یادآوری کنند که زنده‌اند و حافظ این مهین اسلامی، حافظ مردمانی که ۴۵ سال است مقابل هرگونه فتنه و دسیسه دشمنان ایستادگی کردند تا نسل جوان امروز بداند شهدا چراغ راه فردا هستند.

به گزارش ایرنا؛ از چهار شهید گمنام تازه تفحص شده که در استان همدان به خاک سپرده خواهند شد، امروز پنجشنبه پیکر مطهر ۲ شهید گمنام شهید ۲۲ ساله در عملیات والفجر ۸ منطقه جنوب در گوارین و شهید ۱۸ ساله والفجر مقدماتی فکه در حمع مردم شهیدپرور ملایر تشییع و مورد استقبال قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha