۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85322901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب و فاضلاب خراسان‌شمالی درخصوص یخ‌زدگی تاسیسات آب هشدار داد

بجنورد- ایرنا- شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی نسبت به یخ‌زدگی تاسیسات آب هشدار داد و از شهروندان خواست تا با توجه به افت ناگهانی دمای هوا، نسبت به اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.

سرپرست دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش دمای هوا، شهروندان تمهیدات لازم برای جلوگیری از یخ‌زدگی و ترکیدگی کنتور و انشعاب آب منازل خود به کار بندند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

حکمت الله عزیزی افزود: عایق‌بندی کنتور و لوله‌های آب‌رسانی در پیشگیری از یخ‌زدگی موثر است بنابراین شهروندان می توانند با قراردادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های سطحی از یخ‌زدگی انشعابات جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت‌دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا لوله‌های آب داخل ساختمان و یا از برافروختن آتش در مجاورت شیرها و لوله‌های آب خودداری کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکل یخ‌زدگی، با سامانه تلفنی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تماس بگیرند تا گروه‌های امدادی در کم‌ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی کنند.

بارش اولین برف امسال از شب گذشته در خراسان شمالی آغاز شد و بنا به اعلام هواشناسی در برخی از شهرستان ها ارتفاع آن به ۱۰ سانتی متر نیز رسیده است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha