مطالبه فرمانده ارتش پاکستان از شورای امنیت برای توقف جنایات اسرائیل در غزه

اسلام‌آباد - ایرنا - فرمانده ارتش پاکستان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل از شورای امنیت این سازمان خواست تا نقش خود را برای بسیج جامعه جهانی جهت توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه ایفا کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال سیدعاصم منیر در جریان سفر رسمی به آمریکا با حضور در مقر سازمان ملل در نیویورک با آنتونیو گوترش دیدار کرد.

فرمانده ارتش پاکستان با تاکید بر موضع اصولی این کشور در حمایت از فلسطین و همبستگی با مردم مظلوم غزه گفت: از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم تا جامعه بین‌المللی را برای توقف فوری حملات (رژیم اشغالگر اسرائیل) در غزه بسیج کند تا از یک فاجعه انسانی در حال آشکار شدن جلوگیری شود.

وی به آنچه را که به‌زعم خودش، یعنی "راه‌حل دو کشور" به عنوان روشی پایدار برای مساله فلسطین دانست، نیز اشاره کرد.

عاصم منیر نگرانی‌های عمیق پاکستان را در مورد وضعیت اسفبار غیرنظامیان بی‌گناهی که به‌طور وحشیانه هدف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند و اینکه کمک‌های بشردوستانه کافی به مردم غزه ارائه نمی‌شود، منتقل کرد.

این مقام بلندپایه نظامی پاکستان با اشاره به مناقشه کشورش با هند بر سر کشمیر، آنچه را که تلاش‌های یکجانبه و غیرقانونی دهلی‌نو برای تغییر وضعیت جامو و کشمیر خواند، محکوم کرد و گفت‌ که این اقدام ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

براساس این گزارش، فرمانده ارتش پاکستان در جریان سفر رسمی به آمریکا با وزیر امور خارجه، معاون مشاور امنیت ملی و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور نیز دیدار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha