۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85363976
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پاکستان نسبت به اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی در خاورمیانه هشدار داد

اسلام‌آباد- ایرنا- نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل واکنش قوی اعضای شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل را علیه مخالفت رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور مستقل فلسطین خواستار شد و هشدار داد: سرکردگان افراطی اسرائیل خواهان درگیری همیشگی در خاورمیانه هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نمایندگی دائم پاکستان در مقر سازمان ملل در نیویورک، منیر اکرم طی سخنانی در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع خاورمیانه به ویژه فلسطین اظهار داشت: اگر اسرائیل در امتناع از برقراری صلح در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پافشاری کند، شورای امنیت، مجمع عمومی و در واقع همه کشورهای عضو سازمان ملل باید با اقداماتی به این مساله پاسخ گویند.

وی تاکید کرد: رد دورنمای تشکیل کشور فلسطین توسط رهبران افراطی رژیم اشغالگر اسرائیل خاورمیانه را به سوی درگیری همیشگی سوق خواهد داد.

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل هشدار داد که اگر ماشین کشتار اسرائیل در غزه متوقف نشود، احتمال تشدید بیشتر تنش‌ها وجود دارد که ممکن است بسیاری از کشورها در آن گرفتار شوند.

وی افزود: جهان در طول سه ماه گذشته شاهد وحشیانه ترین کشتار غیرنظامیان قرن بیست و یکم بوده است. این کشتار وحشیانه مردم بی‌دفاع و رنج تحمیل شده بر تمام آنان به منزله نسل‌کشی است.

منیر اکرم تاکید کرد: پاکستان معتقد است زمان آن فرا رسیده تا شورای امنیت سازمان ملل و کل اعضای آن اقداماتی را بررسی کنند که رژیم اسرائیل را به دلیل رد مداوم صلح پاسخگو کنند زیرا امتناع این رژیم از چشم انداز تشکیل دولت مستقل فلسطین، خاورمیانه را به درگیری دائمی می کشاند.

مجمع عمومی سازمان ملل ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۲ قطعنامه ای را با رای مثبت ۱۵۳ عضو خود یعنی اکثریت قاطع آرا تصویب کرد که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه در غزه و همچنین آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است.

شورای امنیت که پنج عضو دائم و دارای حق وتو و ۱۰ عضو غیردائم دارد، از زمان آغاز جنگ اسرائیل در پی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به دلیل مخالفت ها و وتوی آمریکا یکی از اعضای دائم این شورا، تاکنون نتوانسته است برغم فشارهای جهانی و خواسته افکار عمومی جهان، آتش بس دائمی در غزه را برقرار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha