شهدای راسک؛ قهرمانان ملی و تجلی وطن پرستی

زاهدان- ایرنا- ۱۱ شهید راسک سیستان و بلوچستان با مبارزه جانانه در مقابل تروریست‌ها و نثار جان خود بار دیگر نشان دادند این خطه سرشار از مردانی است که برای حفظ جان و ناموس ایرانی از تمام مادیات و علایق دنیوی دست شسته و شربت شهادت را به هر شربت شیرین دنیوی ترجیح می‌دهند.

به گزارش ایرنا شهدای مدافع امنیت سینه خود را در مقابل نا اهلان سپر می‌کنند تا نقشه‌ها و اهداف شوم آنانی که در این خاک و بوم به دنبال دلبری برای معاندین خارج‌نشین هستند را نقش بر آب کنند.

ناجا به عنوان بخشی از نیروهای مسلح کشورمان که طبق قانون ایجاد امنیت، حفظ و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای کشور را از دورترین نقاط صفر مرزی تا نقاط مختلف شهری و روستایی برعهده دارد، تاکنون موفق شده است با پشت سرگذاشتن همه فراز و نشیب های سخت، آرامش، اقتدار، آسایش و از همه مهمتر امنیتی پایدار را به مردم هدیه دهد.

نیروهای ناجا چشمان بیداری هستند که شبانه روز از نماد حاکمیت ملی این کشور یعنی سرزمین پهناور آن مراقبت و محافظت می‌کنند تا ایرانیان بتوانند معنای واقعی امنیت را دریابند.

نیروهای نظامی با اقتدار، امنیت حاکم بر سیستان و بلوچستان و رونق اقتصادی را به ارمغان آورده اند بطوریکه اقدامات آنان امروز تاثیرات مستقیم بر استقلال و تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، امنیت داخلی، اوضاع اقتصادی، فرهنگی و دیپلماسی داشته و دارد

ایران اسلامی ، امروز وامدار قهرمانانی است که در راه افزایش امنیت در روزهای سرد و گرم با قلبی که دعاهای مردم ایران زمین به آنان قوت می بخشد، خدمت می کنند، آنان بزرگ مردانی که برای دفاع از وطن، اسلحه بر دست گرفته و در مقابل اشرار ایستادگی می کنند با وجود اینکه می دانند که در این مسیر جام شهادت را خواهند نوشید، چه سعادتی بالاتر از این که شهید وطن و امنیت کشورت شدن آن هم در آستانه شهادت حضرت زهرا(س)، شهیدان مشق شهادت را از حضرت فاطمه زهرا(س) به ارث برده اند و راه امام حسین (ع) را ادامه دادند.

گاه غربت و مظلومیت شهدای نیروی انتظامی از شهدای فاو و شلمچه و دوکوهه بیشتر است و همان نور ایمان و صلابت و اعتقاد، در وجود شهدای نیروی انتظامی نیز تبلور می یابد.

شهدای راسک نمونه‌ای از آلبوم شهدای ناجا هستند، شهدایی بی توقع که تنها با ابزار ایمان خود قدم در راه تامین امنیت گذاشتند و از بهترین و عزیزترین های خود گذشتند و جاودانه شدند، عاشقانی که به امر مراد و مقتدایشان جامه رزم بر تن کرده و با عزمی راسخ و استوار آنچنان در مسیر ارزش‌های الهی و کمال‌جویی حماسه آفریدند که ملکوتیان و آحاد ملت خداجوی استان در قبال مجاهدت و جانفشانی‌های وصف ناشدنی آنان جز ستایش و سپاس سخن نمی‌گویند.

شهدای راسک؛ قهرمانان ملی و تجلی وطن پرستی

شهدای مظلوم راسک اسوه صبر و استقامت

یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهدای مظلوم راسک اسوه صبر، استقامت و پایداری هستند گفت: مردم استان هیچ گاه این فداکاری‌ها را فراموش نخواهد کرد.

زهرا کیخا افزود: امنیت و آرامش کشور مدیون جانفشانی شهداست که با از جان گذشتگی و تحمل سختی‌های دور از وطن، همچون سفیران شایسته از انقلاب، میهمن اسلامی و خاک وطن دفاع کردند.

دیگر شهروند زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شهدای راسک غریبانه به شهادت رسیدند. آنان برای دفاع از مردم هستی خود را نثار اسلام، انقلاب و ایران عزیز کردند تا این سرزمین و ارزش‌های معنوی جاودانه بماند.

سبحان ملایی افزود: اگر تفکر جهاد در راه خدا بر ذهن و جان جوانان جامعه‌ای حاکم شود، هیچ بیگانه‌ای به خود جرات طمع ورزی به این آب و خاک را نمی‌دهد.

تروریست‌ها آرامش نخواهند داشت

وزیر کشور با بیان اینکه تروریست‌ها دیگر آرامش نخواهد داشت گفت: آنها خواستند با اختلاف انداختن بین شیعه و سنی جامعه را به آشوب بکشند اما جوانان ما با ایثار،برای حفظ امنیت کشور ایستادند و تروریست های کوردل بدانند که تقاص سختی پس خواهند داد .

احمد وحیدی در مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۱ شهید حادثه تروریستی راسک در زاهدان اظهار کرد: تروریست‌ها دیگر آرامش نخواهند داشت. آنها به فرمان تروریست‌های جهانی اقدام به شهادت جوانان عزیزمان کردند و بدانند هرگز نمی‌توانند از دست رزمندگان ما فرار کنند.

وی بیان کرد: سبز پوشان و مدافعان امنیت ما با رشادت و از خودگذشتگی در مقابل تروریست‌های کوردل و قسم خورده‌ ملت ایران ایستادند و از کیان وطن دفاع کردند. دشمنان بدانند تقاص این جنایت را پس خواهند داد.

وزیر کشور افزود: شعیه و سنی یکپارچه در دفاع از آرمان‌های انقلاب با هم هستند و دشمنان نمی‌توانند در این سد پولادین رخنه کنند.

شعیه و سنی یکپارچه در دفاع از آرمان‌های انقلاب با هم هستند و دشمنان نمی‌توانند در این سد پولادین رخنه کنند

وی با بیان اینکه این جوانان عزیز به دست شقی‌ترین افراد روی زمین به شهادت رسیدند، گفت: شهادت این ۱۱ شهید را به همه ملت ایران تسلیت و تبریک می‌گویم.

وحیدی تصریح کرد: تروریست‌ها بدانند که آزموده آزمودن را ‌خطاست؛ فراجا شهدای زیادی را در راه ایران اسلامی تقدیم کرده ‌و برای دفاع از ایران همچنان شهید تقدیم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، نیمه شب پنجشنبه - ۲۳ آذرماه - در پی حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، ۱۱ نفر از نیروهای فراجا به شهادت و در مقابل تعدادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده است. امروز شنبه در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شده است.

اسامی شهدای حادثه روز گذشته که از استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان، قزوین، بوشهر و خراسان رضوی، مسلم شجاعیان، احسان بابایی، پویا شیخ، ابوالفضل شریاری، محمدحسن براهویی، علیرضا اکبر مزار، علی دشت‌پوری، حسن بابانیا، احمد خمری، مجید فیروزنیا، حمید رضایی امین شهدای حمله تروریستی به راسک هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha