عدالتی نوظهور با ریختن خون بیگناه؛ از جندالشیطان تا جیش الظلم

زاهدان- ایرنا- حادثه تروریستی گروهک جیش الظلم در مقر انتظامی راسک در حالی لکه ننگی دیگر بر پیشانی مدعیان عدالت گذاشته است که این حرکت تروریستی منجر به شهادت ۱۱ نفر از مدافعان امنیت و فرزندان گوشه و کنار ایران اسلامی شد.

به گزارش ایرنا، مردم مرزدار سیستان و بلوچستان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون خاطره‌های تلخی از دشمنی‌ها و جنایات نوکران و مزدوران استکبار داشته و هیچ‌گاه در عزم و اراده آنان برای دفاع از کیان میهن و دستاوردهای نظام اسلامی خللی وارد نشده است.

مردم شیعه و سنی از حدود ۱۷ سال پیش خاطرات تلخ و گزنده‌ای از جنایات گروهک‌های تروریستی را در دفتر دلاوری‌ها و پایداری‌های خود ثبت کرده‌اند، بیشتر اتفاقات از زمانی شروع شد که شروری به نام عبدالمالک ریگی به همراه گروهک خود موسوم به جندالله(جند الشیطان)به انجام جنایات غیرانسانی و ناجوانمردانه دست زد و هر بار تعداد زیادی از مردم بی گناه شیعه و سنی این استان را قربانی اهداف شوم خود و اربابان مستکبر و ظالم خویش کرد.

پس از دستگیری عبدالمالک ریگی و برادرش عبدالحمید و هلاکت تعدادی از سرکردگان گروهک جند الشیطان معروف به جندالله در ایران و پاکستان، باقی مانده گروهک تروریستی وی دست از شرارت برنداشتند و در قالب گروهک جیش الظلم معروف به جیش العدل وابسته به القاعده در گوشه و کنار سیستان و بلوچستان با استفاده از خاک کشور پاکستان به انجام برخی اقدام های کور تروریستی پرداختند.

عدالتی نوظهور با ریختن خون بیگناه؛ از جندالشیطان تا جیش الظلم

تاریخچه حوادث تروریستی در سیستان و بلوچستان

بهمن سال ۸۵ در شهر زاهدان در نتیجه انفجار اتومبیل بمب گذاری شده ۱۱ نفر از نیروهای سپاه شهید شده و ۳۱ نفر زخمی شدند، مسوولیت این حمله را گروهک جند الشیطان که خود را (جُندالله) معرفی می‌کردند؛ به عهده گرفت و ۶ نفر به اتهام آماده سازی این حملات دستگیر و اعدام شدند.

خرداد ماه سال ۸۸ در مسجد شهر زاهدان در زمان نماز مغرب تروریست انتحاری گروهک جند الشیطان خود را منفجر کرد؛ ۲۷ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

آبان ماه ۸۸ در شهر سرباز، تروریست انتحاری گروهک جند الشیطان، مواد منفجره را به داخل ساختمانی برد که در آنجا جلسه منطقه ای رهبران شیعه و سنی با حضور نماینده فرماندهی عالی سپاه پاسداران در جریان بود، ۴۲ نفر از جمله چند افسر سپاه و همچنین معاون فرمانده نیروهای زمینی سپاه ژنرال نورعلی شوشتری شهید شدند.

تیرماه۸۹ در شهر زاهدان در نزدیکی مسجد ۲ تروریست انتحاری خود را منفجر کردند. ۲۷ نفر شهید شدند (از جمله چند سرباز سپاه) و بیش از ۱۷۰ نفر در این حادثه آسیب دیدند، گروهک جند الشیطان اعلام کرد که این انفجار انتقام برای اعدام عبدالمالک ریگی فرمانده آنها (۲۰ ژوئن ۲۰۱۰) توسط مقامات ایرانی بوده است.

آذر ۸۹ در نتیجه ۲ انفجار توسط تروریست های انتحاری گروهک جند الشیطان در چابهار ، ۳۳ نفر شهید و تقریبا ۱۰۰ نفر زخمی شدند، این حملات در روز عاشورا اتفاق افتاد؛ این آخرین حمله تروریستی بزرگ توسط جند الشیطان بود برای آنکه در آن زمان این گروهک متلاشی شد و بسیاری از اعضای آن دستگیر و اعدام شدند.

تاریخچه حملات تروریستی گروهک جیش الظلم در سیستان و بلوچستان

چهارم شهریورماه ۹۱ ادعای شهید کردن ۱۰ پاسدار، ۱۸ مهر ۹۱ ادعای شهید کردن ۱۰ عضو سپاه پاسداران، سوم آبان ۹۲ شهادت مرزبانان ایرانی که اعضای گروهک موسوم به جیش الظلم که خود را جیش العدل می نامیدند در سیستان و بلوچستان اقدام به حمله غافلگیرکننده به یک گشت مرزبانی در منطقه سراوان کردند.

یکی از گردان‌های جیش الظلم مدعی شد در پنجم آذر ۹۲ با حمله به یک بالگرد متعلق به جمهوری اسلامی در شهرستان سراوان باعث سرنگونی آن شد. جیش الظلم همچنین در بهمن ماه ۹۲ پنج مرزبان ایرانی را در نزدیکی مرز پاکستان ربود.

این گروه در ۱۷ فروردین ۹۴ در منطقه نگو حد فاصل میله مرزی ۲۳۹ پایین تر از جکیگور از داخل پاکستان وارد مرزهای ایران شد و هشت نفر از نیروهای مرزبانی ایران را شهید و به خاک پاکستان بازگشتند.

اعضای این گروه در تاریخ چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۶ با شلیک از داخل خاک پاکستان ۱۰ مرزبان ایرانی از گروهان چاهندو( هنگ مرزی میرجاوه) را که در پاسگاه میل ۱۰۰ مستقر بودند شهید کردند.

در تاریخ سه شنبه ۲۴ مهر ۹۷ افراد این گروه از داخل خاک پاکستان به منطقه(لولکدان) در بخش ریگ ملک در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه در استان سیستان وبلوچستان نفوذ کرده و ۱۴ نفر از افراد مسلح مرزبان را در این منطقه به اسارت گرفته و به خاک پاکستان باز گشتند.

۹ بهمن ۹۷ اما انفجار ۲ بمب صوتی باعث مجروح شدن چهار نفر در زاهدان شد که گروهک تروریستی جیش الظلم مسوولیت حادثه را بر عهده گرفت.

این گروه در ۱۳ بهمن ۹۷ نیز به صبحگاه سپاه در نیکشهر حمله کرده که در جریان این حمله یک نفر شهید و پنج نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

خون‌هایی که دشمن برای ممانعت از توسعه و آرامش سیستان و بلوچستان می‌ریزد

روایتی از حضور گرم شیعه و سنی در تشییع شهدای حادثه تروریستی راسک

وزیر کشور: تروریست‌ها دیگر آرامش نخواهند داشت

عدالتی نوظهور با ریختن خون بیگناه؛ از جندالشیطان تا جیش الظلم

تلخی کام مردم در اولین روز از بهار۱۴۰۰ با وقوع حادثه تروریستی در سراوان

صبح، اول فروردین ماه ۱۴۰۰ گروه‌های تروریستی وابسته به استکبار در یک اقدام کور تروریستی در یکی از میادین شهر سراوان با اقدام به انفجار تروریستی منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن سه نفر از شهروندان این شهرستان که در حال عبور از خیابان بودند شدند که در این حادثه یک نفر از زخمی ها خانم بوده است.

۲۵ مهرماه ۱۴۰۱ نیز یکی از مأموران پلیس راهور در حین انجام وظیفه توسط تروریست‌های مسلح در شهرستان سراوان به شهادت رسید.

یکم مردادماه ۱۴۰۲ بود که در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و کوردلان معاند به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان متاسفانه چهار نفر از مأموران غیور پلیس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

یکم شهریور ماه ۱۴۰۲ نیز تروریست‌های بزدل در اقدامی ناجوانمردانه با استفاده از سلاح دوربین دار به سمت برجک شماره ۲ پاسگاه میل ۸۴ گروهان مرزی ریگ ملک هنگ مرزی میرجاوه تیراندازی کردند و سرباز وظیفه «محمد آتش زای» به شهادت رسید.

دوم شهریور ماه جاری بود که سرنشینان یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ نقره ای رنگ در اقدام ناجوانمردانه مبادرت به حمله تروریستی کور به ۲ واحد گشتی پلیس شهرستان سیب سوران کردند که منجر مجروحیت سه نفر از عوامل انتظامی واحد گشت پلیس شد.

۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ نیز تروریست‌های بزدل که جرات و توان رویارویی و تقابل با پلیس مقتدر سیستان و بلوچستان را ندارند به صورت ناجوانمردانه و کور و غیرحرفه‌ای مبادرت به ترور کارکنان خدمات رسان به مردم در تفتان کردند که در این حادثه تروریستی «سروان محمد میرشکار رئیس اداره پشتیبانی» و «سرباز وظیفه رضا فسنقری» به فیض شهادت نائل آمدند.

عدالتی نوظهور با ریختن خون بیگناه؛ از جندالشیطان تا جیش الظلم

ناکامی تروریست‌ها در «تله انفجاری و تیراندازی» به تکاوران پلیس زاهدان

دوم آذرماه ۱۴۰۲ بود که فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از اقدام تروریستی «تله انفجاری و تیراندازی » گروهک معاند در مسیر خودروی گشت تکاوری محور زاهدان به خاش و ناکامی تروریست ها خبر داد و گفت: عوامل یگان تکاوری این فرماندهی در حال برقراری تامین امنیت در محور زاهدان به خاش بودند که سوی معاندین مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفتند.

سردار دوستعلی جلیلیان در تشریح این اقدام گفته بود یک تله انفجاری در کنار جاده کار گذاشته شده بود که هنگام رسیدن گشت تکاوران توسط این جنایتکاران منفجر و از چند جهت نیز به سمت ماموران تیراندازی کردند، تکاوران پلیس با اتخاذ موضع تاکتیکی، اقدام به اجرای آتش پرحجم و حمله به مواضع آنان کردند که تاب مقاومت نداشته و از محل متواری شدند و تکاوران پلیس هیچگونه مجروحیت و یا تلفات جانی نداشتند.

بامداد ۲۴ آذرماه ۱۴۰۲ نیز بار دیگر دست جنایتکار استکبار جهانی از آستین مزدوران تروریست بیرون آمد و در زمانی که مردم و مسوولان در صدد توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان آن هم در آستانه سومین سفر رئیس جمهور به دیار نخل و آفتاب بود، ضربه ناجوانمردانه‌ای را با حمله به مقر فرماندهی راسک وارد کرد و جمعی از فرزندان غیور این استان را حین سربازی از وطن به شهادت رساندند اقدامی ددمنشانه و ناجوانمردانه سفاکانی که شناختی از اسلام واقعی و انسانیت ندارند.

گروهک جیش الظلم تاکنون تلاش‌های زیادی برای تضعیف امنیت و ضربه وارد کردن به وحدت مردم سیستان و بلوچستان داشته غافل از اینکه این خون‌هایی که از شهدای شیعه و سنی در هم آمیخته می‌شود، وحدت را در این خطه از ایران اسلامی روز به روز محکم‌تر می‌کند.

آری؛ اینها تنها گوشه ای از جنایت‌های گروهک های تروریستی در جنوب شرق کشور است که هر یک از آنها گواهی بر تفکر پلید این افراد خودفروخته و اربابان استکباری آنها است که برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ عملی ابایی نداشته، و در این میان ریختن خون شیعه و سنی برایشان تنها وسیله‌ای برای اثبات سرسپردگی آنان است؛ گروهک هایی که با شعار دفاع از مظلومیت اهل سنت دست به چنین اقدامات ننگینی زده اما همواره خون شیعه و سنی برای تداوم امنیت این مرز و بوم و وحدت اقوام و مذاهب در کشورمان در هم آمیخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha