خون‌هایی که دشمن برای ممانعت از توسعه و آرامش سیستان و بلوچستان می‌ریزد

زاهدان- ایرنا- سیستان و بلوچستان در حالی مسیر توسعه را در آستانه سفر سوم رئیس جمهور با سرعت سپری می‌کند که بار دیگر دست جنایتکار استکبار جهانی از آستین مزدوران تروریست بیرون آمد و با حمله به مقر انتظامی در راسک این استان را ناامن جلوه داد تا مانع پیشرفت و آبادانی و فرار سرمایه‌گذاران شوند.

به گزارش ایرنا، بار دیگر دست جنایتکار استکبار جهانی از آستین مزدوران تروریست بیرون آمد و در زمانی که مردم و مسوولان در صدد توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان آن هم در آستانه سومین سفر رئیس جمهور به دیار نخل و آفتاب بود، ضربه ناجوانمردانه‌ای را با حمله به مقر فرماندهی راسک وارد کرد و جمعی از فرزندان غیور این استان را حین سربازی از وطن به شهادت رساندند اقدامی ددمنشانه و ناجوانمردانه سفاکانی که شناختی از اسلام واقعی و انسانیت ندارند.

گروهک جیش الظلم تاکنون تلاش‌های زیادی برای تضعیف امنیت و ضربه وارد کردن به وحدت مردم سیستان و بلوچستان داشته غافل از اینکه این خون‌هایی که از شهدای شیعه و سنی در هم آمیخته می‌شود، وحدت را در این خطه از ایران اسلامی روز به روز محکم‌تر می‌کند.

نیمه شب پنجشنبه - ۲۳ آذرماه - در پی حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به مقر انتظامی راسک در سیستان و بلوچستان ۱۱ نفر از نیروهای پلیس شهید شدند و در مقابل تعدادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده است.

دشمنان ایران اسلامی در حالی تمام تلاش خود را برای القا شکاف بین گروه‌های مذهبی و قومی در سیستان و بلوچستان با نظام به کار بستند که پس از دیدار اخیر معتمدان، نخبگان و ریش سفیدان شیعه و سنی این استان با رهبر معظم انقلاب، شور و اشتیاق مردمی حاصل از این دیدار و بیانات دلگرم کننده رهبری در خصوص آینده استان و تاکید به مسوولان برای اجرای سریع سیاستگذاری های توسعه‌ای از شمال تا جنوب استان بویژه توسعه سواحل مَکُران خاری در چشم دشمنان شد.

دشمن به خوبی می‌داند ایجاد ناامنی مانع عمده سرمایه گذاری و در نتیجه، توسعه نیافتگی و کند کردن زدودن غبار محرومیت از سیستان و بلوچستان است

اگر چه دشمن برای نیل به اهداف شوم خود از ابزارهای مختلف و متنوع جهت تبلیغ برای عدم استقبال مردم از ملاقات با رهبر معظم انقلاب و از سویی در گام بعدی برای بی اهمیت جلوه دادن حضور معتمدان و مردم و نخبگان در این ملاقات استفاده کرد تا از این طریق بتواند از عصبانیت اربابان و جیره خواران خود در منطقه بکاهد و با ناامن جلوه دادن این استان بگوید توسعه‌ای در کار نیست اما هوشیاری و بصیرت مردم آبی بر آتش خشم و کینه آنان ریخت.

با این وجود باز هم دشمن دست از تلاش بر نمی دارد آنها با پروراندن گروه های تروریستی سعی در ایجاد اغتشاش و ناامنی در این کشور بویژه سیستان و بلوچستان دارند و هدف گروه‌های تروریستی از ناامنی استان عدم توسعه این منطقه است، این هدف کلان از یک سو زمینه را برای طرح خواسته‌های دشمن در سطح منطقه فراهم و از سوی دیگر، فضا را برای گسترش ناامنی در این مناطق مهیا می‌کند بنابراین می‌توان این چنین تلاش‌های ضدامنیتی را عمدتا در راستای خدشه‌دار کردن برنامه‌های توسعه‌ای و توسعه روابط اقتصادی با همسایگان شرقی و روند رشد سواحل مَکُران قلمداد کرد.

در این میان نقش علمای شیعه و سنی و سران طوایف در برقراری امنیت پایدار در منطقه، دارای نقشی معنادار بوده و بیشترین نقش را برقراری امنیت و بستر سازی رشد سیستان و بلوچستان دارند.

اگر چه سال‌هاست گروه‌های تروریستی مورد حمایت سرویس‌های کشورهای متخاصم با جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر سیستان و بلوچستان و نشانه رفتن وحدت قومی و مذهبی و توسعه منطقه، امنیت این استان که متعلق به تمام گروه‌های قومی و مذهبی ساکن در آن است را نشانه رفته و شیعه و سنی قربانی اقدامات تروریستی گروه‌های معاند مختلف بودند.

خون‌هایی که دشمن برای ممانعت از توسعه و آرامش سیستان و بلوچستان می‌ریزد

حفظ امنیت سیستان و بلوچستان حیاتی و مهم

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ضمن ابراز تأسف از حمله مسلحانه به مقر انتظامی راسک، با خانواده و بازماندگان شهدای این حادثه اظهار همدردی کرد و گفت: این حمله مسلحانه برای ما بسیار نگران‌کننده است و همه ما از این حادثه متاسف هستیم.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار کرد: حفظ امنیت سیستان و بلوچستان بسیار حیاتی و مهم است، به تمام طیف‌ها و طرف‌ها توصیه می‌کنم از امنیت پاسداری کنند.

جدایی راه مردم بلوچ و اهل سنت از معاندان و اشرار

امام جمعه اهل سنت خاش گفت: راه مردم بلوچ و اهل سنت از معاندان، اشرار و بزدلان جداست و هیچ فرد دلسوز و خیرخواهی از مردم سیستان و بلوچستان اجازه نا امنی و خشونت را نمی‌دهد بنابراین صف این افراد بزدل که دست به اقدامات ننگین می‌زنند از مردم جدا است.

مولوی محمدعلی شهنوازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه حمله به نیروهای انتظامی در راسک تکان دهنده بود، این عمل از نگاه اسلامی و انسانی محکوم بوده و اسلام به هیچ وجه اجازه قتل و کشتار و نا امنی را نمی‌دهد.

ایجاد ناامنی به ضرر سیستان و بلوچستان و مردم بوده و توسعه و آبادانی را از این منطقه دور و آسیب‌های زیادی متوجه مردم می‌شود

وی افزود: اسلام دین مهر، محبت، خیر و رحمت، اخوت و برادری بوده و با هرگونه قتل، کشتار، خشونت و جنایت مخالف است.

امام جمعه اهل سنت خاش ادامه داد: گروهک‌های خرابکار، اشرار و معاندان هیچ‌گونه جایگاهی در میان مردم عادی ندارند و علما، بزرگان و اقشار مختلف مردم بلوچ و اهل سنت از آنها تنفر دارند.

وی تاکید کرد: ایجاد ناامنی به ضرر سیستان و بلوچستان، منطقه و مردم بوده و توسعه و آبادانی را از این منطقه دور و آسیب‌های زیادی متوجه مردم می‌شود.

مولوی شهنوازی اظهار کرد: از مسوولان می‌خواهیم عوامل این گونه حرکات تروریستی را شناسایی و به شدت با آنان برخورد کنند.

هدف دشمن خدشه‌دار کردن وحدت بین شیعه و سنی

امام‌جمعه اهل‌سنت هامون ضمن محکوم کردن حادثه ترویستی حمله به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان راسک، گفت: هدف دشمن از حملات تروریستی و ناامنی در منطقه ضربه‌زدن به‌نظام و نشانه‌گرفتن وحدت مردم سیستان و بلوچستان است که کور خوانده‌اند.

مولوی عبدالله حسن‌زهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام ددمنشانه و غیرانسانی عده‌ای تروریست و جیره خوار که منجر به شهادت فرزندان و مدافعان امنیت کشور در سیستان و بلوچستان آن هم حین سربازی و پاسداری از وطن شد را به شدت محکوم می‌کنیم.

گروهک‌های تروریستی معاند در پی این هستند که وحدت و همبستگی سیستان و بلوچستان را بر هم بزنند و از این طریق به اهداف شومشان برسند اما کور خوانده‌اند

وی بیان کرد: گروهک‌های ضدانقلاب بویژه گروهک‌های تروریستی معاند در پی این هستند که وحدت و همبستگی و برادری در کشور و سیستان و بلوچستان را بر هم بزنند و از این طریق به اهداف شومشان برسند اما کور خوانده و همیشه شکست خورده و ناکام هستند.

امام‌جمعه اهل‌سنت هامون ادامه داد: کشورهای منطقه توان دیدن امنیت و آرامش ایران اسلامی بویژه وحدت بین شیعه و سنی را ندارند، دشمن در محاسباتش دچار اشتباه است به طور یقین این گونه اقدامات تروریستی که ضد مردم و امنیت منطقه است نمی تواند دشمن را در اهداف شومش یاری کند چرا که نیروهای امنیتی و انتظامی با قدرت از امنیت منطقه و مردم دفاع خواهند کرد.

وی تاکید کرد: انجام چنین اقدامات ددمنشانه خللی در امنیت، آسایش و آرامش مردم وارد نمی‌کند و انگیزه فرزندان این مرز و بوم را در پاسداری از وطن دوچندان می‌کند.

مولوی حسن زهی تاکید کرد: ما ملت شهادت هستیم و شهادت را افتخار می‌دانیم تا زنده‌ایم در راه اسلام گام خواهیم برداشت و مرگ ما هم در این راه است، اما آنچه مهم بوده شرمندگی برای دشمن هست که هیچگاه به اهداف شوم خود دست نمی‌یابند.

محکومیت حمله غافلگیرانه و ناجوانمردانه به نیروهای حافظ امنیت در راسک

امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش سیستان و بلوچستان گفت: حمله غافلگیرانه و ناجوانمردانه به نیروهای حافظ امنیت و سربازان وطن که از شهرهای مختلف مهمان سیستان و بلوچستان بودند از نگاه شرعی، اسلامی، اخلاقی و انسانی محکوم است.

مولوی محمدعثمان قلندرزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ما از این حادثه متالم و اندوهگین شدیم و جامعه نیز از این موضوع نگران و دردمندند، به خانواده‌های داغدیده تسلیت گفته و ابزار همدردی می‌کنیم.

وی بیان کرد: حمله به سربازان و نیروهای حافظ امنیت در یک ارگان که در حال تامین امنیت و آرامش برای مردم بوده کار درستی نبوده و ما با هرگونه خشونت و کشتار مخالفیم و از مسوولان تقاضا داریم امنیت را حفظ کنند، زیرا در امنیت توسعه، رحمت، آسایش و زندگی برادرانه و خیرخواهانه وجود دارد.

امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش ادامه داد: امنیت بالاترین نعمت بعد از ایمان به خدا و جهاد با مشرکان و کفار در اولویت است، کشتار مسلمانان بی‌گناه محکوم بوده و جایز نیست.

خون‌هایی که دشمن برای ممانعت از توسعه و آرامش سیستان و بلوچستان می‌ریزد

خواسته اصلی مردم برخورد با عاملان حادثه تروریستی

یکی از سران طوایف و معتمدان سیستان و بلوچستان ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت ۱۱ نفر از کارکنان فراجا به محضر فرماندهی معظم کل قوا (دامت برکاته)، ملت شهید پرور ایران بویژه خانواده‌های معزا و داغدار آنها، افزود: اقدام ددمنشانه تروریست‌ها مبنی بر حمله ناجوانمردانه به مقر فرماندهی راسک که تعدادی از فرزندان غیور سیستان و بلوچستان را حین نگهداری و ایجاد امنیت به شهادت رساندند قلب تمام مسلمانان را جریحه دار کرد و این اقدام کوردلان به شدت محکوم است.

سردار محمد شاهوزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا رسیدگی هر چه سریع‌تر مسوولان قضایی در راستای مجازات عاملان این اقدام‌ددمنشانه را خواستار شد و بیان کرد: ما از دستگاه قضایی می‌خواهیم تا هر چه سریعتر عاملان این جنایت هولناک را به سزای اعمال ننگین خود برسند.

دستگاه قضایی باید هر چه سریعتر عاملان جنایت هولناک در مقر انتظامی راسک را به سزای اعمال ننگین خود برساند

وی با اشاره به اینکه شهادت نیروهای امنیتی هرگز نمی‌تواند اراده فرزندان و مدافعان امنیت را در مبارزه با دشمنان و پاسداری از امنیت کشور از بین ببرد، گفت: با شهادت سربازان این مرزوبوم دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد؛ بلکه آنها مصمم‌تر و با عزمی برگرفته از فرامین دین مبین اسلام به حفاظت و پاسداری از کشور ادامه می‌دهند و شهادت را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند.

سرطایفه شاهوزهی تاکید کرد: دشمنان به‌درستی دریافته‌اند حافظان و سربازان امنیت در کشور هرگز اجازه نخواهد داد کوچک‌ترین خدشه‌ای در نظم و امنیت کشور به وجود آید چرا که امنیت در کشور خواسته تمام مردم و خط‌قرمز نیروهای امنیتی است از اینرو بارها تلاش کرده تا با شهادت کارکنان نظامی و انتظامی در سیستان و بلوچستان در امنیت، وحدت و نظم این استان و به تبع آن کشور خلل ایجاد کنند اما همواره با بیداری فرزندان این مرز و بوم، با شکست مواجه شدند.

برخورد قاطع خواسته همگان از دستگاه قضا با عاملان جنایت در راسک

یکی از سران طوایف میرجاوه سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت ۱۱ نفر از مدافعان نظم و امنیت در راسک اظهار کرد: ازدستگاه های امنیتی و قضایی خواستار شناسایی و دستگیری ومجازات عاملان وآمران این جنایت هستیم.

عبدالنبی کرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا حفظ امنیت را از مهمترین ارکان جامعه عنوان کرد و ادامه داد: حفظ امنیت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در اولویت امور قرار دارد و امروز جان‌فشانی و از خود گذشتگی سربازان حریم امنیت کشور در حفظ ثبات و آرامش جامعه ستودنی است.

وی افزود: بار دیگر فرزندانی رشید، دلیر، برومند و فداکار جان خود را در مسیر مقدس حفظ امنیت و آرامش جامعه و نثار کردند تا مجرمان نتوانند اخلالی در نظم و امنیت کشور ایجاد کنند.

آمریکا پشت پرده حملات تروریستی در راسک

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان گفت: پشت پرده حملات تروریستی در کشور بویژه سیستان و بلوچستان، سرویس‌های جاسوسی اسرائیلی‌ و آمریکایی هستند که از لحاظ فکری و تجهیزاتی مزدوران را تجهیز می‌کنند.

مولوی عبدالغنی دهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در راسک اظهار کرد: اقدام تروریستی در مقر انتظامی این شهرستان اتفاق ناجوانمردانه‌ای بود که باعث شهادت و زخمی شدن جمعی از حافظان امنیت کشور به دست تروریست‌های کور دل شد.

پشت پرده اقدامات تروریستی کسانی هستند که خواهان امنیت کشور نیستند و به دنبال ایجاد ناامنی در سیستان و بلوچستان هستند

وی با بیان اینکه پشت پرده این اتفاقات کسانی هستند که خواهان امنیت کشور نیستند و به دنبال ایجاد ناامنی در سیستان و بلوچستان هستند، ادامه داد: مزدوران به دنبال این موضوع‌اند تا با استفاده از ناامنی‌ها بتوانند از احساسات مردم سواستفاده کنند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: تروریست‌های کوردل می‌خواهند ایران را کشوری ناامن جلوه دهند در حالیکه کشور ما دارای امنیت بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه مَکُران در سیستان و بلوچستان قرار است یک منطقه اقتصادی شود و کشورهای زیادی برای سرمایه‌گذاری بیایند این تروریست‌ها به دنبال ایجاد ناامنی هستند تا سرمایه‌گذاران را از این منطقه فراری دهند.

مولوی دهانی افزود: خوشبختانه مردم فهیم سیستان و بلوچستان توطئه دشمنان را شناختند و نمی‌گذارند دشمنان به اهداف شوم خود از این راه برسند، تمامی مردم استان و علما، اندیشمندان و بزرگان پیرو ولایت فقیه هستند و نمی‌گذارند در این منطقه آشوب به وجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه منافقان خود را مدافع مردم می‌دانند، گفت: حقوق مردم از کشتن محافظان امنیت به دست نمی‌آید اگر حق و حقوقی هم وجود دارد باید با مطالبه‌گری به دست بیاید.

حمله تروریستی به حافظان امنیت نشان دهنده ضعف دشمنان

مدرس حوزه علمیه اهل سنت چابهار گفت: ریختن خون حافظان امنیت در حادثه تروریستی راسک ضعف دشمنان در برابر امنیت کشور و سیستان و بلوچستان را به همگان نشان داد.

مولوی محمد درتکیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حادثه تروریستی در مقر انتظامی راسک که دشمنان کوردل اسلام، هفت نفر از حافظان امنیت را مجروح و ۱۱ نفر را به شهادت رساندند به شدت محکوم است.

وی از مسوولان امنیتی تقاضا پیگیری موضوع و پاسخی کوبنده به تروریست ها را کرد و گفت: دشمنان کوردل چنان ضعیف شده‌اند که از جنگ رودررو با مردم ما ترس و وحشت دارند و مانند شغالان مخفیانه حمله کردند و نیروهای جان بر کف امنیت کشور را به شهادت رساندند.

خون‌هایی که دشمن برای ممانعت از توسعه و آرامش سیستان و بلوچستان می‌ریزد

هدف تروریست‌ها دور کردن سیستان و بلوچستان از مسیر توسعه

دبیر شورای معتمدین شهرستان خاش گفت: اقشار مختلف مردم از طوایف خاش مانند شهنوازی، ریگی، قلندرزهی، میربلوچ زهی، کرد، سهرابزهی، هاشمزهی، جمالزهی، شهلی بر، براهویی، سالارزهی، تمندانی، کوشه ای، مرادزهی، کرمزهی، یزدی، سیستانی، بیرجندی‌ها و تمام مردم فارس و بلوچ و شیعه و سنی از انجام حرکات تروریستی معاندان و مزدوران دشمن تنفر دارند و حادثه تروریستی حمله به ستاد فرماندهی انتظامی راسک را محکوم می‌کنند.

نوراحمد هاشمزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه خونبار و دردناک حمله به نیروهای حافظ امنیت قلب تمام مردم سیستان و بلوچستان و ایران را جریحه دار کرده، ما ضمن محکوم کردن این حادثه فجیع، خواستار شناسایی، دستگیری و مجازات عوامل خرابکار و مزدوران دشمن هستیم.

حرکات تروریستی، خشونت و تندروی به نفع هیچ فردی و گروهی نبوده و آسیب آن متوجه مردم مظلوم سیستان و بلوچستان بوده و استان را از مسیر خدمت و رفاه و آسایش دور می‌کند

وی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران تاکنون چندین هزار شهید را تقدیم راه اسلام، انقلاب و میهن کرده‌اند و همچنان در این مسیر حرکت می‌کنند اگرچه داغدار عزیزان از دست رفته خود هستند، اما در دام پلید دشمنان گرفتار نشده و با شایستگی از حریم اسلام و میهن و انقلاب صیانت می کنند.

دبیر شورای معتمدین شهرستان خاش ادامه داد: تمام مردم بلوچ و اهل سنت از حادثه تروریستی جنوب سیستان و بلوچستان در نگرانی و پریشانی به سر برده و با خانواده های داغدیده همدردی می‌کنند، امیدواریم عوامل این حادثه غمبار هر چه سریعتر شناسایی، دستگیر و به مجازات برسند.

هاشمزهی افزود: حرکات تروریستی، خشونت و تندروی به نفع هیچ فردی و گروهی نبوده و آسیب آن متوجه مردم مظلوم سیستان و بلوچستان بوده و استان را از مسیر خدمت و رفاه و آسایش دور می‌سازد.

به گزارش ایرنا رئیس جمهور نیز در پیامی ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حادثه تروریستی شهرستان راسک از دست داده‌اند، تاکید کرد، نیرو های مقتدر امنیتی و انتظامی هر چه سریعتر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha