فیلم| استقبال پرشور از شهید گمنام و بی‌سر در مراغه

مراغه- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) یک شهید گمنام در مراغه مورد استقبال پرشور مردم عزادار و سیاهپوش قرار گرفت؛ شهیدی که گفته می‌شود سر ندارد اما به سان مادرش فاطمه(س) که بی‌نشانه اما خدا را نشانه است، مسیر سرخ جاودانگی را به ما نشان می‌دهد. 

پیکر مطهر این شهید گمنام پس از استقبال مردم در میدان بسیج، به مسجد جامع منتقل شد و فرمانده سپاه ناحیه مراغه روز یکشنبه در حالی که در کنار پیکر مطهر این شهید گمنام حضور دارد، به خبرنگار ایرنا بیان کرد: مردم ولایی مراغه که هزار و ۴۰۰ شهید گلگون‌کفن به اسلامی و انقلاب تقدیم کرده‌اند، به صورت گسترده از این شهید استقبال کردند.

استقبال پرشور از شهید گمنام و بی‌سر در مراغه
استقبال پرشور از شهید گمنام و بی‌سر در مراغه

سرهنگ یحیی حیدری افزود: بعد از نماز مغرب و عشاء و تا ساعتی دیگر، آیین پرشکوه «شبی با شهید گمنام» در مسجد جامع این شهرستان برگزار شده و اهالی، دقایقی در کنار پیکر مطهر این شهید حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه امشب ویژه برنامه‌ای هم در پادگان امام رضا(ع) و کوی سازمانی پادگان برگزار می‌شود، افزود: ساعت ۷:۳۰ فردا نیز در مسجد شهدا که مبداء تشییع پیکر شهدای شهرستان در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود، مراسم زیارت عاشورا برگزار می‌شود.

سرهنگ حیدری این را هم بیان کرد که آیین تشییع پیکر مطهر این شهید بی‌سر از ساعت ۱۰ فردا، دوشنبه و از مسجد شهدا به سمت میدان مصلی برگزار می‌شود.

به گفته وی «امیر سیروس امان‌الهی»، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش در آیین تشییع پیکر این شهید گمنام سخنرانی می‌کند.

فرمانده سپاه مراغه این را هم بیان کرد که نماز شهید در همان محل اقامه شده و در نهایت پیکر مطهرش در فرماندهی آماد و پشتیبانی شمالغرب نیروی زمینی ارتش دفن می‌شود.

سرهنگ حیدری ابراز امیدواری کرد که محل دفن این شهید گمنام در آینده به مرکزی فرهنگی تبدیل شود چراکه این شهیدان، سر خود را نثار کردند تا ما بتوانیم سرمان را نگه داریم.

وی با بیان اینکه شهدا رفتند تا بار دیگر فاطمه(س) بین در و دیوار گرفتار نشود، افزود: این شهدا رفتند تا علی دیگر خانه‌نشین نشود و امام زمان(عج) به گودال قتلگاه نرود.

وی با تاکید بر اینکه عزت و افتخار ما مدوین این شهیدان است، اضافه کرد: ما راه این شهدا را ادامه می‌دهیم و تداوم راه آنان، امروزه در اطاعات محض از ولی‌فقیه تبلور می‌یابد.

آیین «شبی با شهید گمنام» در مراغه برگزار شد

آیین شبی با شهید گمنام بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهر مراغه برگزار شد و مردم عزادار این شهرستان در سالروز شهادت فاطمه زهرا (س)، لحظه‌های ناب فاطمی را در کنار این شهید بی‌سر سپری کردند.

اعلام محدودیت‌های ترافیکی ۲۶ و ۲۷ آذرماه در مراغه

فرماندهی انتظامی مراغه محدودیت‌های ترافیکی ۲۷ آذرماه این شهر را اعلام کرد و افزود: تردد کلیه وسایل نقلیه در طول خیابان اوحدی، از میدان دانش‌آموز تا میدان طلوع فجر و از میدان طلوع‌فجر تا میدان مصلی، به مناسبت تشییع شهدای گمنام از مسجد شهدا در روز دوشنبه مورخه ۲۷ آذرماه از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۱۰:۳۰ ممنوع خواهد شد.

سرهنگ توحید فارسی از شهروندان خواست با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از مسیرهای جایگزین، پرسنل راهنمایی و رانندگی را در اجرای هرچه بهتر طرح محدودیت ترافیکی یاری کنند.

گفتنی است اول دی سال گذشته نیز پیکر مطهر یک شهید گمنام دیگر در میدان مجلس مراغه مورد استقبال گرم مردم، مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و نیروهای مسلح مستقر در منطقه قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha