۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85324942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک سوم هزینه خرید VAR بر عهده قزوین است

۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبر: 85324942
یک سوم هزینه خرید VAR بر عهده قزوین است

قزوین - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: یک سوم هزینه خرید VAR (کمک داور ویدیویی) برای ورزشگاه سردار آزادگان برعهده استان است که امیدواریم این امکان هرچه سریع تر برای مسابقات بعدی فراهم شود.

عباس علایی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: در نشست بین استاندار قزوین با وزیر ورزش و جوانان قرار شد که پس از خرید تعدادی دستگاه VAR در کشور، یک دستگاه نیز به ورزشگاه سردار آزادگان اختصاص یابد که البته یک سوم هزینه را باید خود استان بپردازد.

وی با بیان اینکه نامه نگاری های لازم برای انجام این کار با وزارت ورزش و جوانان انجام شده است، تصریح کرد: زمین ورزشگاه سردار آزادگان از کیفیت مطلوبی برخوردار است و فدراسیون فوتبال نیز مصمم است که تجهیز این ورزشگاه در اولویت برنامه‌ها باشد.

علایی مقدم با اشاره به اینکه شرکت‌های تولید کننده VAR باید مورد تایید فیفا باشند و همین موضوع باعث شد تا قیمت این دستگاه‌ها با توجه به ارز مورد نیاز به صورت شفاف مشخص نباشد که بتوانیم برروی آن تصمیم گیری کنیم، خاطرنشان کرد: اما به هر صورت عزم جدی برای تجهیز ورزشگاه‌های کشور، به خصوص ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به تجهیز کمک داور ویدیویی وجود دارد.

این مسوول با بیان اینکه برخی از شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری برای ساخت VAR اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: امکان ساخت این دستگاه در داخل کشور نیز فراهم است، اما مساله اساسی در این رابطه تایید فیفا ضروری بوده و همین مساله باعث شده تا این سیستم به صورت انحصاری باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین خاطرنشان کرد: با همت و توجه استاندار قزوین و اعتباراتی که به شکل تدریجی تامین می‌شود، ورزشگاه سردار آزادگان هر روز با تغییرات جدیدی همراه است و مجهز شدن به VAR نیز در دستور کار جدی استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha