۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85324964
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

۲۶ درصد مالباختگان در قزوین به اموال سرقتی خود رسیدند

قزوین - ایرنا - رییس پلیس آگاهی قزوین گفت: آمارها نشان می‌دهد که ۲۶ درصد مالباختگان این استان با پیگیرهای پلیس به اموال مسروقه خود رسیده و آنها را تحویل گرفته اند.

سرهنگ امیرحسام عزیزی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: این نوع کشف که کاملا واقعی و کامل بوده، براساس دستورالعمل جدید فرماندهی انتظامی کشور به استان‌ها ابلاغ شده و پرونده تمام مراحل قضایی و تحویل اموال مسروقه را سپری می‌کند.

وی اضافه کرد: با تمهیدات سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، دستور العمل ثبت کشف تغییر کرده و اکنون اگر سارقی دستگیر شود و به سرقت اقرار کند، باید اموال مسروقه نیز به مالباخته تحویل شود تا بتوانیم یک کشف سرقت ثبت کنیم که کاملا متفاوت از روش‌های پیشین است.

سرهنگ عزیزی به افزایش ۳۶۵ درصدی کشف سرقت منزل ظرف ۲۰ روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت کوتاه نسبت به ماه‌های قبل عملکرد بهتری داشتیم و با انهدام باندهای سرقت به خصوص در حوزه سرقت منزل ضربه سختی بر پیکره سارقان وارد آورده ایم.

این مسوول انتظامی ادامه داد: متاسفانه بررسی آمارهای امسال نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش وقوع سرقت داشته ایم که بیشتر به سرقت‌های خرد از نوع داخل خودرو، قطعات خودرو و باغ، ویلاها و سیم برق مربوط می‌شود.

رییس پلیس آگاهی استان قزوین یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات پلیس آگاهی در حوزه کاهش سرقت، برخورد با مالخران است، چراکه این گروه از افراد پرورش دهنده سارقان محسوب می‌شوند و بدون فعالیت آنها سارقان هرگز نمی‌تواند موفق عمل کنند.

به گفته سرهنگ عزیزی، بیشتر مالخران در خارج از استان قزوین قرار دارند که در همین سال جاری بیش از ۳۶ مالخر شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha