۵۶ میلیارد ریال برای بیماران صعب‌العلاج تامین اجتماعی یزد هزینه شد

یزد- ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: امسال ۵۶ میلیارد ریال برای بیماران صعب العلاج تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان پرداخت شد.

"حامد هاتفی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۰۷ بیماری خاص به عنوان صعب العلاج تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت افزود: تمام سرطان ها ، بیماری "ام اس " ، شیمی‌درمانی ، رادیوتراپی و دیگر بیماری های صعب العلاج زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در استان بیماری صعب العلاجی نداریم که به مدیریت درمان تامین اجتماعی مراجعه و اسناد و مدارک خود را ارائه کرده باشد و هزینه آن پرداخت نشود.

این مسوول اضافه کرد: سالانه تا سقف ۵۰ میلیون تومان به بیماران صعب العلاج پرداخت می شود و همچنین ۱۵ میلیون تومان به این بیماران از قبل به عنوان خارج شمول پرداخت می شود که مجموعا سالانه ۶۵ میلیون تومان را شامل می شود.

اجرای ۱۰۰ درصد نسخه الکترونیکی در استان

هاتفی با اشاره اجرای نسخه الکترونیکی در استان گفت: اکنون نسخه الکترونیکی در استان به صورت ۱۰۰ درصد اجرا می شود و اصلا نسخه دستی نداریم در صورتی که می توان ۱۰ درصد نسخه کاغذی را پذیرفت.

وی با بیان اینکه این طرح از سال ۹۴ به صورت پایلوت در استان آغاز شد افزود: مهمترین هدف این طرح دسترسی آسان به پرونده‌های الکترونیکی بیمار است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: اجرای این طرح دیگر نیازی به ارائه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود، معاینه و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه‌های کاغذی ، انتقال سوابق بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل دسترسی است و شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطای ناشی از نسخه های بد خط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از دیگر مزایای این طرح است.

هاتفی با اشاره به خدمات بیمارستان شهدای کارگر تنها بیمارستان تامین اجتماعی در استان است گفت: در سال گذشته ۲۵ هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام و همچنین ۲۲ میلیون بسته خدمتی شامل آزمایشگاه ، سونوگرافی ، فیزیوتراپی به بیماران مراجعه کننده ارائه شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد از ساخت مرکز درمانی در شهرستان مهریز و خاتم خبر داد و گفت: عملیات ساخت این مراکز درمانی آغاز شده که امید است در دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی همچنین به ساخت یک بیمارستان ۱۵۰ تختی فوق تخصصی جراحی های سرطان تامین اجتماعی در استان اشاره کرد و افزود: این بیمارستان در سه فاز ساخته می شود و امیدواریم در سال ۱۴۰۶ به بهره برداری برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha