۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85325403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری نشست های تبیینی در همدان برای گرم شدن فضای انتخابات مجلس

همدان-ایرنا- فرماندار همدان گفت: برگزاری نشست های تبیینی با حضور سخنرانان مطرح ملی برای گرم شدن فضای انتخابات در این شهرستان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم مخفی روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات شهرستان همدان اظهار کرد: حدود ۱۰ سخنران ملی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات در نظر گرفته شده است که حضور هشت نفر از این افراد قطعی شده است.

وی اضافه کرد: استفاده از سخنران مطرح کشوری و جلسات تبیینی پرسش و پاسخ و تامین محتوا برای گروه های مرجع موجب گرم شدن تنور انتخابات می‌شود.

فرماندار همدان افزود: مقام معظم رهبری در ۲ سخنرانی مهم ابتدای سال در حرم مطهر رضوی و آیین سالگرد ارتحال امام(ره) رویکردهای یکساله کشور و نظام را مشخص می کنند که در این سخنرانی به موضوع مهم انتخابات نیز اشاره فرمودند.

مخفی، سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت سالم را چهار شاخصه برجسته در کار انتخابات و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: مسوولان باید با همه توان در این راستا تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام در تلاش هستند تا مشارکت مردم در انتخابات امسال را کمرنگ کنند، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد محتوای فضای مجازی در مورد انتخابات تخریبی است.

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه همه مسوولان در تلاش برای برگزاری یک انتخابات پرنشاط هستند،گفت: بحث مشارکت در انتخابات یک ژست سیاسی نیست بلکه اصل مشارکت مردم است که به عنوان نمونه مردم سالاری دینی باید تقویت شود.

مخفی ادامه داد: در شهرستان همدان در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات کارگروه افزایش رضایتمندی تشکیل و در آن بازدید از حاشیه شهرها و نقاط محروم، مشکلات مردم بررسی و مورد توجه قرار گرفت و خیلی از نارضایتی های آنان برطرف شد که این مهم در تغییر و نگاه مردم و افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو بسیار تاثیرگذار است.

برگزاری نشست های تبیینی در همدان برای گرم شدن فضای انتخابات مجلس

وی با بیان اینکه گروه های مرجع شامل ائمه جماعات، اساتید، معلمان و کسانی که در جبهه انقلاب هستند باید برای روشنگری انتخابات ورود کنند.

فرماندار همدان گفت: از ظرفیت رای اولی ها و جوانان نیز باید برای مشاکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده کنیم.

مخفی ادامه داد: هیات نظارت در حال بررسی صلاحیت ها هستند و تا ۱۴ دی ماه نتایج قطعی تعیین صلاحیت ها مشخص می‌شود.

معاون فرماندار همدان نیز در این نشست گفت: کمیته مشارکت و امید آفرینی امسال در شهرستان تشکیل شد که این برنامه ابتکاری و شاخص در زمینه انتخابات بود.

اسدالله ربانی مهر افزود: از ظرفیت های هیات های ورزشی و اصناف شهرستان و برگزاری نشست های تبیینی می توان برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بهره گرفت.

مسوول سازمان بسیج رسانه همدان نیز با اشاره به برنامه ریزی طولانی مدت برای انتخابات گفت: برنامه های اقناعی خوب دغدغه مسوولان را برای انتخابات بعدی کمتر خواهد کرد.

ناصر قوامی مشفق افزود: تبلیغات چهره به چهره، رسانه ای و هیجانی از جمله برنامه ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری آموزش شهروندی برای خانواده ها و در آموزش و پرورش، برپایی نشست های مختلف دانش آموزی و دانشگاهی، فعال کردن فضای نشاط سیاسی، نشست های خیابانی در سطح شهر، برگزاری مناظرات و استفاده از ظرفیت سمن ها و شبکه فعال جوانان با سلایق مختلف از دیگر راهکارها برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

قوامی مشفق افزود: اولویت در برنامه های انتخاباتی با عنوان نشاط سیاسی حفظ انسجام در جبهه انقلاب است و حل کردن گره های اداری بر زمین مانده و رفع مشکلات مردم برای دریافت تسهیلات مسکن، ازدواج و فرزند آوری نقش موثری در افزایش مشارکت مردم در انتخابات امسال دارد.

به گزارش ایرنا، ۱۲ کمیته تخصصی در ستاد انتخابات شهرستان همدان پیش بینی و در معاونت های مرتبط فرمانداری و بخشداری ها تقسیم کار شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سالجاری در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha