۱۵ دستگاه آسانسور در خراسان شمالی پلمب شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: ۱۵دستگاه آسانسور ناایمن در ساختمان‌های دولتی و عمومی استان در ۹ ماهه امسال پلمب شد. 

محمد خوران روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاییدیه برای ایمنی آسانسورها با اعتبار یک ساله صادر می شود و در صورت انجام نشدن سرویس و نگهداری مستمر و انجام نشدن بازرسی ادواری سالیانه، مسوولیت حوادث احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان ها است.

وی افزود: از سال ۹۴ تاکنون بیش از سه هزار و ۶۰۰ درخواست در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور استان ثبت شد که در مجموع بیش از سه هزار تاییدیه ایمنی صادر شد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی با اشاره به نظارت به تولید مصالح ساختمانی گفت: امسال ۲۰ مورد اعلام جرم علیه واحدهای تولید مصالح ساختمانی استان گزارش شده است و سه واحد پلمب شد.

صدور ۲۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد

خوران با اشاره به صدور ۲۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در ۹ ماهه امسال برای فرآورده‌های واحدهای تولیدی استان گفت: پروانه‌ های صادر شده در زمینه های مختلف از جمله صنایع ساختمانی و معدنی، غذایی و کشاورزی، بسته‌بندی و سلولزی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: صدور ۳۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری بر عهده اداره کل استاندارد خراسان شمالی است که بر این اساس ۷۰ درصد از این اقدام محقق شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: امسال ۲۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان ابطال، ۲۵ پروانه تمدید و ۴۹ پروانه تعلیق شد.

انجام افزون بر ۲ هزار مورد بازرسی

خوران در بخش دیگر سخنان خود از انجام ۲ هزار و ۱۰۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: این بازرشی ها با هدف حمایت از مصرف کننده انجام شده است.

وی افزود: عرضه کالا و ارائه خدمات غیر استاندارد، یکی از مصادیق تضییع حقوق مصرف کننده است و در این زمینه در سازمان ملی استاندارد ایران و اداره‌کل استاندارد استان، عزم جدی برای مقابله با کالاها و خدمات بی‌کیفیت وجود دارد.

وی افزود: ۹ ماهه امسال ۲۱۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین های بازی استان انجام شد همچنین در این مدت پنج مورد بازدید از هتل ها ۱۰ مورد بازدید از هتل آپارتمان ها، ۲۵ مورد بازرسی و بازدید از قالیشویی ها و ۱۱۲ مورد آزمون نازل جایگاه های عرضه سوخت مایع و ۶۲ مورد آموزن نازل های سی.ان.جی و ۱۶۰ مورد آزمون وسایل سنجش اصناف انجام شد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تمامی محصولات تولید داخلی که مشمول رعایت استاندارد اجباری هستند باید نسبت به درج کد ۱۰ رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا اقدام کنند.

وی افزود: افراد با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت و تاریخ انقضای پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت می کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha