۷۹ درصد واحدهای تولید مصالح ساختمانی خراسان‌شمالی علامت استاندارد دارند 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: ۱۱۶ واحد تولید مصالح ساختمانی در استان مشمول استاندارد اجباری است که ۷۹ درصد از آنان پروانه کاربرد علامت استاندارد را دارند.

محمد خوران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۹۲ واحد تولیدی مصالح ساختمانی فعال در استان دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد است که تلاش داریم مابقی این واحدهای تولیدی نسبت به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام کنند.

وی افزود: ۹ ماهه امسال ۳۱۵ مورد بازرسی از واحدهای تولید مصالح ساختمانی استان انجام شده است که این بازدیدها منجر به ۲۸۰ مورد نمونه برداری از این محصولات شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این بازدیدها منجر به اعلام جرم به مراجع قضایی برای هشت واحد تولیدی و چهار مورد احضار شده است.

وی تصریح کرد: چهار واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی به علت تولید انبوه غیر استاندارد و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد احضار شدند.

خوران در بخش دیگر سخنان خود درباره ورود مصالح ساختمانی از خارج استان اظهار کرد: در این باره نظارت های لازم بر بازار انجام و کیفیت مصالح ساختمانی رصد و پایش می شود.

وی افزود: هزینه های صرف شده در ساخت و سازها، منابع و سرمایه های ملی است که باید از آن صیانت شود در این باره استفاده از مصالح مرغوب، استاندارد و باکفیت بسیار دارای اهمیت است زیرا سبب افزایش طول عمر مفید ساختمان می شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: تلاش داریم تا با جلوگیری از ورود مصالح غیراستاندارد به پای ساختمان از هدر رفتن سرمایه ها جلوگیری کنیم.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha