نظارت بر نحوه جذب تسهیلات اشتغالزایی چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نظارت بر نحوه جذب تسهیلات اشتغالزایی تشدید می‌شود، گفت: سه کمیته شهرستانی، استانی و ملی تشکیل و متناسب با هر کمیته طرح‌های اشتغالزایی بررسی و راستی‌آزمایی آن تحت بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، برخی از مخاطبان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری با ارسال پیام‌هایی بر روی یکی از خبرهای منتشر شده این رسانه اینجا را بخوانید، پیگیر چگونگی جذب و نحوه توزیع تسهیلات اشتغالزایی در استان شدند و نسبت به چگونگی نظارت‌های فعلی مسوولان بر توزیع تسهیلات سوالات ، دغدغه و انتقاداتی را ارائه کرده‌اند؟

بر این اساس خبرنگار ایرنا در شهرکرد در گفت و گو با محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دیدگاه‌ها و نظرات مخاطب را به این مسوول برای پاسخگویی انتقال داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوالات و چگونگی نظارت بر نحوه توزیع و جذب تسهیلات اظهار داشت: نظارت بر نحوه توزیع تسهیلات و جذب آن همواره یکی از سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و با حضور کارشناسان این روند به طور کامل رصد و نظارت می‌شود.

محسن مولوی افزود: با وجود این وزارتخانه سازوکار جدیدی را برای نظارت بهتر و بیشتر توزیع و جذب تسهیلات در نظر گرفته است که به‌دنبال آن سه کمیته شهرستانی، استانی و ملی تشکیل و متناسب با هر کمیته طرح‌های اشتغالزایی بررسی و راستی‌آزمایی آن تحت بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته وی،در طرح‌های خوداشتغالی، وظیفه نظارت بر کلیه‌ طرح‌ها بر عهده مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی وابسته به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی تصریح کرد: در خصوص طرح‌های کارفرمایی نیز وظیفه نظارت میدانی بر طرح‌های با تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد ریال بر عهده کمیته نظارتی شهرستانی، در طرح‌های با تسهیلات از ۱۰ میلیارد ریال تا ۳۰۰ میلیارد ریال بر عهده کمیته نظارت استانی و تسهیلات کارفرمایی با بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال بر عهده کمیته نظارت ملی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در همین راستا تمامی تسهیلات پرداختی از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی در سامانه رصد اشتغال به منظور استخراج اطلاعات از سامانه مذکور جهت ارجاع به کمیته‌های نظارت شهرستانی، استانی و ملی برای انجام نظارت، ثبت می‌شود.

مولوی افزود: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ توسط شبکه بانکی نیز تنها بر اساس اطلاعات متقاضیان در سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور به آدرس سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور ثبت می‌شود و نظارت بر این حوزه نیز سیستمی است.

وی یادآرو شد: کمیته‌های نظارت شهرستانی و استانی به شیوه جدید باید تا پایان آذر ماه در استان فعال شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سالجاری بر یک‌هزار و ۶۶۰ طرح اشتغالزایی استان نظارت‌های لازم انجام شده است، گفت: نتیجه این نظارت‌ها حاکی از آن است که ۷۵ درصد طرح‌ها، انحرافی نداشته و تسهیلات در جای خود استفاده شده است اما ۳۰۲ مورد تخلف در کمیته‌ها شناسایی شده است که در حال بررسی و برخورد برابر قانون با افراد متخلف هستیم.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری طی ۹ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶، مشاغل خانگی، تسهیلات روستایی و عشایری و تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید به ۱۰ هزار و ۱۱۵ نفر از متقاضیان به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

براساس آمارهای اعلام شده نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در تابستان ۱۴۰۲ معادل ۱۰ درصد اعلام شده که نسبت به نرخ ۱۱.۹ درصد بیکاری در بهار امسال ۱.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha