هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای چهارمحال و بختیاری تعیین شد

شهرکرد_ ایرنا_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال یک‌هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای استان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن مولوی شامگاه پنجشنبه همزمان با نخستین روز هفته دولت در مسجد امام حسین (ع) محله فرهنگیان شهرکرد تاکید کرد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم یک‌هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان واجد شرایط در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.
وی افزود: این در حالی است که از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ تنها یک‌هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده بود.
مولوی تصریح کرد: تسهیلات مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.
وی یادآور شد: در ۲ ماه اخیر هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه به افراد جویای کار واجد شرایط در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از تسهیلات‌گیرندگان در استان درخواست می‌شود تسهیلات خود را در همان زمینه مشخص هزینه کنند تا منابع دچار انحراف و هدرروی نشود.
وی همچنین گفت: برای تکمیل واحدهای تولیدی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، طرح‌های تولیدی نیمه‌فعال و کارگاه‌های تعطیل از طریق پرداخت تسهیلات نهضت احیاء کمک می‌شود.
مولوی تاکید کرد: مردم با تشکیل شرکت‌های تعاونی سرمایه‌های اندک خود را با تسهیلات بانکی و سایر منابع مالی و اعتباری تجمیع و در طرح‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.
وی با اشاره به تقارن هفته دولت و هفته تعاون افزود: در این هفته ۱۵ تعاونی با پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و اشتغال‌زایی مستقیم ۹۴ نفر در زمینه‌های آموزش، کشاورزی، دانش‌بنیان، تعاونی بانوان و تعاونی صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد.
مولوی تصریح کرد: برای پرداخت ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به‌منظور سرمایه‌گذاری در طرح‌های اشتغال‌زایی تفاهم‌نامه با بانک توسعه تعاون امضاء شده است.
به گزارش ایرنا، نواختن زنگ تعاون، آیین گلباران گلزار شهدای گمنام، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه، دیدار با تعاونگران، دیدار تعاونگران با مسوولان ارشد استان، افتتاح ۱۵ طرح تعاونی در استان، نشست هم‌اندیشی با دانشجویان و نخبگان استانی، حضور تعاونگران در نمازهای عبادی سیاسی جمعه شهرستان‌های استان، دیدار با امامان جمعه و برگزاری میز خدمت از مهم‌ترین برنامه‌های هفته تعاون در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.
همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha