اعتبارات استان تهران برای مقابله با مخاطرات طبیعی کافی نیست
عکس تزیینی است

تهران بزرگ - ایرنا - معاون مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: اعتبارات استان برای مقابله با مخاطرات طبیعی پاسخگو نیست و نیاز به افزایش آن داریم.

به گزارش ایرنا، امیرحسن یزدان نیاز روز جمعه به مناسبت قرار گرفتن در آستانه پنجم دی ماه «روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین بر اینکه شناخت و آگاهی در حوزه مخاطرات طبیعی و بهره مندی از الگوهای مناسب جمعی و فردی مردم در قبل، حین و بعد از سوانح می‌تواند از اثرات مخرب آن بکاهد، تاکید کرد.

وی اظهار کرد: اعتبارات مقابله با مخاطرات طبیعی استان تهران به نسبت جمعیت و وسعت جغرافیایی کم است و اعتبار فعلی جوابگوی رفع مخاطرات طبیعی در استان نیست.

یزدان نیاز افزود: ما از همه دستگاه‌های استان تقاضا داریم در حوادث طبیعی حفظ جان مردم و نیز پیگیری مطالبات ایشان تا حصول نتیجه را بطور جدی در دستور کار قرار دهند.

معاون مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر برگزاری مانورهای مدیریت بحران در سطح شهرستان‌ها گفت: اگر شهرستانی بخواهد در زمینه مخاطرات طبیعی آماده باشد باید در حوزه مانور فعال بوده و پیش از وقوع حادثه آمادگی داشته باشد.

به گفته وی، در این خصوص اعلام می‌کنیم که مدیریت بحران بطور جدی پیگیر برگزاری مانورها بوده و تا به امروز بیش از ۵۰ درصد شهرستان‌های استان تهران مانور لحظه صفر را برگزار کردند.

اعتبارات استان تهران برای مقابله با مخاطرات طبیعی کافی نیست

وی در تشریح برگزاری مانورها اضافه کرد: در این مانورها شخص شماره یک میدان، فرماندار هر شهرستان از وقوع حادثه خبردار شده و به سرعت جلسه ستاد را برگزار می‌کنند البته شهرستان‌های استان تهران موظف هستند در هر فصل یک جلسه مدیریت بحران و با موضوع وقوع حادثه برگزار کنند.

یزدان نیاز با اشاره به اینکه در تابستان گذشته بحران جدی آب را پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: با نگاه هوشمندانه استاندار تهران و همراهی مردم و برگزاری منظم جلسات، قرارگاه اضطرار آب شکل گرفت و چاه‌های آبی که در اختیار سازمان‌ها بود به چرخه انتقال آب استان بازگشت.

معاون مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به تاکید استاندار تهران بر استفاده از نخبگان و دانشجویان استان در اتاق فکر مدیریت بحران شهرستان اشاره و اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های نخبگان در خصوص مدیریت بحران بهره گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha