اورژانس شاهرود به سه هزار و ۲۶۰ بیمار و مصدوم تصادفات امدادرسانی کرد

شاهرود - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: سه هزار و ۲۶۰ بیمار و مصدوم تصادفات جاده‌ای و شهری طی فصل پاییز ۱۴۰۲ به وسیله آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی این شهرستان انتقال یافتند.

زهره صالح نساج روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمبولانس‌های اورژانس یکهزار و ۹۹۶ بیمارقلبی، عروقی، دیابتی، تنفسی و سایر بیماران را طی این بازه‌زمانی به بیمارستان‌های شاهرود انتقال دادند.

وی به ترددهای فراوان در راه‌های دسترسی شهرستان‌های شاهرود و میامی اشاره کرد و گفت: آمبولانس‌های اورژانس برای انتقال یک‌هزار و ۲۶۴ مصدوم حوادث جاده‌ای و شهری در سه ماهه پاییز امسال به محل حادثه اعزام شدند.

صالح نساج با اشاره به اینکه کارشناسان اورژانس در کوتاهترین زمان ممکن برای نجات و کمک به مصدومان ۷۱۹ تصادف شهری و جاده‌ای حاضر شدند، ابراز کرد: اقدام‌های لازم و اورژانسی پیش‌بیمارستانی برای مصدومان ۵۴۶ تصادف شهری و ۱۷۳ حادثه جاده‌ای در این بازه‌زمانی انجام شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود ادامه داد: کارشناسان اورژانس با راهنمایی پزشکان طی این مدت سه نوزاد را در آمبولانس به صورت طبیعی به دنیا آوردند.

اورژانس شاهرود به سه هزار و ۲۶۰ بیمار و مصدوم تصادفات امدادرسانی کرد

انتقال بیماران و مصدومان حوادث جاده‌ای با اورژانس هوایی

وی با اشاره به اینکه هفت سورتی پرواز به منظور انتقال مصدومان و بیماران توسط اورژانس هوایی انجام شد، اظهار کرد: هشت نفر پس از انجام کمک‌های اولیه پیش‌بیمارستانی طی این پروازها برای ادامه روند درمانی به بیمارستان امام حسین‌(ع) شاهرود انتقال یافتند.

صالح نساج با بیان اینکه پاییز امسال ۲۷ نفر از شهروندان شهرستان‌های شاهرود و میامی دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شدند، اظهار کرد: کارشناسان اورژانس طی این مدت به پنج هزار و ۸۹۰ ماموریت برای امداد به نیازمندان خدمات اورژانسی اعزام شدند.

فوت مرد ۷۰ ساله بر اثر تصادف با خودروی سواری

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود از تصادف خودروی سواری با عابر پیاده در ساعت ۲۱ و ۵۰ دقیقه جمعه شب خبر داد و گفت: این حادثه روبروی پایانه مسافربری برون شهری اتفاق افتاد که با وجود حضور به موقع کارشناسان اورژانس بر سر صحنه حادثه، مرد ۷۰ ساله بر اثر شدت جراحت وارده فوت کرد.

وی از مردم خواست رعایت نکات ایمنی، احترام به حقوق یکدیگر و قوانین راهنمایی و رانندگی، حفظ آرامش و افزایش آستانه تحمل در سوانح و حوادث ناگوار را سر لوحه کار قرار دهند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد،و ۳۰ دستگاه آمبولانس و ۲ موتورلانس به هموطنان خدمات رسانی می کند. همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات دهی به بیماران سر پایی در این مرکز آماده است.

محورهای ارتباطی استان سمنان که بخشی از جاده سراسری تهران به مشهد محسوب می‌شوند، یکی از پرترددترین راه‌های عبوری کشور است. براساس آمار سالانه حدود ۲۰ میلیون تردد در این مسیر انجام می‌شود و حوادث مختلفی نیز در آن روی می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha