رییس علوم پزشکی شاهرود: ۱۲۶ نیروی جدید در حوزه بهداشت و درمان جذب شدند

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۱۲۶ نفر پس از برگزاری آزمون استخدامی در زیرمجموعه این دانشگاه جذب شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین شیبانی سه‌شنبه شب پس از برگزاری تور رسانه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در نشست خبری اظهار کرد: حکم‌های نیروهای جدید این دانشگاه تا پایان امسال صادر می‌شود.

وی به افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام رضا(ع) میامی در بهمن ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این بیمارستان طی ۹ ماه گذشته ۲۲ بیمار سکته قلبی از مرگ نجات یافتند.

شیبانی با اشاره به عملکرد ۱۸ ماهه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود در دوره مدیریت خود افزود: این دانشگاه در مسیر عدالت و تعالی نظام سلامت در دولت انقلابی و مردمی گام برمی‌دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز کرد: بیش از ۶۰ طرح سلامت محور در حوزه‌های زیر پوشش این دانشگاه در کمتر از ۱۸ ماه تکمیل، افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی از تکمیل، تجهیز و افتتاح بخش جراحی قلب بیمارستان امام حسین‌(ع) خبر داد و افزود: فعالیت بخش آنژیوگرافی و آنژیو پلاستی با تلاش همکاران شبانه‌روزی شد.

رییس علوم پزشکی شاهرود: ۱۲۶ نیروی جدید در حوزه بهداشت و درمان جذب شدند

شیبانی با بیان اینکه بخش بازتوانی قلب و ریه نیز طی ۱۸ ماه اخیر افتتاح شد، اظهار کرد: تجهیز و افتتاح بخش جامع اسکوپی، ساخت و تجهیز انبار راهبردی دارویی بیمارستان، تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری آموزشگاه بهورزی و زنجیره سرما از دیگر اقدام‌ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به افتتاح ساختمان مرکزی اورژانس ۱۱۵ اشاره کرد و گفت: خوابگاه‌های دانشجویی سپهر و یاس با ظرفیت ۵۰۰ نفر افتتاح شد.

وی با بیان اینکه همراه‌سرای بیمارستان امام حسین‌(ع) به کمک خیران بهره برداری شد، ابراز کرد: عملیات اجرایی همراه‌سرای بیمارستان بهار نیز آغاز شد.

شیبانی از افتتاح و تجهیز چهار مرکز جامع سلامت در روستاهای خانخودی، قلعه نو خرقان، نام نیک و نردین خبر داد و افزود: ۶ خانه بهداشت در روستاهای ابراهیم آباد، کلاته اسد، قدس، دزیان، تلوبین و کرنگ افتتاح و تجهیز شد.

وی ادامه داد: هفت محل اسکان پزشکان در روستاهای فرومد، محمدآباد، حسین آباد کالپوش، نام نیک، بکران و بیمارستان امام رضا(ع) میامی بهره‌برداری شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه پایگاه اورژانس ۱۱۵ فرومد افتتاح شد، ابراز کرد: ارتقای تجهیزات مراکز جامع سلامت روستای حسین آباد کالپوش، نام نیک و میامی انجام شد.

وی از اخذ مجوز، آماده‌سازی، تجهیز و افتتاح پردیس فناوری سلامت شاهوار در بسطام خبر داد و گفت: درمانگاه شفای مهر ۲ در کلینیک تخصصی این دانشگاه آغاز به کار کرد.

شیبانی افزود: تعداد پذیرش بیماران MRI، روزانه از ۷۰ نفر به ۱۳۰ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۲۵ پزشک متخصص و فوق تخصص در این بازه زمانی جذب شدند، اظهار کرد: تجهیز و افتتاح بخش آی سی یو اطفال ( picu ) در بیمارستان بهار از دیگر اقدام‌ها طی این مدت بود.

ارتقای رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به ارتقای رتبه پژوهشی این دانشگاه در پایگاه رتبه بندی جهانی سایمگو اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در بین ۱۶۴ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در رتبه ۳۷ قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۲ دستگاه موتورولانس به ناوگان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اضافه شد، ابراز کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس نیز پس از بازسازی به چرخه فعالیت ناوگان این مرکز بازگشت.

شیبانی با بیان اینکه برای نخستین بار پنج دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود جذب شدند، اظهار کرد: جذب دانشجویان خارجی در راستای بین المللی‌سازی این دانشگاه در دستور کار است.

وی به راه‌اندازی درمانگاه سونوگرافی در کلینیک ویژه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: داروخانه بیمارستان امام حسین‌(ع) شاهرود شبانه‌روزی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به پوشش ۱۰۰ درصدی بیماران سرطانی به منظور کاهش هزینه‌های درمانی اشاره کرد و افزود: کلینیک اختلال خواب در بیمارستان امام حسین‌(ع) راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود موفق به کسب رتبه یک فناوری در بین دانشگاه‌های تیپ سه شد، اظهار کرد: کسب رتبه نخست تحقیقات دانشجویی در جشنواره دانشجویی، رتبه سوم توسط گروه دانشجویی در هفتمین فن بازار کشور و رتبه سوم دفتر فنی دانشگاه در اجرای طرح‌های عمرانی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله موفقیت‌های این دانشگاه طی ۱۸ ماه گذشته است.

شیبانی از افتتاح بخش قلب اطفال بیمارستان امام حسین‌(ع) در ابتدای آذرماه امسال خبر داد و گفت: مرکز قلب این بیمارستان دارای بخش اکو، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، جراحی قلب، سی‌سی‌یو، بازتوانی قلب و ریه است که با اضافه شدن بخش الکتروفیزیولوژی تا پایان سال این مرکز کامل می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: مرکز سرطان بیمارستان امام حسین‌(ع) شامل بخش بستری و رادیوتراپی تا پایان امسال و یا اوایل سال ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح الحاقی بیمارستان بهار و امام حسین‌(ع) تا پایان سال اجرا، تجهیز و افتتاح می‌شود، افزود: با بهره‌برداری از این ۲ طرح ۲۰۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های این شهرستان اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ادای احترام به شهید خوشنام دانشگاه، بازدید از پردیس فناوری سلامت شاهوار، بازدید از بخش‌های جدید بیمارستان امام حسین‌(ع) و نشست خبری از جمله برنامه‌های تور رسانه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بود.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۱۳۵۰ با عنوان آموزشگاه بهیاری زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۵۲ زیر نظر وزارت بهداری آن زمان به مدرسه عالی مامایی تغییر نام یافت. سال ۱۳۶۱ با نام دانشکده پرستاری و مامایی شهید باهنر و از سال ۱۳۷۱ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با هفت معاونت، ۲ شبکه بهداشت، ۲۰ پایگاه امداد جاده‌ای، یک پایگاه امدادهوایی، ۶۴ خانه بهداشت و ۱۶۰ عضو هیات علمی، زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha