چهار هزار طرح وزارت بهداشت در دولت سیزدهم آغاز و ۲ هزار طرح بهره‌برداری شد

شاهرود - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عملیات اجرایی بیش از چهار هزار طرح بهداشتی و درمانی با آغاز به کار دولت سیزدهم شروع شد که تاکنون بیش از ۲ هزار طرح در این حوزه بهره‌برداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز رحیمی روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه درمانی سطح کشور اضافه شد.

وی به راه‌اندازی بیمارستان حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: این بیمارستان هزار تخت‌خوابی پس از ۲۰ سال در تهران به بهره‌برداری رسید.

رحیمی با بیان اینکه بزرگترین دارایی وزارت بهداشت سرمایه انسانی است، ابراز کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدون سرمایه انسانی هیچ هویتی برای خود قائل نیست.

چهار هزار طرح وزارت بهداشت در دولت سیزدهم آغاز و ۲ هزار طرح بهره‌برداری شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: کاهش مشکلات کارکنان نظام سلامت بزرگترین دغدغه مسئولان این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه نظام سلامت امروزه یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود، تصریح کرد: امروز مردم به نظام سلامت اعتماد دارند و این نتیجه زحمات و تلاش تمامی کارکنان حوزه بهداشت و درمان است.

رحیمی به دوران سخت همه‌گیری کرونا اشاره کرد و گفت: کادر درمان پس از حدود سه سال شیوع این بیماری از این آزمون سربلند بیرون آمد اما به مانند جنگ یک خستگی مفرط برای مجموعه شبکه بهداشت و درمان ایجاد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: سلامت یک امر درون‌زا و فردی است، اما خروجی‌های اجتماعی در بردارد.

وی از زحمات‌ حسین شیبانی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قدردانی کرد و گفت: در دوره جدید مدیریتی از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح این دانشگاه استفاده شود.

چهار هزار طرح وزارت بهداشت در دولت سیزدهم آغاز و ۲ هزار طرح بهره‌برداری شد

حوزه گسترده خدمات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود هم در این آیین گفت: زحمات و خدمات کادر درمان در دوران همه‌گیری کرونا شایسته تقدیر و فراموش نشدنی است.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه ارتقای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیازمند تلاش بیشتری است، افزود: ظرفیت‌سازی در حوزه بهداشت و درمان کاری سخت و در مقایسه با مجموعه‌های دیگر مشکل است که در یک نگاه سیستمی برای تحقق آن باید از تمام توان استفاده کرد.

وی از تلاش شیبانی قدردانی کرد و گفت: شهرستان‌های شاهرود و میامی با توجه به وسعتی که دارند، نیازمند اقدام خاص و ویژه در حوزه بهداشت و درمان هستند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: مجموعه بهداشت و درمان شاهرود و میامی به خاطر ارایه خدمات، کارکنان دلسوز و متخصصان وفادار همواره زبانزد هستند.

علی اصغر خانی به احیای بیمارستان خاتم الانبیاء تحت پوشش دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اشاره کرد و افزود: این بیمارستان در راستای کمک به بیمارستان امام حسین‌(ع) و بهار فعال شده است.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات و دغدغه پرستاران و کادر درمان باید در اولویت کاری وزارتخانه باشد، ابراز کرد: اگر یک پرستار فکرش مشغول باشد، تجهیزات به روز در عملکرد او کارآیی ندارد.

چهار هزار طرح وزارت بهداشت در دولت سیزدهم آغاز و ۲ هزار طرح بهره‌برداری شد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ساخت دانشکده دندانپزشکی به همت خیران ۸۵ درصد پیشرفت دارد و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد اما تهیه تجهیزات آن نیازمند کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

خانی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های موجود انسانی و متخصص بومی در دستور کار باشد، افزود: توسعه بخش سلامت، بهداشت و درمان با حضور مستمر در وزارت‌خانه و پیگیری جذب متخصصان و امکانات در دستور کار رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرار گیرد.

طلب ۵۳۰ میلیارد ریالی کارکنان از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم در این آیین گفت: ۵۱ هزار کیلومتر مربع وسعت شهرستان‌های شاهرود و میامی تحت پوشش این دانشگاه است که نیاز به ارایه خدمات بیشتری در حوزه بهداشت و درمان دارند.

ایاد بهادری منفرد با بیان اینکه وظیفه سلامت مردم برعهده نظام سلامت است، افزود: سه بیمارستان، یک پلی‌کلینیک، چهار دانشکده، ۶ مقطع تحصیلی، وجود ۲۷ رشته تحصیلی، ۲ شبکه، ۲۸ مرکز جامعه سلامت، ۱۸ پایگاه بهداشتی، ۶۳ خانه بهداشت و ۲۰ پایگاه اورژانس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

وی به ضریب ۶۳ درصدی اشغال تخت در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه اشاره کرد و گفت: کارمندان و کارکنان حوزه درمان حدود ۱۸۰ میلیارد ریال بابت اضافه کار، ۲۶۰ میلیارد ریال بابت کارانه، ۹۰ میلیارد ریال بابت تمام وقت بودن اعضای هیات علمی از این دانشگاه طلب دارند.

بهادری منفرد با بیان اینکه برطرف کردن مسائل مالی کارکنان در اولویت کار است، ابراز کرد: ارتقای سطح سلامت جامعه و ایجاد حس امنیت برای همکاران در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از حسین شیبانی درپی ۲ سال خدمت در این عرصه قدردانی شد و ایاد بهادری منفرد به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود معرفی شد.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۱۳۵۰ با عنوان آموزشگاه بهیاری زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۵۲ زیر نظر وزارت بهداری آن زمان به مدرسه عالی مامایی تغییر نام یافت. سال ۱۳۶۱ با نام دانشکده پرستاری و مامایی شهید باهنر و از سال ۱۳۷۱ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با هفت معاونت، ۲ شبکه بهداشت، ۲۰ پایگاه امداد جاده‌ای، یک پایگاه امدادهوایی، ۶۴ خانه بهداشت و ۱۶۰ عضو هیات علمی، زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha