۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85302101
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آغاز عملیات آزادسازی حریم رودخانه عباس آباد همدان+فیلم

همدان- ایرنا- عملیات آزادسازی حریم رودخانه عباس آباد همدان به عنوان یکی از مطالبات مردم این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آزادسازی حریم رودخانه عباس آباد درخواست ۱۰ ساله مردم شهر همدان بود که هفته گذشته با ورود مسوولان دستگاه قضا، مدیران شهری و سایر مسوولان اجرایی استان مورد بازدید نهایی قرار گرفت و دستور لازم در این زمینه صادر شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان روز شنبه در این باره گفت: عملیات آزاد سازی حریم و بستر رودخانه عباس آباد به طول بیش از ۲ کیلومتر از روز جمعه ۳ آذر شروع شده است.

رضا اخلاص مند با بیان اینکه تا حد امکان سعی بر این است که در این عملیات حالت طبیعی رودخانه از بین نرود، ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه به جهت عبور ایمن سیلاب آغاز شده و به صورت تقریبی به ۲ ماه زمان نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان تاکید کرد: به محض پایان مطالعه تعیین حد و بستر رودخانه عباس آباد توسط مشاور، اعلام عمومی شده و به اعتراضات واصله به حد و بستر اعلامی توسط کمیسون ماده سه کارشناسی، رسیدگی و رای صادره نیز ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: رودخانه عباس آباد از آبشار گنجنامه تا اراضی فرهنگیان خواهد بود که در فاز اول آزاد سازی حریم رودخانه از موزه تاریخ طبیعی ابتدای جاده حیدره بالای شهر شروع و تا ۲ هزار و ۱۵۰ متر به سمت بالا دست رودخانه ادامه خواهد داشت.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز احیای رود دره‌های شهر همدان را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: بستر و حریم رودخانه‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی در انتقال آبها، جزو سرمایه ملی و انفال هستند و تمامی شهروندان باید از آن‌ها استفاده کنند.

مرتضی حضرت زاده با بیان اینکه طی سالیان اخیر دادستانی و دادگستری به موضوع حریم رودخانه‌ها ورود کرده‌اند، اضافه کرد: آزادسازی حریم رودخانه عباس آباد نیز با نظارت ویژه این دستگاه‌ها صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه این عملیات با ورود ماشین آلات راهسازی از ابتدای جاده حیدره آغاز شده و در گام اول تا میدان عباس آباد ادامه خواهد داشت.

حضرت زاده با بیان اینکه شهرداری منطقه یک همدان تمهیدات ویژه‌ای را برای آزادسازی حریم رودخانه عباس آباد در نظر گرفته و پس از اتمام اقدامات لازم در آزادسازی حریم رودخانه نیز عملیات فضاسازی برای بهره مندی شهروندان و گردشگرانی انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha