تماس‌های مزاحمی و نامرتبط با اورژانس مشهد حدود ۹ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مسوول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان تماس‌های مزاحمی و نامرتبط با اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۹ درصد افزایش یافته است.

محمد علیشاهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال ۵۸۱ هزار و ۶۶۰ تماس مزاحمی و نامرتبط با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد برقرار شده است و این در حالی است سال ۱۴۰۰ میزان تماس‌های مزاحمی و نامرتبط با اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه، ۵۳۴ هزار و ۳۶۸ مورد بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۷۰۶ تماس با مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس ۱۱۵ شهرستان مشهد برقرار شده است که بیش از ۵۰ درصد آن معادل ۵۸۱ هزار و ۶۶۰ تماس‌ مزاحمی و نامرتبط بوده است.

مسوول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که برای انجام خدمت رسانی به موقع به بیماران از عموم مردم خواهشمندیم از تماس‌های غیرضروری با اورژانس خودداری کنند گفت: بیش از ۲۸ درصد معادل ۳۳۰ هزار و ۳۲۰ مورد از کل تماس‌ها منجر به ماموریت و اعزام آمبولانس شده است.

علیشاهی افزود: همچنین حدود ۲۲ درصد معادل ۲۵۰ هزار و ۷۲۶ مورد از تماس‌ها، تماس‌های مشاوره‌ای بودند.

به گزارش ایرنا، مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۹۹ پایگاه شهری، ۶۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha