۴ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85332723
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یک‌چهارم حاضران در نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی سمنان دانش‌بنیان هستند

سمنان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برپایی چهارمین نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی در سمنان، گفت: ۲۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه دانش‌بنیان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قاسمی روز دوشنبه در حاشیه حضور در چهارمین نمایشگاه صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی استان سمنان،گفت: این نمایشگاه تخصصی از سوم تا ششم دی در محل دائمی نمایشگله‌های بین‌المللی سمنان برپا است.

وی افزود: بیش از ۶۰ شرکت کننده از ۱۲ استان کشور در این نمایشگاه حاضر هستند و ۸۰ درصد محصولات این نمایشگاه در بخش کشاورزی و ۲۰ درصد هم در بخش دام و طیور است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و فناوری‌های نوین در زمینه کشاورزی و دامپروری است و برای خرید ادوات کشاورزی تسهیلاتی با نرخ پایین‌تر برای کشاورزان و دامپروران پیش بینی شد.

وی با اشاره به اینکه ارائه آخرین دستاوردهای حوزه کشاورزی متناسب با شرایط اقلیمی استان سمنان یکی از این اهداف ایننمایشگاه محسوب می شود، یادآور شد: شرکت‌های داخلی حاضر در این نمایشگاه می‌توانند با ارائه دستاوردها و محصولات خود و معرفی آنها زمینه فروش بیشتر و همچنین تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات با شرکت‌های دیگر داشته باشند.

قاسمی با بیان اینکهبا توجه به محدودیت‌هایی که بخش کشاورزی استان با آن مواجه است استفاده از فناوری نوین امری ضروری است، افزود: افزایش بهره‌وری عوامل تولید با وجود محدودیت آب و خاک حایز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری بهتر از محصولات و تاب‌آوری بیشتر در برابر شرایط خشکسالی سال‌های اخیر با معرفی تجهیزات مناسب امکان‌پذیر خواهد شد.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از تجربه برگزاری این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: ارزیابی مناسبی از نیازهای استان و رفع نواقص و چالش‌ها باید انجام شود تا نمایشگاه‌ موثرتری در سال‌های آتی برگزار شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: شرکتهای این نمایشگاه تخفیف ویژه برای تولیدات خود درنظرگرفته اند و این سازمان نیز از محل خط اعتباری مکانیزاسیون و با همکاری بانک کشاورزی، تسهیلات با نرخ ترجیحی برای متقاضیان پیش‌بینی کرده است.

استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha