۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85320958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانال بتنی آبرسانی برای ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی سرخه اجرا شد

سمنان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سرخه گفت: کانال بتنی آبرسانی برای ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی در مناطق اسدآباد و بخش‌آباد این شهرستان بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس غفوریان روز چهارشنبه به رسانه ها ابراز کرد: این کانال های آبرسانی به طور یکهزار و ۶۲۰ متر کانال‌ بتنی در شهرستان سرخه راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: کانال بتنی مناطق اسدآباد و بخش‌آباد شهرستان سرخه با اعتبار هفت میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال با پیمانکاری قرارگاه بسیج سازندگی سپاه پاسداران سرخه اجرا شد و به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: کل اعتبار هزینه شده دولتی برای این طرح هفت میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال بود که بالغ بر۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی سرخه با بیان اینکه کانال‌های بتنی اجرا شده دولتی به طول یکهزار و ۶۲۰ متر است، افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح ۳۲ بهره‌بردار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

غفوریان اضافه کرد: جلوگیری از اتلاف، نشت، نفوذ آب، کنترل علف هرز، انتقال سریع آب به مزارع، افزایش بهره‌وری توزیع و انتقال آب و کاهش هزینه‌های کارگری لایروبی از مزایای اجرای این طرح است.

کانال بتنی آبرسانی برای ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی سرخه اجرا شد

استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha