۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85322276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی دامغان زیر کشت گندم و جو قرار دارد

سمنان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دامغان‌ گفت: ۲ هزار و ۲۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اراضی زراعی با کشت گندم و جو است.

به گزارش خبرنگرا ایرنا، علی اصغر امامیون روز پنجشنبه به رسانه ها ابراز کرد: امسال یکهزار و ۴۷۰ هکتار گندم در مناطق مختلف کشت شده که حدود ۸۰ هکتار آن با سامانه آبیاری میکرو(آبیاری موضعی یا خُرد) دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: عمده کشت گندم در مناطق حومه و رودبار صورت گرفته که در این زمینه ۱۰۵ تن انواع بذر گواهی شده سیوند و پیشگام در بین بهره‌برداران توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های تولید محصولات راهبردی در سال زراعی جاری ۷۵۰ هکتار جو نیز کشت شد که ۲۰ تن جو رقم گوهران در شهرستان توزیع شده است.

وی گفت: با هدف تامین بخشی از بذر سال آتی، ۱۰۰ هکتار از اراضی مناطق امیرآباد، حومه، فرات و دامنکوه به کشت بذر مادری گندم و ۱۰ هکتار نیز در منطقه امیرآباد به کشت جو اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه کشت پاییزه غلات در این شهرستان تا نیمه دی‌ماه ادامه دارد، افزود: در سال زراعی جاری و در راستای سیاست‌های تولید محصولات اساسی و راهبردی، کشت پاییزه غلات در شهرستان دامغان از اوایل مهرماه در مناطق مختلف آغاز شد و برحسب سوابق کشت تا نیمه دی ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: تامین ۵۰۰ تن نهاده‌ کشاورزی، توزیع انواع کودهای شیمیایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف انتقال دانش و فناوری به زارعان، تهیه و ارسال شیوه‌نامه‌های تغذیه غلات و کنترل آفات و بیماری‌ها، برخی از اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان دامغان است.

امامیون اضافه کرد: توزیع ۳۰ لیتر از سموم مورد نیاز برای ضدعفونی‌کردن بذر خودمصرفی گندم در منطقه رودبار، تامین ۷۰۰ هزار لیتر سوخت، اجرای کشاورزی قراردادی و تسهیلات جبرای خرید ادوات به ارزش ۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدام های از سوی این مدیریت است.

استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha