۴ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85332819
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: امیدآفرینی و پیگیری سیاست های کلی نظام مورد توجه ایرنا باشد

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه باید در عین امیدآفرینی، مطالبه گری را نیز فراموش نکرد،گفت: خبرگزاری ایرنا باید این موضوع و پیگیری سیاست های کلی نظام را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز دوشنبه در دیدار رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان با وی، استقلال عمل این خبرگزاری را در عین دفاع از دستاوردهای دولت مساله مهمی دانست و افزود: گاهی تفاوت هایی بین سیاست های دولت ها و نظام وجود دارد که باید در این بین مطابق با سیاست‌های کلی نظام پیش رفت و در عین آنکه از عملکرد و اقدامات شاخص دولت دفاع کنیم مساله مطالبه گری را نیز مورد توجه قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در همدان تزریق روحیه امید و امیدآفرینی را از اهمیت بالایی برشمرد و اظهار کرد: امیدآفرینی در جامعه از رسالت‌های مهم اهالی رسانه است و بر همین اساس باید اقدامات مثبت انجام شده در این دولت و تلاش‌های مجاهدانه بیان و تصویرسازی شود، البته وضعیت اخیرا اطلاع رسانی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در سطح دولت بهتر شده است.

امام جمعه همدان به مساله نقد سازنده و منصفانه نیز اشاره کرد و گفت: ایرنا باید همچنین شناسایی خلاء های موجود در میدان و انعکاس آن به مسوولان را در دستور کار قرار دهد و ابزاری برای رفع خلاء ها باشد، ضمن آنکه مسوولان نیز با روحیه آزاداندیشی از این مساله استقبال کنند که نقص آنها با هدف اصلاح به آنها گوشزد می شود.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار کرد: باید اذعان کرد خبرنگاری آن هم فعالیت در رسانه های رسمی کار دشواری است اما در عین حال باید با مهارت و حرفه ای گری بتوان خلاء ها و آسیب ها را شناسایی و در جهت رفع آنها به مدیران منتقل کرد.

امام جمعه همدان: امیدآفرینی و پیگیری سیاست های کلی نظام مورد توجه ایرنا باشد

ضرورت هم افزایی رسانه ها جهت جریان سازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه بر ضرورت هم افزایی رسانه ها با یکدیگر در راستای جریان سازی خبری از اقدامات مثبت و امیدآفرین تاکید کرد و گفت: در این مقوله دچار ضعف و خلاء هستیم و برای رفع آن باید شاهد هم افزایی و تقویت تعامل و ارتباط رسانه ها با یکدیگر باشیم.

وی با بیان اینکه جای کار تشکیلاتی در رسانه های همدان به چشم می خورد، اظهار کرد: تحقق این مهم و جریان سازی خبری از جمله در زمینه دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات باید در دستور کار قرار بگیرد.

امام جمعه همدان بر اهتمام رسانه ها برای انتشار اخبار مهم همدان در سطح ملی تاکید کرد و افزود: توجه کمتر به مساله جریان سازی موجب شده تا اتفاقاتی که در همدان رقم می خورد کمتر در سطح ملی بروز و ظهور داشته باشد که از جمله آنها باید به موضوع اربعین و خدمات رسانی قابل توجه انجام شده در این استان به زائران اشاره کرد.

آیت الله شعبانی موثقی در رابطه با جذب مخاطبان در رسانه نیز گفت: باید در این فکر باشیم که چگونه به مخاطبینی دست پیدا کنیم که کمتر مخاطب ما هستند که البته این یک هنر است و باید شما اصحاب رسانه در پی آن باشید.

وی ادامه داد: با فعالیت تشکیلاتی، جریانسازی و ایجاد موج رسانه ای قوی در کنار مجموعه رسانه های همسو می توان به افزایش مشارکت انتخاباتی که هدف همه رسانه ها است دست پیدا کرد.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می توانند با اتحاد و هم سویی اتفاقات سطح استان را در سطح ملی بازتاب و موج آفرینی هایی انجام دهند.

تاکید نماینده ولی فقیه در همدان بر حل مشکل ساختمان خبرگزاری ایرنای مرکز استان

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین در این دیدار پیگیر آخرین وضعیت مشکل حقوقی ساختمان خبرگزاری ایرنا در همدان که در سال ۹۸ بوقوع پیوسته شد و گفت: با توجه به اینکه شهرداری در ایجاد این مساله دخیل بوده باید نسبت به حل و فصل این پرونده مساعدت و همکاری لازم را به عمل بیاورد تا شاهد جلوگیری از تضییع بیت المال و احیای ساختمان مذکور که از اموال دولت است، باشیم.

امام جمعه همدان: امیدآفرینی و پیگیری سیاست های کلی نظام مورد توجه ایرنا باشد

رویکرد ایرنا امیدآفرینی در جامعه است

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) استان همدان نیز در این دیدار، تزریق امید به جامعه از طریق انعکاس دستاوردهای دولت و نظام را در دستور کار این رسانه دانست و گفت: ایرنا به عنوان قدیمی ترین خبرگزاری کشور و رسانه رسمی نظام جمهوری اسلامی رسالت حساس و مهمی را بردوش دارد.

رضا اولادی با بیان اینکه پرداختن به جهاد تبیین و مقابله با جنگ شناختی دشمنان از اولویت های خبرگزاری ایرنا به شمار می رود،افزود: ایرنا در این رسانه از همه توان و ظرفیت های خود استفاده می کند.

وی در ادامه تقویت رسانه ها و سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه را ضروری دانست و گفت: دشمنان سرمایه گذاری زیادی در این بخش انجام داده اند و لازم است برای مقابله با هجمه های رسانه ای آنان، مسوولان نیز به تقویت این حوزه هم از بعد مادی و هم معنوی بیشتر بکوشند.

اولادی با بیان اینکه امروز فناوری و ابزارهای نوین در خدمت رسانه ها قرار گرفته است،افزود: خلاء آموزش و تسلط بر این ابزارها در بین اصحاب رسانه به چشم می خورد اما خبرگزاری ایرنا در این زمینه گام های خوب و رو به جلویی برداشته که ماحصل آن فعالیت چشم گیر در حوزه چند رسانه ای بوده است.

وی در ادامه از رشد قابل توجه بازدیدکنندگان اخبار ایرنا همدان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: رشد مخاطبان با توجه به ارتقای کیفی اخبار و فعالیت در زمینه چندرسانه ای محقق شده است، هرچند تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) همدان با بیان اینکه تحول بخشی به اخبار و کیفی سازی آن به طور جدی در دستور کار این رسانه در سطح ملی و استان ها قرار دارد،افزود: به عنوان نمونه در پوشش اخبار مربوط به کنگره هشت هزار شهید همدان، تولید محصولات چندرسانه ای در دستور کار قرار گرفت و به سراغ خانواده های معظم شهدای شاخص همدان نظیر شهید احمدی روشن، شهیدان سرابی و شهید احدی که از نخبگان پزشکی کشور بود، رفتیم و از آنان گزارش و فیلم تهیه کردیم تا مردم با این الگوها بیشتر و بهتر آشنا شوند.

اولادی همچنین گفت: در پرداختن به دستاوردها و کارهای خوب انجام شده خود را محدود به گرفتن عملکرد و آمار از مدیران نکرده ایم بلکه تریبون را از انحصار مسوولان خارج کرده و در میان گروه های مردمی و اقشار مختلف جامعه از صنعتگران،کشاورزان،هنرمندان،پژوهشگران و نخبگان رفته ایم تا سایر اعضای جامعه موفقیت ها و دستاوردها را از زبان آنان بشنوند.

وی با اشاره به تلاش ایرنا برای معرفی ظرفیت های همدان،گفت: در راستای امیدآفرینی تلاش کرده ایم تریبون خود را در اختیار نخبگان عرصه های مختلف قرار داده تا جامعه آنان را بشناسد و با موفقیت ها و دستاوردهایشان آشنا شود.

اولادی ادامه داد: توجه به مسایل و مشکلات مردم و طرح مطالبات آنان و انعکاس آنها به مسوولان نیز مورد توجه ایرنا قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha