سازمان‌های مردم نهاد در خراسان جنوبی ۴۰ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تشکل‌های مردم نهاد در استان ۴۰ درصد افزایش داشته و فعالیت تشکل‌هایی که مجوز گرفته‌اند، مشهود و موثر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا طالبی روز دوشنبه در نشست شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر انجام کارهای جمعی افزود: مردمی‌سازی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در حال شکل‌گیری است تا مردم مشارکت کنند و بازوی دولت باشند.

وی گفت: مشارکت دادن مردم و کمک به دولت در حوزه‌های مختلف توسط حلقه‌های میانی انجام می‌شود که همان تشکل‌های مردمی است و باید سازماندهی شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در استان تاکنون موفقیت‌های خوبی داشته‌اند ادامه داد: مجوزها با اهداف و روش‌های اجرایی مشخص صادر و ظرفیت افرادی که هیات موسس هستند، سنجیده شده است.

وی گفت: شعار دولت سیزدهم مردمی‌سازی بوده که در سطح کشور و حاکمیت نهادینه شده است لذا دستیاران مردمی‌سازی در استان‌ها منصوب شده‌اند.

طالبی عنوان کرد: این مسئله نشانگر این است که دولت به دنبال پیشبرد امور با مشورت و مشارکت مردم بوده تا بر سرنوشت خود حاکم باشند لذا مردمی شدن امور شعار نیست بلکه رمز موفقیت دولت در این مسئله واقعی است که مصادیق آن در سطح کشور به درستی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد استان با حداقل حواشی و هزینه، امور را به نتیجه می‌رسانند گفت: موفقیت‌های خوبی در استفاده از تشکل‌های مردم نهاد شاهد هستیم و عزم بر این است از جوانان متخصص، مبتکر و دارای خلاقیت در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری انتخابات نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد گفت: امیدواریم با حضور چهره‌های شاخص مردمی شاهد توسعه سازمان‌های مردم نهاد و به‌کارگیری آنها در حوزه‌های مختلف باشیم.

همچنین در این جلسه احکام نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در شورای توسعه و حمایت استان به سید مصطفی حسینی و محمدرضا رفیعی اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha