سازمان‌های مردم نهاد در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش دارند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: افزایش مشارکت مردم در انتخابات موضوع حساس و کلیدی است که سازمان‌های مردم نهاد نیز در این زمینه نقش دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در نشست شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان که در آستانه ۲۲ مرداد روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی برگزار شد افزود: موضوعی که انتظار است سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها به آن ورود کنند، مشارکت مردم در عرصه انتخابات است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت مشارکت‌های اجتماعی به نحو احسن استفاده کرده است گفت: سازمان‌های مردم نهاد همواره به صورت خودجوش و داوطلبانه، پای کار نظام و انقلاب بوده اند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اولین مشارکت اجتماعی تشکیل بسیج مستضعفان بود که اوایل انقلاب رقم خورد و بی سابقه است لذا نمادی از مردمی بودن جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که باعث شد تقابلی که گروهک‌ها و تجزیه طلبان ایجاد کرده بودند مدیریت شود.

وی با اشاره به حضور خودجوش مردم در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: اکنون هم حرکت‌های مردمی غیر دولتی پای نظام و انقلاب هستند که جای تقدیر دارد.

قناعت تصریح کرد: اگر دشمن در ۴۵ سال گذشته نتوانسته در اهداف خود برای براندازی نظام موفق شود، به علت وجود پشتوانه‌های مردمی بوده و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد از مهمترین معیارهای توسعه اجتماعی هر کشور و از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: دولت سیزدهم همه تلاش و امکانات خود را برای رفع موانع قانونی از مسیر تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها به کار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: گاهی نیاز است دولت هم افزایی‌ها را پررنگ تر کند تا سازمان‌های مردم نهاد بهتر به وظایف خود عمل کنند.

سازمان‌های مردم نهاد در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش دارند

وی گفت: سمن‌ها براساس نوع و میزان فعالیت ارزیابی می‌شوند و براساس امتیاز مورد توجه قرار گیرند از طرفی ارتباط مدیران با آنها نیز شاخص ارزیابی خواهد بود و در امتیاز جشنواره شهید رجایی لحاظ می‌شود.

قناعت اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ویژه باید به آن بپردازیم توجه به ملیت است که ملاک آن اسلام خواهد بود زیرا ایران منهای اسلام معنا ندارد.

وی با بیان اینکه تهدیدات دشمن متوجه قشر جوان به ویژه دانشگاه‌ها و مدارس است گفت: در کنار هر موضوع تخصصی باید مشارکت در انتخابات مورد توجه باشد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در زمینه اعطای تسهیلات برای سازمان‌های مردم نهاد هماهنگی‌های لازم با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از طریق تبصره ۱۸ انجام می‌شود و مساعدت در زمینه کاهش هزینه‌های جاری تشکل‌های مردمی هم با هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان پیگیری خواهد شد.

وی گفت: امیدآفرینی از موضوعات مهمی است که سازمان‌های مردم نهاد باید به آن بپردازند و یکی از رویکردهای فعلی، حضور استاندار در بخش‌هاست آن هم روز جمعه تا مدیران برای حل مشکلات به بخش‌ها و روستاها بروند که همه این امور در راستای امیدآفرینی است.

دستیار استاندار خراسان جنوبی در امر مردمی سازی دولت نیز گفت: مردمی سازی دولت صرفا خدمت رسانی به مردم مردم نیست بلکه زمینه رشد و شکوفایی آحاد مردم باید فراهم شود و هویت از دست رفته مردم در دولت‌های گذشته برگردد.

جواد زراعتکار مقدم با تاکید بر اینکه جریان‌های مردمی باید تقویت شوند و به تصمیم سازی برسند افزود: انضباط، سرعت و حرکت مهمترین مسئله‌ای است که باید طبق تاکید مقام معظم رهبری در برنامه ها دیده شود که مستلزم شناخت صحنه است.

سازمان‌های مردم نهاد در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش دارند

وی با اشاره به عوامل امیدآفرینی گفت: تشکل‌های مردم نهاد هم در زمینه بیان دستاوردها و امیدآفرینی می‌توانند نقش آفرینی کنند.

دستیار استاندار خراسان جنوبی در امر مردمی سازی دولت یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان حلقه میانی باید راهکارهای عملیاتی ارایه دهند و شیوه حکمرانی از موضوعاتی است که تشکل‌ها و حلقه‌های میانی در آن نقش آفرین هستند و می‌توانند با احصای ضعف‌های قانونی در این زمینه فعالیت کنند.

توجه به تشکل‌های بانوان، حمایت از سازمان های مردم نهاد در حوزه اعتیاد و بیماران خاص، لزوم حمایت از اجرای طرح نخبگان آینده ساز، تعامل بیشتر مسئولان با تشکل‌های مردمی و حمایت از گروه‌هایی که کار تشکیلاتی می‌کنند، استفاده از مشاوران جوان در دستگاه‌های اجرایی مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست از سوی نمایندگان سازمان های مردم نهاد در حوزه جوانان، بانوان و بیماران خاص مطرح شد.

برگزاری همایش برای افزایش کتابخوانی در استان با کمک تشکل‌های مردمی و شروع فعالیت‌های اجتماعی از سنین پایین برای کاهش نرخ جرم و جنایت، ایجاد ارتباط بین تشکل‌های تخصصی در راستای پرهیز از موازی کاری هم دیگر پیشنهادات در این بخش بود.

در پایان این مراسم ۲۷ نفر از فعالان سازمان های مردم نهاد در استان خراسان جنوبی با حضور استاندار تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha