فرماندار: استقرار صنایع هایتک در ساوه مهمترین اولویت توسعه این شهرستان است

ساوه - ایرنا - فرماندار ویژه ساوه با اشاره به اینکه این شهرستان قطب صنعت کشور است گفت: به منظور تداوم توسعه پایدار بخش صنعت، استقرار صنایع هایتک و دارای تکنولوژی های به روز در اولویت دستگاه های اجرایی ساوه است.

به گزارش ایرنا، مهدی الیاسی عصر دوشنبه در اولین مجمع عمومی عادی بطور فوقالعاده انجمن صاحبان صنایع و مدیران ساوه در دفتر اتاق بازرگانی، اظهار کرد: صیانت و حراست از صنایع یک تکلیف همگانی است و بهترین صنعتگران و کارآفرینان کشور در بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی با افزون بر ۶۰ هزار نیروی کار در شهرستان ساوه فعالیت دارند و از این میزان کمتر از ۲۰ واحد تولیدی حقوق معوقه دارند که این تعداد شرکت نیز در تلاش هستند تا بتوانند روند پرداخت حقوق را بروز کنند.

فرماندار ساوه با تاکید بر آرامش در بین جامعه کارگری این شهرستان افزود: استقبال بالای کارآفرینان و صنعتگران از سرمایه گذاری در ساوه بسیار بالا بوده و حجم مراجعات برای سرمایهگذاری در این شهرستان برخوردار از مزیتهای فوق العاده موجب شده که زیرساختهای موجود اجازه ندهد میزان سرمایهگذاری افزایش یابد.

وی گفت: در احداث صنایع و سرمایه گذاری صنعتی جدید در این شهرستان بر احداث صنایع هایتک و دارای تکنولوزی بالا، رعایت ضوابط زیست محیطی و ایجاد کارخانجات با نیاز آبی کمتر مورد تاکید قرار دارد.

الیاسی اظهار کرد: ساوه قطب صنعت کشور است و در کاهش نرخ بیکاری در منطقه نقش آفرینی میکند و باری از دوش استان های همجوار در کاهش معضل بیکاری برداشته است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز گفت: انجمن مدیران صنایع ساوه از کارآمدترین و توانمندترین انجمنهای کشور و فعالان بخش خصوصی است.

ناصر بیکی با اشاره به راه اندازی شورای حل اختلاف صنایع در شهر صنعتی کاوه اظهار مرد: راه اندازی این شعبه در دفتر انجمن مدیران صنایع و اتاق بازرگانی اراک دفتر ساوه منجر به مختومه شدن و برقراری صلح و سازش بین کارفرمایان و کارگران شده که یک اقدام بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به مشکل تعرفه برق صنایع گفت: صنایع با مصرف برق بیش از یک مگاوات، موظف شدند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاههای تجدیدپذیر تامین کنند.

بیکی  بیان کرد: در صورت عدم استفاده از برق تجدیدپذیر توسط واحدهای صنعتی مذکور، این واحدها مشمول اعمال جریمه و اخذ هزینه برق مصرفی با نرخ تجدیدپذیرخواهند شد که هزینه بالایی را به صنایع تحمیل میکند. تلاش خواهیم کرد تا سازوکاری اندیشیده شود تا مشکل برخی صنایع برطرف شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه نیز گفت: صنعت ساوه و زرندیه غرور آفرین است و کانون تولید کشور و استان مرکزی به شمار میرود که با کمترین چالش در حوزه تولید مواجه است.

سیدسعید رضوانی با اشاره به اینکه انجمن مدیران صنایع قدمت ۳۰ ساله دارد و به صورت رسمی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: افزون بر 200 نفر عضو انجمن مدیران صنایع ساوه و زرندیه هستند و تنها 70 نفر از آنها به صورت رسمی در این انجمن ثبت نام کردهاند.

وی به اهم برنامه های راهبردی انجمن اشاره کرد و گفت: بررسی قوانین و مقررات مرتبط با حوزه صنعت و شناسایی و پایش قوانین مخل کسب و کار، بررسی و ارائه راهکار حل مشکل، پیگیری برای برطرف کردن کمبود مواد اولیه خطوط تولید بخصوص مواد اولیه وارداتی، بررسی کارشناسی تاثیر غیر قابل پیش بینی بودن و تغییر گسترده قیمت مواد اولیه در بهرهوری و راندمان بنگاههای صنعتی، موضوع قیمت گذاری دستوری و آسیبهای آن، قطعی برق و کمبود سایر زیرساختهای تولید، ممنوعیت استقرار واحدهای تولیدی خارج از شمول طرح آمایش سرزمینی، ایجاد یک تشکل به عنوان اتاق فکر ویژه صنایع از جمله برنامههای راهبردی انجمن بوده است.

وی افزود: زیرساختهای نرم و سخت مورد نیاز برای انقلاب صنعتی چهارم اعم از نسل پنجم اینترنت، قوانین و مقررات، بازارگاه های داده  باید شناسایی و در کشور پیاده سازی شوند.

در پایان این نشست پس از برگزاری انتخابات "سام ادیب" به عنوان بازرس اصلی و "سیداصغر کشفی" به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha