شناسایی ۲۳۲ واحد صنفی متخلف در حوزه زیبایی و درمان ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام با بیان اینکه شناسایی گلوگاه‌های تخلف از اولویت‌هاست، گفت: ۲۳۲ واحد صنفی فاقد صلاحیت و تخصص فعال در امور زیبایی و درمانی مورد بررسی قرار گرفت که طی این بررسی‌ها ۱۲ واحد پلمب شده است.

"سیدمهدی محمدی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین مکان فعالیت فردی که خود را پزشک معرفی کرده بود تعطیل و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی یادآور شد: فعالیت این واحدهای صنفی که عمدتا آرایشگاه‌ها و موسسه‌های زیبایی هستند، سلامت جسمی و روانی شهروندان را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند.

وی افزود: تعزیرات حکومتی تنها نهادی در جمهوری اسلامی است که قوه قضاییه و قوه مجریه بر آن نظارت دارند و این دستگاه اقدامات مهمی جهت رفع مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: کمبود کود شیمیایی برای کشاورزان مشکلاتی را ایجاد کرده بود که با رصد و همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج)، ۱۱ هزار کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود شیمیایی کشف و از طریق سازمان جهاد کشاورزی بین کشاورزان استان توزیع شد و همچنین خاطیان به پرداخت ۸۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی ادامه داد: در بحث کالا و خدمات نیز در ۹ ماهه سال جاری هفت هزار و ۷۰۰ فقره پرونده از مراجع نظارتی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که از این تعداد هفت هزار و ۶۷۳ فقره پرونده مختومه شده است و متهمان در این حوزه به پرداخت جزای نقدی پنج هزار و ۵۵۹ میلیارد ۶۹۱ میلیون و ۲۸۸ هزار ریالی جریمه محکوم شدند.

شناسایی ۲۳۲ واحد صنفی متخلف در حوزه زیبایی و درمان ایلام


وی یادآور شد: تعداد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در مدت ۹ ماهه امسال یک هزار و ۹۰۰پرونده بوده که علاوه بر این تعداد به ۶ فقره پرونده سال گذشته نیز رسیدگی شده است.

محمدی با بیان اینکه متهمان قاچاق کالا و ارز نیز به پرداخت یک هزار و ۲۸۷ میلیارد و ۵۱۸ میلیون و ۶۷۹ هزار ۲۷۵ ریال محکوم شدند، گفت: در حوزه پرونده‌های بهداشتی و دارویی نیز ۵۳۸ فقره پرونده تشکیل که به ۵۳۶ پرونده رسیدگی و منتهی به صدور رای شده است و متهمان این پرونده‌ها به ۱۲ میلیارد و ۲۹۳ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام اضافه کرد: در اجرای احکام تعزیرات حکومتی نیز پنج هزار و ۴۲۴ فقره پرونده به اجرای احکام ارجاع داده شده که پنج هزار ۳۸۵ فقره مختومه و اجرا شده و حدود ۴۰۰ میلیارد ریال از متخلفان وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

وی تاکید کرد: تعزیرات حکومتی در کنار وظایف خود کار نظارت بر بازار را نیز بر عهده دارد و طرح گشت‌های شبانه به این منظور اجرا که بیش از 100 کیلوگرم فرآورده‌های فاسد طی اجرای طرح نظارت بر بازار کشف و ضبط شد.

#پیشرفت_ایران
#پیشرفت_ایلام
#جام_امید
#ایرنا_ایلام
#تیم_خبری_شهید_محمود_صارمی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha