۹ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85336155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر: تنوع گرایش‌های سیاسی نویدبخش انتخاباتی پرشور است

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: به لحاظ تنوع نامزدها، حضور اقشار، گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، شاهد رشد بسیار خوب داوطلبان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره‌های قبل در این شهرستان هستیم که نویدبخش انتخاباتی پرشور است.

"سلمان اسماعیلی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در دوره قبل ۷۷ نفر ثبت نامی در حوزه انتخابیه ملایر داشتیم که در مقایسه با این دوره ۲۵ درصد در ثبت نام‌ها رشد داشتیم.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: داوطلبانی که ثبت‌نام خود را قطعی کردند و در کاراز انتخاباتی فعال شدند، از همه طیف‌ها، گروه‌ها، جریان‌ها و گفتمان‌های مختلف سیاسی هستند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که در سرلوحه کاری ستاد انتخابات و هیات اجرایی و مورد وفاق همه دلسوزان نظام است، مساله مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و به لحاظ سلامت، امنیت و رقابت هیچ دغدغه‌ای نداریم.

اسماعیلی گفت: در شهرستان ملایر از خرداد امسال ستاد انتخابات فعال شده و متناسب با دستورالعمل‌های انتخاباتی و ابلاغیه‌های ستاد، گام‌های مرتبط با انتخابات را برداشتیم.

وی یکی از اقدامات مهم را تشکیل هیات‌های اجرایی در حوزه‌های انتخابیه شهرستان عنوان کرد و افزود: در ملایر سه بخش مستقل و یک بخش اصلی و در مجموع چهار هیات اجرایی با فرآیندهای قانونی شکل گرفت.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: ابتدا ۳۰ نفر از معتمدین و متنفذین هر بخش با هماهنگی هیات نظارت شناسایی شدند و در اولین جلسه هیات اجرایی ۳۰ نفر معتمد هشت نفر را از بین خود و از طریق رای‌گیری به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر را به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب کردند و چهار هیات اجرایی در شهر ملایر و سه بخش تابع سامن، جوکار و زند تشکیل شد.

اسماعیلی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم این دوره پیش‌ ثبت‌نام‌ها و ثبت نام‌ها بود که در مرحله اصلی شاهد ثبت‌نام ۱۸۵ نفر بودیم و در مرحله ثبت‌نام قطعی ۱۰۱ نفر نام نویسی خود را قطعی کردند.

وی بررسی صلاحیت ثبت‌نام کنندگان در هیات‌های اجرایی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: با همکاری خوب هیات نظارت و مراجع استعلامی در فرصت قانونی مقرر، سوابق و استعلامات لازم شکل گرفت و صلاحیت‌ها بررسی و در نهایت ۹۲ نفر صلاحیت‌شان احراز و تایید شد.

معاون استاندار همدان یادآور شد: در مجموع صلاحیت یک نفر از داوطلبان تایید نشد، سه نفر انصراف دادند و پنج نفر هم از نظر هیات اجرایی صلاحیتشان محرز نشد.

اسماعیلی بیان کرد: افرادی که صلاحیتشان احراز نشد ناظر به بند ۹ ماده ۳۱ قانون جدید انتخابات بود که طبق آن هر کدام از داوطلبان باید گواهی معتبری ارائه دهند که نشان دهد قبل از ثبت‌نام حداقل پنج سال سابقه اجرایی، علمی و آموزشی در حوزه‌های مختلف و بخش‌های دولتی داشتند.

فرماندار ویژه ملایر گفت: اقدامات دیگری که برای فراهم کردن شرایط لازم در دستور کار قرار دادیم، مساله بازآرایی شعبه‌های رای‌گیری بود که طبق صلاحدید و بررسی‌های انجام شده، تعداد شعبه ها را افزایش دادیم.

اسماعیلی ادامه داد: در انتخابات دوره قبل ۱۹۹ شعبه اخذ رای در این شهرستان داشتیم که بنابر بررسی‌های صورت گرفته، برخی نقاط شهرستان که رای قابل قبولی دارند، اما شعبه نداشتند و در این نقاط شعبه‌های جدیدی ایجاد کردیم و برخی شعبه‌های سیار توسعه یافت که مناطق بیشتری را بتوانند برای تسهیل حضور مردم پوشش دهند.

وی تاکید کرد: با برآوردی که داریم و بصیرت مردم که نشان دادند همواره پای کار کشور و نظام و منافع ملی هستند، برگزاری انتخاباتی پرشورتر از دوره قبل را داریم و این اتفاق خواهد افتاد.

استان همدان با ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است همچنین شمار نمایندگان همدان در مجلس خبرگان رهبری ۲ نفر است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha