۷ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۲۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85336713
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پاکستان : جشن‌های سال نو میلادی در همبستگی با فلسطین در این کشور برگزار نمی شود

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان طی پیامی خطاب به مردم کشورش اعلام کرد: با توجه به وضعیت تکان دهنده در غزه و تداوم جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل دولت پاکستان برای ابراز همبستگی با فلسطین، جشن های سال نو (میلادی) در کشور برگزار نمی شود.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، انوار الحق کاکر طی پیامی در آستانه فرارسیدن سال ۲۰۲۴ از عموم مردم پاکستان خواست در آغاز سال نو با مردم مظلوم غزه همبستگی و سادگی را رعایت کنند.

وی افزود: تمام مردم پاکستان و امت اسلامی از نسل کشی فلسطینیان مظلوم بویژه کشتار کودکان بی گناه در غزه و کرانه باختری بشدت رنجیده خاطر هستند.

نخست وزیر دولت موقت پاکستان خاطرنشان کرد: از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون بیش از ۲۱ هزار فلسطینی بی گناه توسط رژیم وحشی اسرائیل به شهادت رسیده اند که تعداد زیادی از آنان ( حدود ۹ هزار نفر ) را کودکان بی گناه تشکیل می دهند.

وی گفت: پاکستان برای توقف خونریزی اسرائیل در تمام مجامع بین المللی در دفاع از فلسطینی های مظلوم صدای خود را بلند کرده است و در آینده نیز به این کار ادامه خواهد داد.

انوار الحق کاکر اعلام کرد: پاکستان دو محموله کمک‌های بشردوستانه را برای برادران و خواهران فلسطینی خود ارسال کرده و محموله سوم نیز بزودی ارسال خواهد شد.

وی گفت: دولت پاکستان با مصر و اردن نیز برای کمک رسانی به موقع به فلسطینی ها در کنار انتقال مجروحان غزه و مداوای آنها از نزدیک در تماس است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود، شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر را ۲۱ هزار و ۳۲۰ نفر و شمار مجروحان را ۵۵ هزار و ۶۰۳ نفر اعلام کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

فرماندهان ارتش پاکستان در اجلاس مشترک امروز خود ضمن ابراز همبستگی کامل با ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، خواستار برقراری آتش بس دائمی در غزه شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha