کوتاه شدن دست سودجویان در دماوند با جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز

دماوند - ایرنا - تقویت امر پیشگیری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان دماوند دست سودجویان متخلف را کوتاه خواهد کرد .

به گزارش ایرنا ، سیاست کلی نظام و دولت در بحث ساخت و ساز غیرمجاز پیشگیری از این تخلف در سراسر کشور است و مسوولان مرتبط باید تمام توان خود را براین بگذارند که در امر پیشگیری گام‌های مثبتی برداشته شود که همین امر موجب ناامنی در این زمینه در منطقه از جمله شهرستان دماوند بعنوان یک منطقه با قابلیت های کشاورزی باغداری و توریستی گردشگری خواهد شد.

دماوند یک شهرستان مستعد در زمینه احداث ساخت و ساز غیرمجاز به دلیل خوش آب و هوا و نزدیکی به پایتخت است که به دلیل عدم آگاهی و اطلاعات کافی خریداران، با وسعت سرزمینی بیش از دو هزار کیلومتر مربع در سطح شهرستان می طلبد تجهیزات و امکانات دستگاه‌های متولی در دماوند به صورت ویژه مسائل و مشکلات آن دیده شود .

دولت سیزدهم نیز تعارف در بحث فساد ندارد و قانون برای دولتمردان خط قرمز است؛ اجرای صحیح قانون در اولویت دولت بوده و هست و تمامی اشخاص در برابر قانون برابر هستند و در برخورد با کسی تعارف ندارد و نخواهد داشت.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه با تقویت پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان دماوند را برای سودجویان این امر ناامن کنیم، گفت: شهرستان دماوند ظرفیت فعالیت ۱۸۰۰ بنگاه املاک را ندارد و شوراها و دهیاران در امر ساخت و ساز غیرمجاز در خارج از بافت حق دخالت ندارند.

رضا طاهرخانی در نشست ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان دماوند اظهار داشت: در بحث پیشگیری ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان دماوند با ایجاد گشت‌های مشترک به صورت صحیح با حضور تمامی نمایندگان دستگاه ها و در بحث مقابله هم اقدامات مشترک را راه‌اندازی کردیم که با یک قدرت بیشتری بتوانند اعمال قانون کنند.

فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: در بحث پیشگیری باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و برنامه خود را در قالب چه در بحث تصرفات و چه ساخت و ساز غیرمجاز بگذاریم و گله مندی کنم که برخی از مدیران کل استانی برخی تعهدات را به ما دادند، ولی چه در بحث نیروی انسانی و تجهیزات همکاری نداشتند که انتظار داریم پررنگ تر دیده بشوند.

کوتاه شدن دست سودجویان در دماوند با جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز

طاهرخانی تصریح کرد: در سطح شهرستان املاکی بدون ضوابط فعالیت دارند که در طی این سال‌ها بی‌توجهی شده و در حال فعالیت هستند که امروز با توجه به شناسایی که شده بی از ۱۸۰۰ مورد شناسایی شده که ظرفیت شهرستان این همه بنگاه ظرفیت ندارد که ۵۵۰ مورد فاقد هرگونه مجوز قانونی بودند که لازم است دستگاه های متولی با دستور دادستان اقدام های قانونی لازم را داشته باشیم.

فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد:
در خصوص شوراها و دهیاران در سطح روستا اعلام می‌کنم دخالت در امر ساخت و ساز غیر مجاز در خارج از بافت و طرح هادی روستا را ندارند و این مهم تخلف است و برخورد می شود.

طاهرخانی عنوان کرد: شوراها تنها امر نظارتی و کار دهیار و برنامه توسعه روستا را داشته باشند و وظیفه اصلی دهیاران نظارت و خدمات در حوزه طرح هادی است.

انتقاد فرماندار شهرستان دماوند از عملکرد راهداری در برخورد با دستفروشان جاده‌ای/ راهداری در بحث حریم راه نظارت کافی و لازم را داشته باشد

طاهرخانی ضمن انتقاد به عملکرد ادارات راهداری رودهن و دماوند گفت: انتظار داریم در بحث حریم راه نظارت کافی و لازم را داشته باشند و در منطقه شهرستان شاهد هستیم بسات هایی نیز صورت گرفته و در خیلی از موارد تصادفات که صورت می گیرد یکی از دلایل دست‌فروشانی است در مسیر راه بسات پهن شده که راهداری‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: عاملین ساخت و سازهای غیرمجاز و دلالان در سطح شهرستان دماوند که در این مسیر سودهای آنچنانی می‌برند توسط دستگاه‌های نظارتی شناسایی و برخورد لازم شود.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: در سطح کشور و شهرستان دماوند آنچه مهم است بحث تامین آب است که زیر زمین و آب شرب مشکلاتی داریم.

طاهرخانی ادامه داد: در سطح شهرستان دماوند چاه‌های غیرمجاز متعددی داریم که امور منابع آب در این زمینه با جدیت لازم پای کار آیند و وظیفه داریم تامین آب شرب را برای شهروندان انجام دهیم.

وی بیان کرد: کسانی که به صورت غیرقانونی از آب های زیرزمینی استفاده می‌کنند باید برخورد شود.

فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: تخلفاتی همچون ساخت و سازهای غیرمجاز موجب ویلای غیرمجاز و چاه غیرمجاز برای فراهم آوردن آب از چاه‌ها برای استخر خوش‌نشینان می‌باشد. این را نمی‌پذیریم و اولویت کاری انسداد چاه‌های غیرمجاز باشد.

طاهرخانی بیان کرد: امور منابع آب دماوند طی هماهنگی با اداره کل طی یک برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز را انجام دهند.

وی گفت: در بحث تامین آب شرب شهروندان ما در فصل تابستان گله‌مند هستند چرا که با قطعی‌های مکرر آب مواجه می‌شوند.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: از رسانه‌ها نیز در خواست می‌شود در بحث فروش ویلاهای غیرمجاز و چه اراضی که خارج از محدوده بافتی است در فضای مجازی انجام ندهند.

طاهرخانی گفت: در این زمینه فرهنگ سازی انجام گیرد و اطلاع رسانی لازم در بحث پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و پرونده های تخلفی که در دستگاه قضایی وجود دارد کمک کنند و به عنوان یک فرد امین در این زمینه کمک حال باشند تا در امر پیشگیری موفق باشیم.

رودهن در حوزه ساخت و سازغیرمجاز خیلی مغفول مانده است/ منطقه مهرآباد بخش رودهن قابلیت شهر شدن دارد/ پلاک گلاهک جهت رفع مشکلات شهروندان تعیین تکلیف شود

رئیس حوزه قضایی بخش رودهن با بیان اینکه پلاک گلاهک جهت رفع مشکلات شهروندان تعیین تکلیف شود، گفت: رودهن در حوزه ساخت و سازغیرمجاز خیلی مغفول مانده است و منطقه مهرآباد بخش رودهن قابلیت شهر شدن دارد.

حسن بختیاری در نشست ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان دماوند اظهار داشت: با مدیرانی که در زمینه ساخت و سازغیرمجاز کوتاهی می‌کنند برخورد قاطع شود زیرا اگر سرمنشأ یک موضوع را ببندیم قطعا دیگر بخش‌ها نیز قطع می شود.

وی افزود: در حوزه بخش رودهن اگر انشعاب و خدماتی ارائه شود که قطعا برخورد در این زمینه می شود.

رئیس حوزه قضایی بخش رودهن عنوان کرد: تنها نمی توان با مردم و ساخت و سازغیرمجاز برخورد کرد و حد و فصل این موضوع را باید ابتدا از خودمان باشد.

بختیاری بیان کرد: اگر بنا است اتفاقی بیافتند، قبل از دستگیری کارمند متخلف، باید خود مجموعه برخورد کند و این امر مهم در دستگاه قضایی رودهن اتفاق افتاد.

وی گفت: حتما در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز باید به سراغ سرمنشأ رفت.

رئیس حوزه قضایی بخش رودهن گفت: نباید در تبلیغات رسانه‌ای ویلاها را تبلیغ کرد و باید املاکی‌های غیرمجاز برخورد کرد.

بختیاری گفت: رودهن در حوزه ساخت و سازغیرمجاز خیلی مغفول مانده است و باید توجه داشته باشیم اراضی رودهن در برخی از بخش‌ها ارزشمند تر باشد که ادارات باید عنایت ویژه داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه در این بخش در برخی از مناطق رودهن امنیت ایجاد شده و اگر لازم به پیشگیری و برخورد است باید ورود کنیم و جلوی استمرار و تبدیل به ویلا گرفته شود.

رئیس حوزه قضایی بخش رودهن گفت: امید است رودهن برای متخلفان سازغیرمجاز نا امن شود.

بختیاری گفت: مردم شهر رودهن در منطقه گلاهک بسیار ناراحت هستند زیرا پلاک این منطقه به مشکل خورده و نقل و انتقال سند انجام نمی‌شود و موجب شده توجهات کاهش یابد و ما نیز مجبور به تخریب هستیم در ماده ۱۰۰ که لازم است این مهم مرتفع شود و مشکلاتی ایجاد کرده و اگر این مهم حل شود شهرداری می تواند با عوارض خود خدمات دهد و نظارت بر حوزه ساخت و ساز داشته باشد.

وی تصریح کرد: منطقه مهرآباد قابلیت شهر شدن دارد و البته حوزه فنی اطلاعاتی ندارم ولی وقتی منطقه ای که بزرگ است و جمعیت بالا است و مسکن مهر داریم که در حال حاضر ظرفیت شهر شدن را دارد.

رئیس حوزه قضایی بخش رودهن گفت: چطور می‌توان قالب روستا برای مهرآباد ایجاد کرد که موجب ایجاد تخلف می‌شود و نمی توان این منطقه را با دهیاری مدیریت کرد و اگر امکان قانونی فراهم است لازم است سر و سامان شود.

وی افزود : مسکن مهر رودهن را مسکن مهر مهرآباد می‌شناسیم و نمی‌توان روستای مهرآباد دانست که باید مشکل این منطقه رفع شود و انتظار مردم به حق است و نتوانستیم از انتظارات به حق آنان برآییم.

راه و شهرسازی شهرستان دماوند در بحث ساخت و ساز های غیر مجاز ضعیف عمل می کند/ تخریب ساخت و سازغیرمجاز مدیران در شهرستان دماوند در دستور کار است/ عدم هماهنگی دستگاه‌های متولی و ایجاد خلاء‌های قانونی زمینه تصرف اراضی ملی شهرستان دماوند راه فراهم می‌کند


دادستان شهرستان دماوند با بیان اینکه راه و شهرسازی در بحث ساخت و ساز های غیر مجاز ضعیف عمل می کند گفت: تخریب ساخت و سازغیرمجاز مدیران در شهرستان دماوند در دستور کار است و عدم هماهنگی دستگاه‌های متولی و ایجاد خلاء‌های قانونی زمینه تصرف اراضی ملی شهرستان دماوند راه فراهم می‌کند.

مرتضی طهماسبی در نشست ستاد مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان دماوند اظهار داشت: راه و شهرسازی شهرستان دماوند در بحث ساخت و ساز های غیر مجاز ضعیف عمل می کند.

وی افزود: در حوزه حریم شهر دماوند و اراضی ملی و شهرهای دیگر همچون رودهن، آبعلی ، آبسرد و ... همچنین در حریم شهر دماوند به سمت شبلی و خمینی آباد ساخت و سازغیرمجاز در حال انجام است و لازم است از اراضی ملی صیانت شود.

دادستان شهرستان دماوند گفت: تنها به نیروهای متولی در امر ساخت و سازها نمی توان اتکا کرد و دهیاری، بخشداری و شوراهای روستا نیز باید نقش موثر داشته باشند.

طهماسبی افزود: مشاهده شده که خود دهیاری و شوراها نقش دارند در ساخت و سازغیرمجاز و اگر کسی تخلف می‌کند با اعلام گزارش برخورد قضایی می‌شود.

وی ادامه داد: تجهیزاتی که در زمینه ساخت و سازغیرمجاز فعالیت دارند باید توقیف کنیم که اگر چه در گذشته برخورد قاطع می شد ولی اکنون برخورد کاهش یافته است؛ اگر در ابتدا توقیف را در دستور کار قرار دهیم، قطعا از تنش های زمان تخریب بنا در امان خواهیم بود.

محدودیت تردد ماشین‌های حمل بتن در شهرهای شهرستان دماوند برعهده شهرداری‌ها است

دادستان شهرستان دماوند گفت: بنا بود برای همه شهرداری ها محلی تصمیم گرفته شود و تردد ماشین های حمل بتن قطعا برعهده شهرداری ها باشد و نظارت کامل بر عملکرد و تردد آنها صورت گیرد؛ چراکه بنا به پیشگیری است و اکنون آمارها تخریب است و باید به مرحله ای برسیم که آمار و اطلاعات پیشگیری بیان شود.

طهماسبی عنوان کرد: در برخی از موارد آسیب وجود دارد که متولی این مکان مشخص نیست و چون متولی درستی ندارد، تصرف اراضی صورت می‌گیرد که در این مهم سودجویان از خلاء های قانونی بهره برداری می کنند.

اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند باید نسبت به اراضی وقفی حساسیت بیشتری داشته باشد

وی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند باید نسبت به اراضی وقفی توجه بیشتری داشته باشد و باید از اراضی صیانت کند و همچنین از تجهیزات خود در اختیار حمایت از دیگر نهادها استفاده کند.

دادستان شهرستان دماوند گفت: پلیس اماکن نیز باید گزارشی از تخلفات بنگاه ها گزارش دهد؛ اداره صمت رصد کاملی از جواز های در اراضی کشاورزی داشته باشد.

طهماسبی گفت: شک نکنید که تخریب ساخت و سازغیرمجاز مدیران نیز در دستور کار است.

وی گفت: در زمانی به جوانان روستا اراضی تحویل شده برای خانه سازی که جوانان روستا فروخته اند و چند دست گشته و از طریق قانونی الحاق شده و الان مالکیت در ید روستاییان نیست و اکنون برای لوله کشی آب مخالفت می شود که باید به روستاییان گفت که خودتان فروختید.

دادستان شهرستان دماوند عنوان کرد: بدانید با هرگونه ساخت و سازغیرمجاز برخورد خواهد شد که این امر با همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

شهرستان دماوند در شرق استان تهران قرار دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha