۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85290082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار تهران : حریم شهرها میراث آیندگان است

دماوند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران درجلسه کارگروه ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان تهران ویژه شهرستان دماوند گفت: حریم شهرها میراث آیندگان است.

به گزارش ایرنا ، هفتادو هشتمین جلسه کارگروه ویژه ساخت وسازهای غیرمجاز استان تهران ویژه شهرستان دماوند با موضوع بررسی راهکارهای پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز به ریاست میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران برگزار شد .

غراوی صیانت از اراضی حریم شهر را یکی از وظایف مهم مدیریت شهری عنوان کرد و با اشاره به اینکه حریم شهرها میراث آیندگان است، اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار تهران جهت حفظ و صیانت از حریم شهرها، شهرداری‌های استان نیز دست‌اندازی به حریم شهر را خط قرمز خود دانسته و با متخلفانی که بی‌توجه به اهمیت اراضی زراعی و کشاورزی در حریم و خارج از حریم شهرها، با ساخت و سازهای بی رویه، توازن شهر و حاشیه آن را بر هم می‌زنند برخورد قاطع داشته و موضوع را با جدیت پیگیری کنند و اجازه ندهند تا افراد سود جو در این زمینه به مقصود خود برسند .

معاون استاندار تهران : حریم شهرها میراث آیندگان است

وی ادامه داد: بخشداران، شهرداران و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها موظف هستند به محض اطلاع از هر گونه ساخت و ساز غیرقانونی در حریم شهر با کمک مراجع قانونی به محل مورد نظر اعزام و نسبت به توقف ساخت و ساز و ارجاع موضوع به مراجع قضایی و بکارگیری ضوابط قانونی برای تخریب ساخت و ساز غیر مجاز شکل گرفته اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در ادامه با تاکید بر تشکیل اکیپ هایی مشترک برای مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز عنوان کرد: تجربه نشان داده که هرجا نظارت و کنترل صورت نگیرد اشخاص سود جو و قانون گریز به حقوق مردم و دولت تعرض کرده و دستگاه های ذی‌ربط باید با تشکیل اکیپ هایی گشت‌زنی مستمر، جهت برخورد جدی تر با ساخت وسازها غیر مجاز و کنترل این معضل اقدام کنند. گفتنی است در این جلسه فرماندار شهرستان دماوند گزارش آخرین اقدامات دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز را ارائه کرد.

این نشست با حضور مرادی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، موسوی نماورمدیرکل دفتر روستایی و امور شوراها، رحمتی مدیرکل دفتر شهری و امور شورا ها، طاهرخانی فرماندار شهرستان، رضایی مهر شهردار دماوند، جانعلی زاده شهردار آبسرد، موسوی منش شهردار رودهن، باقری شهردار کیلان، قربانی سرپرست شهرداری آبعلی و سایر اعضای جلسه در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha