۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد بروجرد پرداخت شد

بروجرد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) بروجرد گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی در ۹ ماهه امسال پرداخت شد.

رضا لک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ ۹۵۰ مددجو جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد به ۴۵۰ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار میلیارد ریال سهم اشتغال سال جاری است، بیان کرد: رویکرد این نهاد حمایتی در توانمندسازی افراد تحت پوشش است و جشن اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان لرستان به زودی برگزار می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) بروجرد افزود: تعداد ۲۹۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بروجرد با کمک تسهیلات اشتغال که از این نهاد حمایتی دریافت کرده اند خودکفا شده اند و این روند توانمندسازی و خودکفایی مددجویان ادامه دارد.

لک یادآور شد: سال گذشته ۸۷۰ میلیارد ریال توسط این نهاد به ۹۴۵ خانوار تحت پوشش برای اشتغال در زمینه های دامداری سبک وسنگین، کشت گیاهان دارویی، آرایشگری، تعمیرات خوردو و مکانیکی، خدمات کامپیوتری، خرید تراکتور و وانت بار، خرید تاکسی، خدمات کامپیوتری و آژانس بانوان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از پرداخت تسهیلات، ایجاد اشتغال خرد و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است، اضافه کرد: حمایت‌های جانبی از جمله مشاوره شغلی رایگان، آموزش فنی و حرفه‌ای، تامین مواد اولیه و بازاریابی به منظورپایداری مشاغل به مجریان به صورت رایگان ارائه می‌شود.
لک اضافه کرد: کمیته امداد شهرستان در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش و کاهش فقر در خانواده های نیازمند در مجموع به ۱۱ هزارو ۲۰۰ خانوار با جمعیت ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات حمایتی ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha