۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85339472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بلاتکلیفی والیبال گنبدکاووس برای انتخاب سرمربی

گنبدکاووس- ایرنا- والیبال گنبدکاووس به عنوان منطقه مملو از استعداد این رشته در کشور، روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. سال قبل آن‌ها با خرید امتیاز به لیگ برتر برگشتند و امیدوار بودند کابوس سقوط دیگر در حوالی این تیم پیدا نشود اما شهرداری گنبد در پایان نیم فصل اول امسال به قعر جدول چسبیده و انگار برای این تیم، «در همچنان روی همان پاشنه می‌چرخد».

به گزارش ایرنا، در پایان فصل پرفراز و نشیب قبل که به سقوط شهرداری گنبد و در ادامه خرید امتیاز یک تیم لیگ برتری انجامید، مسوولان شهرداری مسوولیت فنی تیم را به رحمان رئوفی که بیش از والیبال سالنی، در والیبال ساحلی دارای نام و آوازه بود سپردند و امیدوار بودند با حضور این مربی جوان، خطر سقوط از تیم دور شود.

رئوفی در شهرداری دست به جوانگرایی و بومی‌سازی تیم کرد و در ادامه فصل هم دچار بدشانسی شد و نتوانست از بازیکنان باتجربه‌ای مانند فرهاد قائمی به دلیل مصدومیت استفاده کند.

ترکیب بی‌تجربگی بازیکنان جوان و مصدومیت باتجربه‌ها، کار را برای شهرداری گنبد سخت کرد تا جایی که برای هزاران تماشاگر گنبدی، پیروزی در خانه هم به رویایی سخت و دستیابی به آن، دست نیافتی تبدیل شده بود.

مسوولان باشگاه شهرداری گنبدکاووس ۱۱ هفته به رحمان رئوفی اعتماد کردند اما تیم او در این مدت فقط ۲ پیروزی به دست آورد و با قبول ۹ شکست در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار داشت و دیگر خبری از تیم غول‌کش فصل‌های قبل نبود.

پس از برکناری رئوفی، اعضای شورای اسلامی گنبدکاووس به عنوان متولیان اصلی تیم شهرداری که اختیار فنی تیم را در ۲ هفته مانده به نیم فصل به عبدالله آذر دستیار رئوفی سپرده بودند، برای انتخاب سرمربی جدید دست به کار شدند و در نهایت در جلسه پنجم دی‌ماه به اتفاق آرا با نظر هیات مدیره باشگاه برای انتخاب ساسان خداپرست به عنوان سرمربی جدید تیم شهرداری موافقت کردند.

خداپرست ۴۹ ساله و اهل ارومیه است که علاوه بر سابقه عضویت در تیم ملی رده‌های گوناگون، سابقه هدایت تیم‌های جوانان و بزرگسالان شهرداری ارومیه و آذرباتری ارومیه را نیز در کارنامه خود دارد.

با اعلام انتخاب خداپرست، پیشکسوتان و علاقمندان والیبال گنبد از این تصمیم اظهار نارضایتی کرده و به دلیل غیربومی بودن سرمربی جدید و حضور مربیان کاربلد بومی، خواستار تغییر این رای شدند.

بزرگان والیبال گنبدکاووس با تاکید بر اینکه این شهرستان به عنوان قطب والیبال کشور افراد باسابقه زیادی دارد از انتخاب یک مربی متوسط غیربومی گلایه کردند و با بالاگرفتن اعتراضات، فرماندار گنبدکاووس نشست‌های جداگانه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و پیشکسوتان والیبال شهرستان برگزار کرد و با اجماع همگان قرار شد مسوولیت هدایت تیم شهرداری در نیم فصل دوم لیگ برتر به «حبیب کوزه‌لی» مربی گنبدی سپرده شود.

در نشست پیشکسوتان والیبال گنبدکاووس با فرماندار گنبدکاووس که یحیی عباسی رییس شورای شهر نیز حضور داشت، قرار شد علاوه بر کوزه‌لی، «احد و عیسی ارمشی» به عنوان کمک مربی، «عبدالله آذر» تمرین دهنده و «بای‌محمد دوجی» مشاور تیم شهرداری در نیم فصل دوم باشند.

فرماندار گنبدکاووس در این نشست با موضوع تعیین تکلیف انتخاب سرمربی برای تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس اظهار کرد: وضعیت این تیم در لیگ برتر امسال مناسب نیست.

مهدی دهرویه با تاکید بر حفظ وحدت اهالی والیبال گنبدکاووس، گفت: توان خود را برای ارتقای والیبال گنبدکاووس در سطح ملی بکار خواهیم بست و در کنار آن، حمایت بزرگان و پیشکسوتان گنبد می تواند این تیم را به روزهای اوج خود برساند.

نورقلی نیازی، خلیل طاهر و مجید آزمون، جبار دولو، عبدالرحیم محمدی، نورمحمد همتی و نورمحمد سرشار، عبدالرحمن داز گنبدی از پیشکسوتان والیبال گنبدکاووس آمادگی خود را برای همراهی، مشورت و کمک به تیم والیبال شهرداری اعلام کردند.

یحیی عباسی رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری با وجود مشکلات مالی امسال ۱۵۰ میلیارد ریال برای قرارداد بازیکن و کادر تیم والیبال تخصیص داد که این رقم با لحاظ هزینه‌های جاری تیم به ۳۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

وی تاکید کرد:‌ انتخاب ساسان خداپرست به عنوان سرمربی تیم والیبال شهرداری در شورا مصوب شد اما اجرای آن همانند دیگر مصوبات شورای شهر به تایید کمیته انطباق نیاز دارد.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس ادامه داد: با توجه به اینکه علاقمندان، تماشاگران و دلسوختگان والیبال گنبد با انتخاب خداپرست مخالفت کردند، تصمیم گرفتیم مسوولیت هدایت تیم را در نیم فصل دوم به مربی بومی بسپاریم و با توجه به نظر مشترک پیشکسوتان به حبیب کوزه‌لی، در جلسه امروز شورای شهر، در مورد حضور وی به عنوان سرمربی تیم در نیم فصل دوم تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: این مصوبه برای تایید نهایی به کمیته تطبیق ارسال خواهد شد و تا زمان اعلام نظر این کمیته همچنان عبدالله آذر به عنوان نفر اول کادر فنی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

عباسی افزود: همچنین تلاش می‌کنیم برای نیم فصل دوم چند بازیکن جدید به خدمت بگیریم که مذاکره برای جذب آنان آغاز شده است.

تیم شهرداری گنبدکاووس هم اکنون و در پایان نیم فصل نخست لیگ برتر والیبال با ۱۰ امتیاز از ۱۳ بازی (سه برد و ۱۰ باخت) در رده سیزدهم جدود لیگ برتر والیبال مردان قرار دارد.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و رشته والیبال در بین مردمان این شهرستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha