روایت سردار باقرزاده از وضعیت پیکر شهید قاسم سلیمانی

تهران- ایرنا- فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از وضعیت پیکر شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدا در محضر رهبر معظم انقلاب می‌گوید: به آقا عرض کردم، دیشب که خواستیم شهدا را کفن کنیم کربلا را دیدیم، همه بدن‌ها اربا اربا بود، حاج قاسم پنج تکه شده بود، سر در بدن نداشت، بخشی از کتف و دست راست و امعاء و احشاء و پای راست از مچ به پایین.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید محمد باقرزاده درباره ابومهدی مهندس هم به آقا گفته بود، از او هم فقط ۴ الی ۵ کیلو گوشت مانده. با اینکه برای کفن کردن پارچه، پنبه، پلاستیک و دیگر لوازم را داشتیم اما نمی توانستیم این پیکرها را خوب جمع و جور کنیم و به سختی تیمم داده و کفن کردیم، نمی دانم امام زین العابدین در کربلا چطور جنازه سید الشهداء را با بوریا جمع کرد.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند طی یک عملیات تروریستی در بغداد هدف قرار گرفتند و هر دو شهید (ترور) شدند.

سردار سلیمانی اولین بار در آذر ۱۳۶۰ در عملیات مشترک ارتش و سپاه بنام عملیات طریق‌ القدس در غرب سوسنگرد بر اثر انفجار گلوله خمپاره از دست راست و شکم به شدت مصدوم شد. باپایان جنگ، لشگر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند. وی پس از دوران دفاع مقدس تا زمانی که به سمت فرماندهی سپاه قدس منصوب شد، با باندهای قاچاق مواد مخدر در نزدیکی مرزهای ایران و افغانستان جنگید.

حاج قاسم در سال ۱۳۷۶، از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا، به تهران فراخوانده و مسوولیت سپاه قدس به او سپرده شد. رهبر معظم انقلاب که بهمن ماه ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشگری را به سلیمانی اعطا کرد، در تقدیر از عملکرد حاج قاسم از او به عنوان «شهید زنده» نام بردند.

سردار سلیمانی در اسفند ماه ۱۳۹۷ از سوی فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به دریافت نشان ذوالفقار مفتخر شد. نشان ذوالفقار پر افتخارترین نشان نظامی ایران است که پس از انقلاب برای نخستین بار توسط رهبری به سرلشگر سلیمانی اعطا گردید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha