شرکت در انتخابات نماد صیانت از جمهوری اسلامی است

اراک -ایرنا- استاندار مرکزی گفت: حفظ جمهوری اسلامی به تعبیر امام، حضور مردم در تمام عرصه‌ها است که نماد آن انتخابات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه»
روز چهارشنبه در نشست آموزشی فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی در اراک، افزود:
برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو باید از همه ظرفیت و توان ممکن استفاده شود.

استاندار مرکزی به دقت در گفتار و رفتار عوامل برگزار کننده انتخابات تاکید کرد و افزود: هر جمله و پیامک در فضای رسمی و غیررسمی و مجازی و حقیقی در این روزها که به برگزاری انتخابات نزدیک می شویم بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل مسئله دقت در گفتار و بیان مهم است.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: با اعلام لیست نهایی داوطلبان و تعیین تکلیف نامزدها، حساسیت‌ها بیشتر می‌شود و نباید از سوی عوامل اجرایی واکنشی را شاهد باشیم.

وی افزود: برای اطلاع رسانی فعالیت های دولت و نظام، تمهیدات لازم اندیشیده شده است و باید فرمانداری‌ها آماده باشند که با روش های مشخص این اطلاع رسانی درست در استان انجام گیرد.

یک‌هزار و ۸۴ شعبه اخذ رای در استان مرکزی

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی تعداد شعب رای استان را ۱۰۸۴ شعبه عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۳۸ شعبه سیار، ۷۴۶ شعبه ثابت، ۴۶۶ شعبه روستایی و ۶۱۸ شعبه شهری خواهد بود.

بهنام نظری افزود: ستاد انتخابات استان از همان روزهای اول ابلاغ دستورالعمل انتخابات تشکیل شد و تا امروز ۶ جلسه ستاد انتخابات در استان برگزار شده و از شرایط کمی به سمت کیفی سازی جلسات حرکت کردیم.

وی اضافه کرد: کمیته‌های ذیل ستاد انتخابات استان نیز فعال هستند و هیات های استانی نیز تشکیل شده است. در روزهای اول پیش ثبت نام، ۹۶۴ نفر اعلام آمادگی کردند و در نهایت، ۵۲۴ نفر داوطلب شدند و ثبت نام اولیه را انجام دادند. پس از بررسی در هیات های اجرایی، مراتب بررسی در هیات های نظارت در حال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: استان مرکزی شش حوزه انتخابیه و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و در مجموع ۲۴ هیات اجرایی در استان تشکیل شده است.

نظری تصریح کرد: در کنار انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد شد و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است، ۱۰ نفر در استان برای این انتخابات ثبت نام کرده اند و به محض اتمام بررسی و اعلام اسامی، مراتب لازم انجام می گیرد.

تعامل بین هیات‌های اجرایی و نظارت

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی هم گفت: تعامل خوبی بین عوامل اجرایی و نظارت انتخابات استان برقرار است و حوزه اجرا و نظارت به مانند ۲ بال در کنار هم برای برگزاری یک انتخابات پرشور فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام «امیدرضا مبارک‌آبادی»خطاب به فرمانداران استان مرکزی، افزود: اولین استانی هستیم که هیات اجرایی در حالی شکل گرفت که، نیاز به پیگیری متعدد برای تشکیل نبوده است.

وی بیان کرد: در این تعامل، آموزش و انسجام لازم و کامل شکل گرفته و چینش شعب انتخابات اخذ رای در استان عملیاتی شده‌ است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: برای انتخابات پیوست اطلاعاتی و امنیتی در نظر گرفته شده که برای این مهم، اطلس امنیتی در استان شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی افزود: هشت هزار ناظر انتخاباتی در استان مشارکت دارند که از این تعداد، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بکارگیری می‌شود و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیرو ذخیره باقی می‌مانند.

استان مرکزی شش حوزه انتخابیه و هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha