بانوی تمدن ساز ایران اسلامی، مادر مهربان و الگوی موفق جامعه

خرم‌آباد - ایرنا - بانوی تمدن ساز ایران اسلامی، مادر مهربان و الگوی موفق زن تاثیرگذار برخاسته از مکتب اسلام می باشد که با همت والای خود به عنوان زن مسلمان در ابعاد مختلف زندگی شناخته شده است.

به گزارش ایرنا نقش پر لطافت، مقتدر و تاثیرگذار زن از ابتدای خلقت تاکنون در جهان بشریت همگان را تحت تاثیر قرار داده است به نحوی که زندگی بدون حضور مادران و زنان جامعه از معنا و مفهوم واقعی خود فاصله بسیار دارد.

واژه مادر سراسر آمیخته با تاثیرگذاری و گستردگی است آنچنان که دریایی از مفاهیم و فضلیت ها را با خود به همراه دارد و تاثیرگذاری این نقش عظیم بر هیچکسی پوشیده نیست حال آنکه بانوی تمدن ساز ایرانی مسلمان، به پشتوانه تمدنی کهن و مکتب اسلام برخاسته از بنیانی بی نظیر است تا علاوه بر ایفای نقش همسر و مادر به عنوان الگویی زبانزد در دنیای امروز شناخته شود.

بانوی تمدن ساز ایران، الگوی زن مسلمان است که با حضور در عرصه های مختلف جهان امروز به عنوان شاخص در نظر گرفته می شود و با اقتدا به نهضت اسلام و برترین بانوی خلقت حضرت فاطمه زهرا(س)، علاوه بر توانمندی در امر تربیت و پرورش فرزندان در تراز ایران اسلامی، در عرصه های اجتماعی و فعالیت های خارج از منزل نیز توانمند ظاهر می شود.

امروزه حضور فعال و تاثیرگذار بانوان به عنوان نیمی از جمعیت، در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی چشمگیر و غیر قابل انکار می باشد و این مهم همواره در نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد تاکید است.

این در حالیست که مساله مهم خانواده و بانوان از نگاه دولت سیزدهم نیز مغفول نمانده است و بانوان ایران اسلامی علاوه بر اینکه در رسالت های همسرداری و فرزند پروری، علمی، اجتماعی و اقتصادی و دیگر جوانب، حضور بسیار موفقی داشته اند در موارد مختلفی نیز در عرصه های تصمیم سازی کشور فعال هستند.

پرواضح است که توسعه و پیشرفت کشور در گرو بالندگی بانوان ایران اسلامی به عنوان نیمی از این جامعه می باشد و تدوین برنامه هایی در زمینه شکوفایی استعدادهای این قشر از اهمیتی دوچندان برخوردار است و زن در الگوی سوم امروز می تواند به تاسی از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) نقش آفرین باشد همچنان که بانوان ایرانی این نقش را در دوران انقلاب و دفاع مقدس ایفا کردند.

زمانی که زن در الگوی شرق در حاشیه و فقط در خانه و منفعل بود و حضوری در جامعه و تعاملات اجتماعی نداشته و در الگوی غرب نیز زنان به عنوان ابزار و کالا مطرح بودند و تنها در قالب نیروی کار با حداقل حقوق و ابزار هوس رانی مردان مورد استفاده قرار گرفته اند زن ایرانی به عنوان الگوی سوم نشان داده است که هم در خانه و هم اجتماع می تواند نقش آفرین باشد.

در این راستا در سومین کنگره بانوی تمدن ساز ایران اسلامی با حضور جمعی از مسوولان و بانوان لرستان بر تاثیرگذاری و توانمندی بانوی ایرانی تاکید و از جمعی از زنان برگزیده این کنگره تجلیل شد.

بانوی تمدن ساز ایران اسلامی، مادر مهربان و الگوی موفق جامعه

زن تأثیرگذار در تمام عرصه ها نقش خود را به خوبی شناسایی و ایفا می کند

استاندار لرستان گفت: زن تاثیرگذار کسی است که در حساس ترین برهه ها مسوولیت خود را دانسته و به آن عمل می کند.

فرهاد زیویار بیان کرد: نمونه بارز زنان تاثیر گذار امروز در غزه به عنوان خط مقدم نهضت مقاومت در کنار مردان و کودکان به وضوح قابل رویت هستند و با تاسی از نهضت مقاومت برگرفته از نگاه ائمه اطهار و حضرت فاطمه زهرا(س) در صف اول مقاومت برابر جنایات رژیم منحوس صهیونیستی قرار دارند.

وی با اشاره به خصایص والای فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی بانوان موفق و تاثیرگذار اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نسبت به اطرافیان و جامعه احساس مسوولیت داشتند و در برهه های حساس اسلام به موقع به نقش خود عمل می کردند.

وی با تاکید بر اینکه الگوی انسانی حضرت فاطمه زهرا(س) برای بانوان ما کامل ترین و بهترین الگو است عنوان کرد:مقام حضرت فاطمه زهرا(س) به قدری والاست که تحت تعلیم والاترین شخص و مربی یعنی حضرت محمد مصطفی(ص) قرار داشتند.

استاندار لرستان با اشاره به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و ولادت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حلقه اتصال این مناسبت ها نگاه بصیرتی نشات گرفته از نهضت مقاومت است.

زیویار همچنین به نقش مهم زنان در قیام نوزدهم دی ماه مردم قم اشاره کرد و عنوان کرد: نقش مهم زنان در قیام این روز نشات گرفته از درکی بود که نسبت به جامعه زمان خود داشتند و آن را بروز دادند.

بانوی تمدن ساز ایران اسلامی، مادر مهربان و الگوی موفق جامعه

ثبت نام پنج هزار نفر در سایت بانوی تمدن ساز ایران اسلامی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: سامانه این کنگره طی یک ماه گذشته فعال و آماده بارگذاری بوده است که از مجموع پنج هزار نفر شرکت کننده در این کنگره ۳۳ نفر بدون قید شرط سنی و تحصیلات به عنوان نفرات برتر برگزیده شدند.

فریبا ولیپور اظهار داشت: همچنین در این کنگره برنامه "دختران حاج قاسم" به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد.

وی ادامه داد: بانوان شاخص و تاثیرگذار لرستان در سطح استان به عنوان راهیان پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی به نسل جدید و الگوی سوم زن مسلمانی که نه شرقی و نه غربی است معرفی می شوند که در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی بسیار فعال هستند و به عنوان همسر و مادر موفق کانون خانواده را گرم نگهداری می کنند.

وی با اشاره به آئین رونمایی از کتاب "شناخت نامه بانوان تاثیرگذار لرستان" بیان کرد: سال گذشته جشنواره بانوی تمدن ساز ایران اسلامی برگزار شد امروز زندگینامه افراد منتخب آن در قالب یک کتاب رونمایی شد که این بانوان برتر در سطح کشوری معرفی می شوند.

وی ادامه داد: در این شنواره تمامی گروه ها از جمله استاد دانشگاه، دانش آموز، دانشجو، طلبه، فعال فرهنگی و کنشگر، خانه دار، شاغل، روستایی و عشایر، هنرمند و کار آفرین تعریف و شاخص های مورد نیاز برای این گروه ها مشخص شده است.

بانوی تمدن ساز ایران اسلامی، مادر مهربان و الگوی موفق جامعه

اشتغال یک هزار و ۶۱۵ زن سرپرست خانوار در لرستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: توانمندسازی و اشتغال یک هزار و ۶۱۵ زن سرپرست خانوار استان طی فعالیت دولت سیزدهم در قالب چهار طرح انجام شد.

ولیپور با بیان اینکه اساس توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار ارایه آموزش های لازم برمبنای علاقه مندی و استعداد این افراد است، اظهار داشت: در این راستا با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و تامین اعتبار مورد نیاز، وسایل و تجهیزات جهت اشتغال پایدار در زمینه خیاطی، قالیبافی، مشاغل خانگی و بسته بندی تامین شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان ادامه داد: تاکنون ۸۰ درصد این طرح انجام شده و ظرف ۲ ماه آینده اعتبارات لازم جهت تکمیل این طرح تخصیص خواهد یافت و اشتغالزایی ۸۵۰ زن سرپرست خانوار فاقد پوشش نهادهای حمایتی انجام خواهد شد.

ولیپور گفت: همچنین در قالب تفاهم نامه ای، ۷۰۰ نفر از زنان بی سرپرست و بدسرپرست و دختران مجرد قطعی در سطح استان با محوریت شهرستان دلفان در دوره های آموزشی خیاطی، قالیبافی، گلیم بافی و چلنگری شرکت کردند که علاوه بر آموزش های رایگان، گواهینامه های مربوطه را نیز کسب می کنند.

وی گفت: همچنین در قالب اجرای طرح های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان امسال ۴۰ نفر در شهرستان های کوهدشت، ازنا، چگنی در کارگاه های بسته بندی میوه خشک، خیاطی و تولید محصولات خانگی مشغول شده اند.

ولیپور با اشاره اجرای طرح توانمندسازی زنان بهبود یافته از اعتیاد با استفاده از اعتبارات امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری افزود: در این راستا با تامین اعتبارات مورد نیاز استان ۲۵ زن بهبود یافته از اعتیاد توسط بهزیستی استان شناسایی شدند و در کارگاه های قلاب بافی و خیاطی با کسب مهارت های لازم و دریافت گواهینامه به اشتغال پایدار دست یافتند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در این استان ۸۵۰ زن سرپرست خانوار که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نبودند و دارای فرزندان زیر۲۰ سال هستند، شناسایی شده که این افراد در طرح های حمایتی درمانی دندانپزشکی، سونوگرافی و ارجاع به پزشکان متخصص و ضرورت های بهداشتی تحت پوشش قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha